Jer der er på kh eller har været?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

Ansemusen

Anonym skriver:

Gid det havde været sådan.. Men nej. Jeg overvejede at gå til pressen, men havde ikke overskudet.. Der kunne sikkert være kommet en god debat ud af det...

Jeg håber ikke der er mange der må tage den kamp op. Men jeg frygter at sandheden er en anden!

Jeg synes jeg har hørt om det en del gange, og det skræmmer mig meget at man udsætter syge mennesker for sådan en behandling, og kan slippe afsted med det. Syge mennesker har netop som oftest IKKE overskudet til at kæmpe! Ligesom folk med depression heller ikke kan hive sig selv op af sengen, hvis det er en svær grad depression de har, men det bliver man bare nødt til hvis man skal igennem med noget, og det er smadder svært!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

Shibby

MoarJ skriver:

Jeg satser stærkt på at snart kan komme igang, kommer an på hvor hurtige su styrelsen er til arbejde på sagen og godkende det, har hørt de det være svært at få su styrelsen til at godkende revalideringen.... Troede det skulle foregå via kommunen...

Voksen su kan jeg ikke få endnu, da jeg kun er 25...

Det er sosu hjælperen jeg vil igang med..

Jeg forstår heller ikke hvorfor man skal behandles sådan, synes slet ikke det er fair overhovedet...

26..Det er da 25?

Det her er fra su.dk

Uddannelsessøgende, der er fyldt 20 år, kan få SVU til forberedende voksenundervisning (FVU), ordblindeundervisning for voksne eller specialundervisning for voksne.

Derudover kan Styrelsen i særlige tilfælde godkende, at der gives SVU til uddannelsessøgende, der ikke er fyldt 25 år, hvis uddannelsen gennemføres som led i et jobrotationsprojekt.

Ved jobrotation forstås en kollektiv aftale mellem en eller flere lønmodtagere og en arbejdsgiver om deltagelse i uddannelse, hvor lønmodtagerne under fraværet erstattes af en eller flere afløsere, der umiddelbart forud for ansættelsen er registrerede hos jobcentret som ledige. Både lønmodtagerne og afløserne skal være ansat hos arbejdsgiveren under hele forløbet. Det er en betingelse, at den altovervejende del af deltagerne i jobrotationsprojektet er fyldt 25 år. Arbejdsgiveren træffer aftalen om jobrotationsordning med jobcentret eller kommunen efter reglerne i lov om en aktiv arbejdsmarkedspolitik.

Dispensation fra alderskravet ved jobrotation har den konsekvens, at man stilles som om man var fyldt 25 år. Man skal derfor opfylde de almindelige støttebetingelser og er omfattet af de støtterammer, der gælder for uddannelsessøgende, der er fyldt 25 år.

Anmeld

26. april 2010

Anonym

Jeg føler mig godt behandlet. Jeg føler at jeg er omgivet med fagpersoner der virkelig ser den kamp jeg kæmper og gør deres bedste for at hjælpe mig- jeg lider af svære angst anfald, (når jeg er ude blandt mange fremmede mennesker) social angst, som ingen medicinsk behandling endnu har kunne afhjælpe- derfor har kommunen nu tilbudt at betale lidt under halvdelen af min psykolog- og derved hjælpe mig videre og arbejde hen mod at kunne starte i uddannelse igen. Jeg har været på kh i 2 år og kan se frem til at være det nok 2 år endnu da det er en langsom proces med psykolog- psykiater og forskellige arbejds prøvninger og praktik jeg skal igennem. Jeg føler tit at folk der ikke fejler noget ser ned på mig og synes jeg er en nasser- men jeg betaler min dagpleje selv, får ingen boligstøtte og har selv sparet sammen til mit indskud på lejlighed jeg søger ikke alle tilskud- fordi vi klare os fint bare for kh og børnepenge+ min kærestes løn.

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Ansemusen skriver:

Voksen SU?? Ved du hvor meget det er og kan alle over 26 få det?

Jeg har slet ikke styr på... jeg er helt rund forvirret... Tror jeg har fået noget helt forkert afvide med su...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.