Jer der er på kh eller har været?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

oo

jeg tror det var en periode på 1-2 år jeg modtog kontanthjælp, da jeg var 19-20 år. Der væltede hele min verden da jeg begyndte at huske min fars og onkels seksuelle misbrug og jeg startede i behandling. jeg kunne overhovedet ikke fungere normalt pga de ting og på Albertslund Kommune havde de enorm stor forståelse for hele situationen. Jeg fik kontanthjælpen uden aktivering eller noget. Jeg fik desuden hjælp til at flytte ind i min egen lejlighed (efter min mor havde smidt mig ud hjemmefra og jeg var fanget hos en terroriserende kæreste). Jeg har siddet og hulket på min sagsbehandlers kontor MANGE gange og hver gang var der god tid og stor forståelse at hente. Så jeg har faktisk haft en rigtig positiv oplevelse af at være "inde i systemet"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

Ansemusen

Uha jeg prøver ihærdigt at komme ud af kh... Fik lige afvide igår, at jeg kan få voksen su (Når man er 26 år) har aldrig hørt om det... Udover su, kan jeg også få revalidering pga min sygdom, og det anede jeg ikke en dyt om...

Jeg har været på kh i 2 år... På kommunen er de rigtig rare synes jeg, på jobcentret, taler de bare fuldstændig ned til en... Hvert fald der hvor jeg kommer...

Voksen SU?? Ved du hvor meget det er og kan alle over 26 få det?

Anmeld

26. april 2010

Anonym

Jeg blev sygemeldt fra mit studie for 1½ år siden, og kunne i den 3 mdr.'s periode ikke modtage SU. Derfor måtte jeg søge kontanthjælp. Jeg var hele tiden klar over, da jeg stoppede i oktober, at jeg skulle starte på studie igen 1. feb.

Jeg blev sygemeldt af min læge, og fik besked på at gå hjem og passe på mig selv. Men det tillod kommunen bestemt ikke. De underkendte min sygemelding, og sendte mig i daglig aktivering, 6 timer, hvor jeg skulle sidde sammen med andre arbejdsløse, og tale om, hvordan man skriver ansøgninger og finder et arbejde. Vi skulle lave mad i fælleskøkken, og debatere overskrifter fra diverse aviser, sådan så vi fik et indblik i det samfund vi lever i. Derudover skulle vi samtale med de rådgivere der var tilknyttet, så vi kunne udnytte deres tilbud bedst muligt.

Jeg kæmpede en kamp, først og fremmest med min sygdom. Det var et helvede at skulle bevæge mig ud af min seng, hver morgen, for at bevæge mig ned i lokelerne, for at diskutere overskrifter og skrive ansøgninger, hvori jeg blot kunne skrive: opstarter studie 1. februar. Men det var et krav at jeg deltog, for at modtage min KH. Det hjalp ikke just på mit helbred

Da SU er forudbetalt og KH bagudbetalt modtog jeg KH sidst i november. men først i december måned måtte jeg opgive at gå til aktiveringen, ellers havde jeg ikke en levende chance for at blive rask til genopstart på studiet. Jeg blev derfor frataget KH. og fik ikke en krone indtil min SU kom igen 1. feb. Jeg måtte simpelthen vælge mellem penge eller helbred....

Jeg bliver stadig stikhamrende tosset, når jeg tænker på det!!

Heldigvis er jeg rask idag, og håber aldrig at skulle stå i "fælden" igen!!

Anmeld

26. april 2010

oo

Ansemusen skriver:

Voksen SU?? Ved du hvor meget det er og kan alle over 26 få det?

heyhey...jeg tror hun tog fejl af voksen su og voksen elevløn su er vist bare su, så vidt jeg ved

Anmeld

26. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Jeg blev sygemeldt fra mit studie for 1½ år siden, og kunne i den 3 mdr.'s periode ikke modtage SU. Derfor måtte jeg søge kontanthjælp. Jeg var hele tiden klar over, da jeg stoppede i oktober, at jeg skulle starte på studie igen 1. feb.

Jeg blev sygemeldt af min læge, og fik besked på at gå hjem og passe på mig selv. Men det tillod kommunen bestemt ikke. De underkendte min sygemelding, og sendte mig i daglig aktivering, 6 timer, hvor jeg skulle sidde sammen med andre arbejdsløse, og tale om, hvordan man skriver ansøgninger og finder et arbejde. Vi skulle lave mad i fælleskøkken, og debatere overskrifter fra diverse aviser, sådan så vi fik et indblik i det samfund vi lever i. Derudover skulle vi samtale med de rådgivere der var tilknyttet, så vi kunne udnytte deres tilbud bedst muligt.

Jeg kæmpede en kamp, først og fremmest med min sygdom. Det var et helvede at skulle bevæge mig ud af min seng, hver morgen, for at bevæge mig ned i lokelerne, for at diskutere overskrifter og skrive ansøgninger, hvori jeg blot kunne skrive: opstarter studie 1. februar. Men det var et krav at jeg deltog, for at modtage min KH. Det hjalp ikke just på mit helbred

Da SU er forudbetalt og KH bagudbetalt modtog jeg KH sidst i november. men først i december måned måtte jeg opgive at gå til aktiveringen, ellers havde jeg ikke en levende chance for at blive rask til genopstart på studiet. Jeg blev derfor frataget KH. og fik ikke en krone indtil min SU kom igen 1. feb. Jeg måtte simpelthen vælge mellem penge eller helbred....

Bliver rasende når jeg læser hvad du skriver!!! Hvor er du bare blevet elendigt behandlet!!!

Anmeld

26. april 2010

Ansemusen

Tjuhl skriver:

heyhey...jeg tror hun tog fejl af voksen su og voksen elevløn su er vist bare su, så vidt jeg ved

Ah skod!!! Blev jo lige helt glad!

Anmeld

26. april 2010

oo

Ansemusen skriver:

Ah skod!!! Blev jo lige helt glad!

jep mand, det blev jeg også da jeg først læste om Rosas supplerende dagpenge på barsel! mega nederen når man så lige ser at det er noget andet eller langt mere indviklet end man troede

Anmeld

26. april 2010

Anonym

Rosa skriver:

Bliver rasende når jeg læser hvad du skriver!!! Hvor er du bare blevet elendigt behandlet!!!

Tak! Det er da lidt en trøst, at jeg ikke er alene om at synes de var nogle Rø*huller!!

Anmeld

26. april 2010

Ansemusen

Anonym skriver:

Det er jo helt hen i vejret at kommunen overhovedet har ret til at underkende en læges sygemelding  Da jeg blev sygemeldt, sagde de bare jeg skulle stoppe skolegangen med det samme og så sende sygemeldingen til dem. Ingen problemer overhovedet! Synes godt nok det er strengt når de er strikse overfor de forkerte!

Anmeld

26. april 2010

Anonym

Ansemusen skriver:

Det er jo helt hen i vejret at kommunen overhovedet har ret til at underkende en læges sygemelding  Da jeg blev sygemeldt, sagde de bare jeg skulle stoppe skolegangen med det samme og så sende sygemeldingen til dem. Ingen problemer overhovedet! Synes godt nok det er strengt når de er strikse overfor de forkerte!

Gid det havde været sådan.. Men nej. Jeg overvejede at gå til pressen, men havde ikke overskudet.. Der kunne sikkert være kommet en god debat ud af det...

Jeg håber ikke der er mange der må tage den kamp op. Men jeg frygter at sandheden er en anden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.