Yrsa skriver:
Hvordan har i følt jer behandlet i dette system, hvordan har i følt jer set på som menneske eller bare som som en klient som var underlagt magt? Og hvor længe modtog i hjælp fra det off.?
Knus..
nu har jeg både været på KH, sygedagpenge og nu flexydelse.
synes først det er begyndt at hjælpe en smule efter jeg er kommet i flexydelse, og generelt set er jeg blevet behandlet som et laverestående væsen, og som et nr der bare var til besvær.
har været i kommunens system af 2 gange i ca 2 år første gang og her 2 gang har jeg indtil videre været i systemet i 3 år, og afventer stadig at min sag bliver færdig.
har haft en del sagdbehandlere, og nogle bedre end andre, har haft et par stykker, der virkelig tændte mit pis i kog, nogle som virkelig gjorde mig rasende, men nogle fulgte heller ik reglerne, og vejledte ikke, mm dte var til fordel for dem selv.
feks var jeg sygemeldt og blev tilbudt frvilligt kursus, fulgte det, og måtte sygemelde mig, lederen ringede på de mærkeligste tidspunkter selvom jeg havde sagt jeg ikke vidste hvornår jeg kom igen, han ringede ofte når ejg lå og sov, og ringede man igen, blev den ikke taget, og man kunne ikke lægge besked på den. en dag havde han åbenbart været og ringet på min dør, hvor ejg ikke havde været hjemme, og til sidst fik jeg frataget mine penge, men jeg fik færdiggjort kurset, emn var stadig sat ned i penge. grunden til de tog pengene var at pludselig var det et tvunget obligatorisk kursus, hvor det før var et frivilligt tilbud, ja var sgu rasende.
Fik tilbudt løn med jobtilskud, bagefter, og havde en arbejdskonsulent tilknyttet, de sagde, ring hvis der bliver noget, det gjorde der, jeg blev tvunget til sorte penge, og mega lange arbejdstider, og grov mobning, og når jeg fik fat i konsulenten kunne de intet stille op.
til sidst endte det med jeg snakkede med fagforeningen der sygemeldte mig den sidste måned(skulle kun være der 6mdr) de måtte ta ham i retten, og fik min løn ud, og nu har han ikke længere mulighed for at få nogle i job med løntilskud.
har flere ting, emn tror vist indlægget allerede er blevet lidt langt, men ja jeg har ikke haft meget held med kommunen/systemet.
I de 2 episoder, fik jeg KH