Jer der er på kh eller har været?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

Diana...

MoarJ skriver:

Hvis jeg skal starte på alm hjælper er lønnen 10000ca før skat, og det skal vi slet ikke for det til at løbe rundt på her...

Voksen udd. 25 år og 1 års erfaring... løn, ca 18000...

Jeg skal have det hele til at passe sammen... Det er svært når man ikke kan finde hoved og hale i det..

Jamen SU er da MEGET mindre den er da helt nede på 5000. Og jeg synes da jeg har fået at vide at elevlønnen er på 12000 ca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

june1987

altså på jobcenteret, synes jeg det hele handler om hvad man vil osv men har haft en dårlig sagsbehandler..

nu er jeg kommet i sygemelding på KH og det er meget rare personer der er der nede. Jeg synes de ser på mig som en alm person med nogen ting der gør jeg ikke kan komme i job Pt

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Jamen SU er da MEGET mindre den er da helt nede på 5000. Og jeg synes da jeg har fået at vide at elevlønnen er på 12000 ca.

for en måned siden skrev jeg en mail til en sekretær på skolen og fik afvide at det var ca 10000 under 25 og ca 18000 over 25...

Hvis jeg skal på den lave, får jeg meget mindre en jeg gør nu på kh...

Anmeld

26. april 2010

Diana...

MoarJ skriver:

for en måned siden skrev jeg en mail til en sekretær på skolen og fik afvide at det var ca 10000 under 25 og ca 18000 over 25...

Hvis jeg skal på den lave, får jeg meget mindre en jeg gør nu på kh...

Ok men du skrev noget med SU at hvis det ikke var su så kunne i ikke får det til at køre rund der hjemme eller er det mig der husker forkert for su er jo meget mindre det var mere det der undret mig at du godt kunne med su men ikke elev løn.

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Ok men du skrev noget med SU at hvis det ikke var su så kunne i ikke får det til at køre rund der hjemme eller er det mig der husker forkert for su er jo meget mindre det var mere det der undret mig at du godt kunne med su men ikke elev løn.

Jeg har byttet rundt på tingene.. Om jeg kom på su eller den lave elevløn, vil vi slet ikke kunne få det til at løbe rundt..  Så det hele er sat i blød lige og nu, og der tænkes igennem...

Min kærestes kollega siger der er noget der hedder Voksen su fra 26 år?

Har jeg aldrig hørt om...

Anmeld

26. april 2010

myprincess

Altså indtil videre i denne kommune føler jeg mig fint behandlet men da jeg kom i sønderborg kommune og skulle søge kontanthjælp fik jeg bare sådan et nedladene blik og og så snakkede hun også bare som om at jeg var "endnu en af dem der der ikke har et liv".

Jeg har været på kontanthjælp i 3 måneder nu men kan godt se frem til at være det indtil Juli næste år, jeg regner ikke med at der er nogle der ansætter mig nu hvor jeg er gravid og der er ingen uddannelser jeg kan springe ind på lige nu, til september skal jeg så på barsel og der får jeg udbetalt kontanthjælp til den slutter i juli næste år :/ så ialtkommer jeg til at havde været på kontanthjælp 1,5 år... føler det er meeeget lang tid....

Anmeld

26. april 2010

myprincess

Så vidt jeg ved er SU for forsøgeren en højere takst end elevløn, jeg fik ihvertfald mere i su end da jeg var på elevløn

Anmeld

26. april 2010

Vial

Tutter skriver:

Jeg var ikke medlem af en fagforening dengang - dumme mig

Men er i fagforening nu, og den bliver også brugt, hvis jeg ikke finder job til den 1/6

Bare man er medlem af A-kassen.

Fagforening giver ikke nogle penge, men kan til gengæld hjælpe juridisk, hvis man er kommet i klemme på jobbet.

Jeg meldte mig for mange år siden ud af fagforening, da jeg ikke synes, at jeg kunne bruge dem til noget. A-kassen turde jeg dog ikke skippe, da den jo giver dagpenge.

Nu har jeg igen meldt mig ind i fagforening, da jeg blev gravid - tænk, hvis jeg kom ud i en fyring, så må jeg hellere have lidt hjælp

Anmeld

26. april 2010

Becks

KaMa skriver:

Bare man er medlem af A-kassen.

Fagforening giver ikke nogle penge, men kan til gengæld hjælpe juridisk, hvis man er kommet i klemme på jobbet.

Jeg meldte mig for mange år siden ud af fagforening, da jeg ikke synes, at jeg kunne bruge dem til noget. A-kassen turde jeg dog ikke skippe, da den jo giver dagpenge.

Nu har jeg igen meldt mig ind i fagforening, da jeg blev gravid - tænk, hvis jeg kom ud i en fyring, så må jeg hellere have lidt hjælp

Ja, der er jo desværre mange firmaer som fyrer gravide

Anmeld

26. april 2010

Anonym

Yrsa skriver:

Hvordan har i følt jer behandlet i dette system, hvordan har i følt jer set på som menneske eller bare som som en klient som var underlagt magt? Og hvor længe modtog i hjælp fra det off.?

Knus..

nu har jeg både været på KH, sygedagpenge og nu flexydelse.

synes først det er begyndt at hjælpe en smule efter jeg er kommet i flexydelse, og generelt set er jeg blevet behandlet som et laverestående væsen, og som et nr der bare var til besvær.

har været i kommunens system af 2 gange i ca 2 år første gang og her 2 gang har jeg indtil videre været i systemet i 3 år, og afventer stadig at min sag bliver færdig.

har haft en del sagdbehandlere, og nogle bedre end andre, har haft et par stykker, der virkelig tændte mit pis i kog, nogle som virkelig gjorde mig rasende, men nogle fulgte heller ik reglerne, og vejledte ikke, mm dte var til fordel for dem selv.

feks var jeg sygemeldt og blev tilbudt frvilligt kursus, fulgte det, og måtte sygemelde mig, lederen ringede på de mærkeligste tidspunkter selvom jeg havde sagt jeg ikke vidste hvornår jeg kom igen, han ringede ofte når ejg lå og sov, og ringede man igen, blev den ikke taget, og man kunne ikke lægge besked på den. en dag havde han åbenbart været og ringet på min dør, hvor ejg ikke havde været hjemme, og til sidst fik jeg frataget mine penge, men jeg fik færdiggjort kurset, emn var stadig sat ned i penge. grunden til de tog pengene var at pludselig var det et tvunget obligatorisk kursus, hvor det før var et frivilligt tilbud, ja var sgu rasende.

Fik tilbudt løn med jobtilskud, bagefter, og havde en arbejdskonsulent tilknyttet, de sagde, ring hvis der bliver noget, det gjorde der, jeg blev tvunget til sorte penge, og mega lange arbejdstider, og grov mobning, og når jeg fik fat i konsulenten kunne de intet stille op.

til sidst endte det med jeg snakkede med fagforeningen der sygemeldte mig den sidste måned(skulle kun være der 6mdr) de måtte ta ham i retten, og fik min løn ud, og nu har han ikke længere mulighed for at få nogle i job med løntilskud.

har flere ting, emn tror vist indlægget allerede er blevet lidt langt, men ja jeg har ikke haft meget held med kommunen/systemet.

I de 2 episoder, fik jeg KH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.