jeg vil sige at de mennesker jeg har mødt i systemet har alle være sød og hjælpsomme. jeg har været på kontant hjælp i knap 4 år. I sær i den komunne jeg bor i nu, har jeg oplevet mange venlige mennesker, så når føler mig sur over systemt er det over alle de regler, som for mit vedkommene gør det fuldstændigt uoverskuligt og nogen gange også urimeligt.. det seneste eks. jeg har været på su i en kort periode, og der kommer så nogen problemer med at min su er forudbetalt og kH bagudbetalet.. jeg tjekker flere gange både med skole og med sagbehandler hvordan jeg bedst griber det hele an. aligevel ender jeg med at skulle leve at min su for marst, og betale den tilbage, og at jeg i april så kun kan få en overlevelses hjælp på 5000 kr. før skat og lidt hjælp til husleje.. (udover min boligsikring) alt dette har jeg haft oppe og vende med div. sagbehandler og der er ikke noget at gøre, fordi Su syrelsen ikke vil kræve pengene tilbage før det passer dem... men på komunnen er de virkelig søde og prøver at skubbe til SU.. ( som om det kan lade sig gøre) når jeg låner nogen penge privat til at overleve for disse to mdr. end of stoie.... men nej i modtager nu et brev fra et andet sted i komunnen om at jeg ikke er beretiget til boligsikring i april da min indkomst er for lav i forhold til min husleje......... nu er overlevelseshjælpen jo regnet ud fra at jeg får boligsikring. når men jeg tager telefonen og ringer igen til komunnen, jeg får en sød dame i røget som lover mig at det vil hun ordne og jeg skal ikke tænke mere på det, og jeg skal ikke betale tilbage...
så det korte af det lange, jeg har kun oplevet søde mennesker men et system som virkelig at totalt ufleksipelt og ikke kan se om et enkelte menneskes livsition og handle ud fra den..
beklager at det blev lidt langt og sikkert også rodet 
Anmeld