Eva skriver:
Ja og så det man hele tiden skal følge med i det nye der sker inden for området...at man ikke går i stå og "bare" gør som man plejer...hvis det giver mening? 
Jeg har det ok økonomisk som studerende, men låner også en del penge...så det er fint...faktisk så får jeg ikke mere ud af det økonomisk når jeg skal til at arbejde...så lige den del er ikke et problem..
knus..
Ja, præcis. Jeg synes også det er spændende at læse og lære nyt og have adgang til foredrag, gæsteforelæsere osv. På det punkt er mit job nok lidt som at studere til evig tid. Man bliver aldrig færdig.
Økonomisk har jeg det enormt meget bedre og lettere nu end som studerende, men var også bare på almindelig SU med lån og lidt arbejde, boede på kollegie og levede det traditionelle studieliv. Det er nok anderledes hvis man er en ældre studerende med lidt mere faste rammer omkring sig og jo også hviler mere i sig selv som person med en identitet udover det at være studerende. Noget af det jeg sætter enormt pris på i dag udover lønnen, som jo ærligt talt ikke er at foragte, er jo også at have en mere voksen rolle, at have ansvar og være der hvor beslutningerne bliver taget. Folk tror tit at jeg er studerende, fordi jeg åbentbart ser yngre ud end jeg er, og også er forholdsvis ung til at have det job jeg har, og det kan jeg bare slet ikke tage længere.
Anmeld