Da I blev færdig med jeres uddannelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
31 svar
0 synes godt om
23. april 2010

Honningblomst

savnede I så ikke studiemiljøet? jeg kan blive helt trist ved tanken om at jeg kun har lidt over et år tilbage og så kommer det virkelige liv...jeg synes det er så godt at læse og hele miljøet omkring det...sidder allerede og tænker på hvad jeg kan læse videre til bagefter..

Hvordan havde I det da I var færdige eller da I startede på job...er det bare skønt, eller?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

L.J.L

Jeg har det så helt omvendt, hader selv skole, så jeg var ovenud lykkelig på min sidste skoledag i 2006 Og jeg glædede mig til at komme ud og tjene nogle penge, var rimelig træt af at leve på en sten

Men kan da sagtens forestille mig at man kan savne det hvis man har et godt socialt netværk i skolen!

Anmeld

23. april 2010

trine3112

Tror det jeg savnede mest efterfølgende var de lange ferier.....

/Trine

Anmeld

23. april 2010

Honningblomst

trine3112 skriver:

Tror det jeg savnede mest efterfølgende var de lange ferier.....

/Trine

Jamen, klart...det er da også noget af det..jeg synes virkelig det er luksus at læse...meget fri, lange ferier, en masse ny viden, masse dejlige mennesker og meget børnevenligt ved sygdom osv...

Anmeld

23. april 2010

MariaJ

Altså når man har læst i syv år er savnet ikke så så stort igen . Jeg følte mig vældig klar til det virkelige liv på det tidspunkt.

Når det er sagt så har jeg jo faktisk fortsat et universitet som arbejdsplads og trives også enormt godt i en slags miljø, så kan faktisk godt følge dig.

Maria

Anmeld

23. april 2010

lonemus

Åh, jeg var lykkelig da skolen var slut - glædede mig SÅ meget til at komme ud i den virkelige verden og tjene gode penge. Jeg har på intet tidspunkt savnet studiemiljøet, jeg hadede projekter og alle de mærkelige opgaver, som jeg aldrig har kunnet bruge til noget i forbindelse med mit job.

Selvfølgelig var der gode stunder - mest pga de gode venskaber man fik opbygget. Dem har jeg heldigvis stadigvæk .)

Jeg kan altså bedst lide at arbejde, hader at studere!

Lone

Anmeld

23. april 2010

Honningblomst

MariaJ skriver:

Altså når man har læst i syv år er savnet ikke så så stort igen . Jeg følte mig vældig klar til det virkelige liv på det tidspunkt.

Når det er sagt så har jeg jo faktisk fortsat et universitet som arbejdsplads og trives også enormt godt i en slags miljø, så kan faktisk godt følge dig.

Maria

måske det er det...altså jeg vil faktisk rigtig gerne ende med at blive noget inden for det område...med mennesker og undervisning/formidling... så ja, jeg behøver jo ikke slippe det sådan rigtigt så... smart...men kræver nok lige et par år mere med studier..

Anmeld

23. april 2010

Honningblomst

lonemus skriver:

Åh, jeg var lykkelig da skolen var slut - glædede mig SÅ meget til at komme ud i den virkelige verden og tjene gode penge. Jeg har på intet tidspunkt savnet studiemiljøet, jeg hadede projekter og alle de mærkelige opgaver, som jeg aldrig har kunnet bruge til noget i forbindelse med mit job.

Selvfølgelig var der gode stunder - mest pga de gode venskaber man fik opbygget. Dem har jeg heldigvis stadigvæk .)

Jeg kan altså bedst lide at arbejde, hader at studere!

Lone

Jeg elsker det...men jeg kan bestemt også se en mening og sammenhæng med det, heldigvis.. jeg føler bare der er SÅ meget mere jeg skal lære...

Anmeld

23. april 2010

MariaJ

Eva skriver:

måske det er det...altså jeg vil faktisk rigtig gerne ende med at blive noget inden for det område...med mennesker og undervisning/formidling... så ja, jeg behøver jo ikke slippe det sådan rigtigt så... smart...men kræver nok lige et par år mere med studier..

Det kan jeg godt forstå. På en måde får man det bedste af de to verdener fordi man får kontakten med de studerende, et livligt og fleksibelt arbejdsmiljø samtidig med at man jo får LØN. Jeg syntes den økonomiske side af studielivet var den sureste i længden, men trives enormt godt med friheden og menneskene på videregående uddannelsessteder.

Anmeld

23. april 2010

lonemus

Det er osse nemt nok at se en mening og en sammenhæng med tingene, men virkeligheden fungere bare sjældent som bøgerne beskriver.

Det vil du finde ud af, når du først kommer ud på arbejdsmarkedet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.