Mød Metha...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.957 visninger
46 svar
0 synes godt om
19. april 2010

ooo

Hej allesammen.

I forlængelse af Kittys tråd "kend kitty", vil jeg lige lave en kort (lad os se om det kan lade sig gøre denne gang...) præsentation af mig.

Jeg er 28 år, og bor på Amager sammen med min dejlige kæreste Niels, og vores kat Oskar. Vi skal giftes d. 12 juni (mig og Niels, ikke Oskar, forstås), og så håber jeg at der kommer en baby meget snart. NIels og jeg har været sammen i 9 år, siden gymnasiet.

Jeg læser historie på KUA, og er ved at skrive mit speciale nu. Samtidig har jeg et studiejo på et museum, hvor jeg er guide og opsyn.

Som jeg allerede har nævnt herinde, troede Niels og jeg at vi skulle begynde på projekt baby for ca. 3 år siden, og derfor begyndte jeg at kigge på diverse babyfora. Men så fik jeg desværre en depression, der gjorde at jeg ikke kunne overskue noget som helst, og slet ikke det at skulle være mor, så vi satte planerne på standby.

Det er første gang jeg har nævnt min depression herinde, da det er svært for mig at snakke om, og det må vist igen tilskrives det trygge miljø I har herinde på navlestrengen.

Hvis der er noget som helst I gerne vil vide mere om, må I bare spørge.

Mange fra Metha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

JustAnotherName

Hej Metha.

Jeg vil også rigtig gerne lige præsentere mig for dig, så du ved lidt mere om, hvad jeg er for en starut.
Men nu har jeg NETOP LIGE gjort det samme til Anna/Kitty, så jeg tillader mig altså lige, at tage den nemme løsning, og bare kopiere min præsentation herover også 

Mit navn er Katrine, og jeg er 28 år. Jeg bor i hus sammen med
Kenneth på 33, som jeg har været sammen med i 5 år.
Planen var egentlig, at vi ville gifte os nu her til maj, men vi vil ikke "nøjes" med et rådhusbryllup, så de planer er sat på stand-by, mens vi i stedet forsøger at spare op til et stort flot kirkebryllup om 3 år....

Sammen har vi to små dejlige piger.
Bianca på 2½ år som er en sjov og glad lille krudtugle, som hver eneste dag gør nye ting og påfund, og siger nye ord. Og så er hun en sød og kærlig og meget omsorgsfuld og følsom pige også - og en fantastisk storesøster til
Celina som om et par dage runder 11 måneder. hun er en glad og tilpas lille gubbi, som har travlt med at iagttage og lære, og suge alle nye indtryk til sig. De er bare dejlige hver især og sammen, de to

Og så har vi William, vores 11-årige gamle hund (en cavalier king charles spaniel)

Min barsel er netop sluttet.
Jeg havde søgt ind på SOSU-uddannelsen, men røg bagerst i køen pga. manglende erfaring indenfor ældre-området, og fik desværre afslag.
Så nu er jeg arbejdsløs - eller det vil sige, jeg holder ferie i april måned ud.
Så jeg skal igang med at søge på livet løs efter noget arbejde ....evt. som afløser indenfor ældreomsorgen, så jeg kan kvalificere mig bedre til næste gang der er opstart på studiet.

Kenneth arbejder i døgnvagter som handicaphjælper (privat) hos en 34 årig mand, som er kørestolsbruger og respiratorbruger.

Det blev langt. Men det har det tit en mærkelig tendens til at gøre, når først jeg går igang på tasterne 

Kærlig hilsen Katrine.

Anmeld

20. april 2010

TbCp

Metchen skriver:

Hej allesammen.

I forlængelse af Kittys tråd "kend kitty", vil jeg lige lave en kort (lad os se om det kan lade sig gøre denne gang...) præsentation af mig.

Jeg er 28 år, og bor på Amager sammen med min dejlige kæreste Niels, og vores kat Oskar. Vi skal giftes d. 12 juni (mig og Niels, ikke Oskar, forstås), og så håber jeg at der kommer en baby meget snart. NIels og jeg har været sammen i 9 år, siden gymnasiet.

Jeg læser historie på KUA, og er ved at skrive mit speciale nu. Samtidig har jeg et studiejo på et museum, hvor jeg er guide og opsyn.

Som jeg allerede har nævnt herinde, troede Niels og jeg at vi skulle begynde på projekt baby for ca. 3 år siden, og derfor begyndte jeg at kigge på diverse babyfora. Men så fik jeg desværre en depression, der gjorde at jeg ikke kunne overskue noget som helst, og slet ikke det at skulle være mor, så vi satte planerne på standby.

Det er første gang jeg har nævnt min depression herinde, da det er svært for mig at snakke om, og det må vist igen tilskrives det trygge miljø I har herinde på navlestrengen.

Mange fra Metha.

Hejsa

Også et velkommen til, til dig, det er skønt med nye "ansigter", herinde, folk som kan og vil bidrage til den gode stemning

Jeg hedder Tina, er 31 (ihvertfald et par uger endnu ), bor i Odense med min mand Carsten og vores datter Liva som bliver 3 til august.

Carsten har eget IT-firma og jeg selv arbejder som privat dagplejer (er uddannet pædagog)

Anmeld

20. april 2010

iln

Hejsa.

Håber det er i orden jeg også lige tager den nemme løsning og koipere det, jeg lige har skrevet i Kittys tråd.

Jeg er nok ikke den mest aktive herinde, læser med op til flere gange om dagen, men besvarer faktisk kun indlæg, hvis jeg mener, jeg har noget at byde med. Jeg er ikke så god til det der small-talk noget... hvorfor ved jeg ikke. Det er et fantastisk forum (selvom jeg var meget lang tid om at komme herind, var lidt ked af at forlade det rigtige NS, men det kørte jo bare ikke. Kunne selv jeg jo se til sidst.)

Jeg hedder Ida, er 25 år, forlovet med Peter som jeg snart kan kalde min husbond. Den 12. juni siger vi ja til hinanden, så du kommer nok til at læse rigtig mange stressindlæg fra mig herinde - har vist allerede skrevet et par stykker. Sammen har vi Silas som snart runder de 8 mdr. Jeg nåedelige at blive færdig med min uddannelse som skolelærer inden Silas kom til verdenen. Jeg går pt. på barsel, men søger ihærdigt efter arbejde.

Knus fra Ida

Anmeld

20. april 2010

oo

Hej Metha! hvor er det superfint med de her introduktionstråde fra jer

jeg hedder Trine er 28 og er gift med Søren på 31. Vi har været kærester i fire år og gift næsten ligeså længe. Vi er egentlig københavnere (dvs Søren er en nordjysk københavner ), men flyttede til sydfyn for to år siden da jeg begyndte at læse Litteraturvidenskab på Syddansk Universitet. Vi startede projekt baby i maj 2007, men intet skete. i september 2008 bad Søren mig om at vi skulle gå til lægen, og så gik det ret hurtigt med at vi kom i vores første IUI behandling i december 2008. POSITIV, hurra! men graviditeten sad udenfor livmoderen og jeg endte med at blive opereret i slutningen af januar 2009. Så kørte 2009 med alt hvad det indebar af sorg og kamp og imens lyttede pigerne herinde til ALT hvad jeg havde at fortælle om uretfærdighed og vrede og ubærlig sorg og kærlighed. Vi gik igennem yderligere 5 IUI behandlinger, men uden resultat. I december 2009 besluttede vi at vi ville holde en god lang pause inden vi skulle starte i IVF. Det hele var ligesom skøjtet af banen og vi besluttede at vi ville forsøge at komme tilbage til et normalt sexliv, i det mindste. og så blev jeg gravid! i januar 2010 og nu skal vi have en øko-baby til oktober

Jeg læser faktisk selv Historie på tilvalg p.t., men glæder mig MEGET til at vende tilbage til Litteraturvidenskab på kandidaten efter barslen Søren er fysiker og også uddannet ved Københavns universitet...han underviser nu og er vist ret glad for det, selvom det slet ikke var planen!

nåh...der har du beviste: NS er ævlehovedernes paradis

Anmeld

20. april 2010

Skouboe

Hej Metha (og Kitty eftersom jeg har planer om at kopiere dette indlæg over i den anden tråd også)

Jeg hedder Pernille, er 31 - ihvertfald et par dage endnu. Jeg blev gift sidste sommer med Rune på 34 og sammen har vi Freja fra Januar 2009 og lillesøster ups på vej til August. På vores 1-års bryllupsdag til Juli, har vi været sammen i 10 år. Vi har desuden et par små-fede, kastrerede hankatte der ELSKER at være forstadskatte, efter at have været lejlighedskatte i 6 år.

Jeg er jyde fra Ringkøbing og Rune er fra Hørsholm, og vi boede sammen på Nørrebro i 7 år, indtil for 1½ år siden, hvor vi købte hus i Ølstykke, og den beslutning er vi SUPER glade for. 

Jeg er desværre ikke særligt god til at være gravid. Med Freja var jeg fuldtidssygemeldt pga. smerter fra uge 26 og denne gang har jeg været på halv tid siden uge 20 eller deromkring. 

Jeg arbejder som Projekt Assistent/Controller og Intern Projektleder hos et firma, der laver headsets og min mand er IT-projektleder / MS CRM konsulent, så vi er en anelse nørdede herhjemme til tider.

I min fritid syr jeg - det er vist ikke nogen overraskelse for nogen herinde. Jeg strikker også lidt indimellem, men det er ikke så tit.

Så en kort historie lang: Hej og velkommen...

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Metchen skriver:

Hej allesammen.

Mange fra Metha.

Hej Metha

og velkommen til.... hvor er det dejligt med flere fantastiske mennesker herinde!!! :0)

jeg vil lige sige, at jeg synes det er flot du tør være åben omkring den depression du stødte på!

da jeg var 18år faldt jeg selv i et dybt depressionshul, frem til jeg var 22 - 23år tog jeg antidepressiver i stadigt stigende doser der er ikke to depressioner der er ens men jeg ved godt hvor flov man kan være over at man ikke "dur", og at man faktisk skal passe lidt på i mange år efter, at man ikke bliver en sortseer... Hvis du nogensinde har brug for at få nogle af tingene fra den tid ud, så skriver du bare.... og du skal bestemt ikke være flov eller bange for hvad jeg skulle tænke om dig, jeg har selv stået i situationen og jeg ved godt hvor følsom man er...

nu er jeg 26år (snart 27), forlovet og bor sammen med Martin på 33år. Sammen har vi Nikoline på 16 mdr:0)

½år før min barsel blev jeg sygemeldt, så gik jeg på barsel da vi fik Nikoline og her efter min barsel har jeg snart været sygemeldt ½ år igen... Det skyldes min lænderyg hvor jeg nu for 2. gang er opereret for nogle diskus prolapser... Så jeg glæder mig til at komme ud på arb. markedet igen, jeg er uddannet som laborant....

jeg glæder mig til at høre mere fra dig herinde;0)

stort knus

Anmeld

20. april 2010

Ranarupta

Hej Metha, 

Velkommen til vores hule!

Jeg hedder Karina og er 31 år. Jeg bor sammen med min kæreste gennem 7 år og sammen har vi en mops, Pluto på 4 år og så venter vi - vigtigst af alt - vores første barn, en lille dreng. 
Jeg har termin d.19/6 - så der er pludselig ikke længe til.  

Det tog os 14 mdr. at nå til en positiv test, da jeg har PCO. Men de to streger kom, da vi holdt pause i projekt baby - og pause eller ej: det var simpelthen på det helt rigtige tidspunkt

Jeg håber, at også du bliver glad for vores hyggelige navlestreng

Anmeld

20. april 2010

sarahb

Hejsa og velkommen til navlestrengen.

Hvor skøn at se at du også er vild med vores forum og vores måde at behandle hinanden på og det skal du selvfølgelig være mere end velkommen til at tage del i.

Her er lidt om mig.
Hedder sarah og har isaac på 1.5 med omer som jeg har været sammen med i 8 år. Hans forældre er fra Pakistan så isaac er et mix af dansk og Pakistansk
jeg arbejder som butiks chef i en skøn butik i Kbh hvor jeg har været i 4 år
isaac går i dagpleje og nyder det i fulde drag

stort velkommen og glæder mig til at følge dig i projekt baby

Anmeld

20. april 2010

anna-jonas

Hej Metha!

Jeg hedder Mette, er 40 år gammel, bor i Malling (syd for Århus) med min mand, Jan og vores 2 piger, Anna på 3 år og Ida på 1 år. Jeg har desuden en søn, Jonas på 14 år fra et tidligere forhold. Han bor her også.

Jeg er sygeplejerske, men har ikke rigtigt arbejdet de sidste 4 år. p.g.a mine svære graviditeter og en enkelt meget svær depression.

Der er flere af pigerne herinde, der har oplevet hvad det vil sige at blive syg på psyken. Så du vil opleve at du kun bliver mødt med forståelse og omsorg, hvis du skriver om det svære ved den sygdom.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.