Vores økonomi.. er vi helt ude i hampen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Louise mortil4

Anonym skriver:

Hej, jeg har været inde og kigge på vores budget/økonomi og er helt ærligt blevet lidt forskrækket over vores forbrug. Jeg aner dog ikke rigtig, hvor vi kan skære, så kunne godt tænke mig lidt kommentarer og høre, om det er det normale forbrug for en familie med to børn..
Dagligvarer (mad, bleer, rengøring osv.)    6000
Tøj og sko til 2 voksne og 2 børn           2500
Boligudstyr                                  500
Gaver                                        650
Ferie/fritid                                1000
Bøger                                        400
Festmiddage                                  250
Faderbarn                                    200
Husleje                                    12200
Ejendomsskat                                 500
Varme/strøm                                 1500
Børnepasning                                3485
Ulykkesforsikring                            175
A-kasser                                    1000
Tvlicens                                     185
Internet                                     355
Telefoner                                    500
Sport                                        300
Bilforsikring                                660
Vægtafgift                                   237
Benzin                                      1000
Værksted                                     500
Togkort                                     1200
Studielån                                   1475
I alt                                       37322

Dagligvarer (mad, bleer, rengøring osv.)    6000 for en familie af jeres str er det meget sys jeg udfra hva vi bruger jeg vil tror i sagtens kunne klare jer for 3500 - 4000 kr hvis i handler ind de billige steder og nøje med at handle ind 1 gang om ugen. Vi handler ind hver 14 dag og sparer mange pange på den måde.

Tøj og sko til 2 voksne og 2 børn           2500 det er stadig meget selv om det skal døkke tandlæge sys jeg. Her hjemme bruger vi MAX 1500 på tøj om året, så ønsker vi os tøj i gave i stedet, så slipper man også for altid ikke at ha noget at ønske sig

Boligudstyr                                  500 den havde vi sløjfet hvis det var her hjemme.

Gaver                                        650 Reduceret kraftigt vi giver for 150 kr til andre og kun hvis vi er inviteret til føsdag ellers får de ikke noget.

Ferie/fritid + Sport                                1300 Den post hedder jeg egentlig 1300 for sport hører vel ind under fritid ?? Løb en tur med ungerne ved siden af på cyklen eller rul på rulleskøjter, kvalitetstid med ungerne + motion også sparer i 300 kr. Hva hører præsis ind under denne kategori ??

Bøger                                        400 den var også røget eller halvveret

Festmiddage                                  250 skulle gerne kunne gå ind i det daglige budget for mad også selv om den hedder max 4000 kr

Faderbarn                                    200

Husleje                                    12200

Ejendomsskat                                 500

Varme/strøm                                 1500 lyder af meget, vi bruger for 3000 hver 3 månede, vi gør ikke noget udover at slukke lyset når vi går fra et rum måske i skulle se på hva i bruger alt det strøm til også få spareskinner og timere på.

Børnepasning                                3485 vi har 4  der bliver passet 1 i børnehave og 3 i dagpleje vi giver 3300 hver månede fordi vi bruger private dagplejere, ville det måske være en mulighed??

Ulykkesforsikring                            175

A-kasser                                    1000

Tvlicens                                     185

Internet                                     355 det kan gøres meget billigere prøv at forhør andre selvskaber også måske nøjes med en mindre forbindelse

Telefoner                                    500 det er vel ok hvis det er for 2, men der sker jo ikke noget ved at høre om andre kan gøre det billigere

Sport                                        300 se ferie/fritid

Bilforsikring                                660 måske et andet selvskab kan gøre det billigere, vi kan varmt anbefale GF hvis i ikke har det i forvejen

Vægtafgift                                   237

Benzin                                      1000 skær ned på kørsel der ikke er voldsomt nødvendig især når der bruges 1200 på togkort tag evt toget til jylland når i skal det hvis i ikke gør det i forvejen.

Værksted                                     500

Togkort                                     1200

Studielån                                   1475

I alt  per måned                        37322 

Vil lige starte med at sige at vi er 2 voksne og 4 børn den æste er lige blevet 4 i februar og den yngste er lige blevet 1 år igår, altså 3 blebørn da vi har tvillinger på 2½ der stadig brugerbel. Vi lever af max 4500 kr om måneden, det skal dække alt udover de faste udgifter og brænstof regningen. Altså skal de også dække tøj tandlæge og den slags.

Her er mine forslag til hvordan i kunne spare lidt penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Anonym trådstarter

mortil4 skriver:

Vil lige starte med at sige at vi er 2 voksne og 4 børn den æste er lige blevet 4 i februar og den yngste er lige blevet 1 år igår, altså 3 blebørn da vi har tvillinger på 2½ der stadig brugerbel. Vi lever af max 4500 kr om måneden, det skal dække alt udover de faste udgifter og brænstof regningen. Altså skal de også dække tøj tandlæge og den slags.

Her er mine forslag til hvordan i kunne spare lidt penge

Tak for svar - der er da noget at tænke over. Mht maden har vi valgt at spise gluten, mælke- og sukkerfrit. Det er ikke helt billigt, men jeg er sikker på, jeg alligevel kan få den længere ned, hvis jeg køber stort ind, som I gør. 
Vi bliver desværre meget sjældent spurgt om, hvad vi ønsker os til jul og fødselsdage, så det har vi ikke mulighed for. Men ja, tror nu også jeg kan få den lidt længere ned uanset.

Boligudstyr.. hmm vi er lige flyttet, og her er ikke nogen tørretumbler eller opvaskemaskine, så det er vi ved at spare sammen til. Når de mest grundlæggende ting er på plads, så vil jeg faktisk gerne prøve at slette den

Vores ferie/fritid.. ja ved godt den er stor. Vi har et barn med udviklingsmæssige problemer og ingen mulighed for pasning hos familie. Vi har derfor kun tillid til en prof barnepige og det koster jo..   Min mand og jeg har (læs flere år) næsten ikke haft tid sammen og pt. behøver vi lidt parpleje. Så lige nu vil jeg ikke slette den. Når vores børn bliver lidt større og forhåbentlig lidt nemmere, kan der helt sikkert skæres her. De 300 bliver brugt til ridetræning - det skulle forhåbentligt gerne hjælpe vores dreng med hans udvikling, så den rører vi ikke ved. 

Gaver.. ja I har ret, vi kan godt tillade os kun at give for 150 kroner og hvis der er nogen, som bliver skuffede må de jo bare give os af samme skuffe

Bøger.. ja den kan godt blive halveret.. Telefoner, tror faktisk kun vi bruger for omkring 300, så det er ført ind i budgettet nu. Internettet er nødt til at have en vis hastighed, da min mand bruger det professionelt. Men så burde han jo også få det betalt, så det må vi se, om de går med til. 

Varme/strøm.. tror ikke vi kan gøre det for meget mindre. Vi har kun elsparepærer og slukker lyset, når vi ikke bruger det. 

Forsikringen.. wauw tjekkede lige siden, det er jo næsten halv pris - tak skal du have 

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for alt jeres feedback - det har virkelig været nyttigt. Hvis I ikke er helt faldet i søvn er her vores nye budget. Noget af vores forbrug har jeg valgt at lade være, mens der er skåret andre steder. Forbruget til dagligvarer må komme lidt an på en prøve, men har tænkt at handle på nettet og til en uge ad gangen

Dagligvarer (mad, bleer, rengøring osv.)    5000

Tøj m.m.                                                      2000

Boligudstyr  (forsvinder senere)                    500

Gaver                                                             500

Ferie/fritid                                                    1300

Bøger                                                             200

Festmiddage   - slettet

Faderbarn                                                      200

Husleje                                                       12200

Ejendomsskat                                                500

Varme/strøm                                                1500

Børnepasning                                              3485

Ulykkesforsikring                                           175

A-kasser                                                      1000

Tvlicens                                                         185

Internet (vil prøve at få arb.giver til at tage den) 355

Telefoner                                                       300

Bilforsikring                                                    340 

Vægtafgift                                                      237

Benzin                                                          1000

Værksted                                                       500

Togkort                                                        1200

Studielån                                                       1475

Giver så et samlet forbrug på 35152 kroner - er stadig meget, men er da sejt at lige at have barberet det hele med et par tusind kroner. Men jeg kan stadig se, hvis vores økonomi skulle se markant anderledes ud, skulle vi simpelthen flytte til et andet sted i landet. Boligudgifter nupper 39 % af vores penge og transport nupper 9 % af vores penge. 

Anmeld

17. april 2010

Soap

Du ved godt at dagligvarer kan nemt koste 2-3 kr mere for samme varer fordi det er på nettet til levering ?

Bar hvis du ikke vidste det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.