Vores økonomi.. er vi helt ude i hampen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Sisley

Alt hvad der ikke er faste udgifter, som der nødvendigvis skal være dækning af, kan jo i proncippet skæres væk. det kan godt ske det ikke er sjovt, men det kan lade sig gøre. Hvad med fadderbarn - er det fx Børnefonden? Det kunne man jo undlade. Middage og sjov kan man også skære ned på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg fatter SLET ikke at der skal skæres fadderbarn væk!!! Er ret chokeret over at det er det råd de fleste er kommet med. Det er i mine øjne en helt helt skæv prioritering når det kun er 200kr det drejer sig om...

I stedet ville jeg helt klart skære i de 6000kr I bruger på dagligvarer, det lyder vildt i mine ører... Og så i tøj og sko - 2500kr er ikke nødvendigt HVER måned! Ikke engang hver 2.måned, hvis du spørger mig  Ellers synes jeg det ser ret fornuftigt ud.

Kh

Rosa

Anmeld

16. april 2010

Plysbjørnen

Rosa skriver:

Jeg fatter SLET ikke at der skal skæres fadderbarn væk!!! Er ret chokeret over at det er det råd de fleste er kommet med. Det er i mine øjne en helt helt skæv prioritering når det kun er 200kr det drejer sig om...

I stedet ville jeg helt klart skære i de 6000kr I bruger på dagligvarer, det lyder vildt i mine ører... Og så i tøj og sko - 2500kr er ikke nødvendigt HVER måned! Ikke engang hver 2.måned, hvis du spørger mig  Ellers synes jeg det ser ret fornuftigt ud.

Kh

Rosa

Jeg kan godt give dig ret i at så mange penge til tøj og mad er alt for meget... Men hvis man har en meget stram økonomi er 200 kr til et faderbarn for mange penge... som man ligeså godt kunne bruge på sine egne børn...

Anmeld

16. april 2010

Ida.

Anonym skriver:

Hej, har været ved at lægge budget og er ærligt talt forskrækket over vores forbrug  Jeg aner dog ikke, hvor vi kan/vil skære. Ville blive enormt glad for jeres kommentarer til det... Er vi helt ude i hampen? Vi er to voksne og to børn.. Bruger andre familier lige så meget i måneden? Ville blive enormt glad, hvis det startede en debat om, hvordan man kan indrette sig som familie økonomisk. Vi står overfor måske at bygge hus, hvilket ikke vil ændre vores økonomi væsentligt, men dog opretholde dette forbrug permanent.. og vi ryster ærlig talt lidt over det :/

Er anonym, da jeg ikke lige har lyst til at udstille vores økonomi for hele verden..

Hej, jeg har været inde og kigge på vores budget/økonomi og er helt ærligt blevet lidt forskrækket over vores forbrug. Jeg aner dog ikke rigtig, hvor vi kan skære, så kunne godt tænke mig lidt kommentarer og høre, om det er det normale forbrug for en familie med to børn..
Dagligvarer (mad, bleer, rengøring osv.)    6000
Tøj og sko til 2 voksne og 2 børn           2500
Boligudstyr                                  500
Gaver                                        650
Ferie/fritid                                1000
Bøger                                        400
Festmiddage                                  250
Faderbarn                                    200
Husleje                                    12200
Ejendomsskat                                 500
Varme/strøm                                 1500
Børnepasning                                3485
Ulykkesforsikring                            175
A-kasser                                    1000
Tvlicens                                     185
Internet                                     355
Telefoner                                    500
Sport                                        300
Bilforsikring                                660
Vægtafgift                                   237
Benzin                                      1000
Værksted                                     500
Togkort                                     1200
Studielån                                   1475
I alt                                       37322

Dagligvarer (mad, bleer, rengøring osv.)    6000

Tøj og sko til 2 voksne og 2 børn           2500

Boligudstyr                                  500

Gaver                                        650

Ferie/fritid                                1000

Bøger                                        400

Festmiddage                                  250

Faderbarn                                    200

Husleje                                    12200

Ejendomsskat                                 500

Varme/strøm                                 1500

Børnepasning                                3485

Ulykkesforsikring                            175

A-kasser                                    1000

Tvlicens                                     185

Internet                                     355

Telefoner                                    500

Sport                                        300

Bilforsikring                                660

Vægtafgift                                   237

Benzin                                      1000

Værksted                                     500

Togkort                                     1200

Studielån                                   1475

I alt  per måned                        37322 

Jeg studser over de med rødt markerede poster. Vi er også fire i husstanden og har et husholdningsbudget på 4000 kr om mdr (disse indeholder alt mad, bleer, rengøringsmidler etc - også hvis vi skulle finde på at invitere gæster - man kan godt lave mad til gæster billigt). Vi har delt vores gaver ud, så vi indbetaler 400 kr tilsammen på vores gavekonto - vi giver for 150 kr pr prs til både jul og fødselsdag, det er et beløb vi har valgt at sætte, da jeg studerer og man sagtens kan finde fine ting til den pris - hvis ikke vi kan finde noget, går vi sammen med andre i familien/vennekredsen.

Tøj og sko løber vel max op i 1000 kr om mdr i gennemsnit. Boligudstyr, ferie/fritid og bøger bliver der brugt penge på i de måneder, hvor der er plads til det - hvilket er LANGTFRA hver måned.

Men altså vi har vitterligt heller ikke mange penge at rutte med, jeg tror, at hvis vi havde flere, ville vi nok også bruge flere...men summa summarum er, at det sagtens kan lade sig gøre at bruge færre penge

Anmeld

16. april 2010

lion

I mine øjne har I mange penge, og nogle af jeres udgifter kan i nok godt skære ned på.

Vi er det samme antal her hjemme og børnene er under 2 år og vi har i løn ca. 22.000 og den dyreste måned for os er der regninger og det for 18.000 og de 4000kr er hvad vi skal leve for resten af mdr og det er med fornøjelse.

Vi har skåret meget ned på vores udgifter.

Anmeld

16. april 2010

tascia

jeg ville skærer i daglivarer og tøj. vi er også en familie på 4 og efter jeg er begyndt at lave madplaner, hvor jeg også får en nøjagtig indkøbsliste med til, kan jeg holde vores madbudget (herunder bleer, rengøring etc.) på 3500-4500 kr om mdr. og det er ikke fordi jeg køber billigeste alternativ (min. 50% er øko), men det er udelukkende fordi jeg handler ud fra min liste. og der er stadig plads til at købe en god vin, en pose slik eller andre små imuplskøb, uden budgettet bliver sprængt...

2500 til tøj hver mdr hmm, det er i mine øjne en luksus som sagtens kunne barberes ned. 

Bøger, tja... der er også biblioteker i DK

//Tascia

Anmeld

16. april 2010

Soap

Jamen jeg tænker hvis i har pengene så hvorfor ikke ? 

Hvis i lever på overtræk og eller kassekredit kan jeg godt forstå i vil prøve spare men ellers kan jeg ikke se problemet 

Anmeld

16. april 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg synes det ser ret fornuftigt ud, og mener bestemt ikke i har et "vildt" forbrug. Boligposten - altså husleje, der kunne i jo vælge et afdragsfrit lån i en periode f.eks. så længe i har udgifter til institution? - Så kan den nok komme ned på det halve, altså ca. 6.000,- kr.

Derudover tror jeg altså I sætter for lidt af til ejendomsskat? Man betaler 1% af den offentlige vurdering i ejendomsskat. (Men husk vi har skattestop i Dk, så hvis jeres hus lige er steget i offentlig ejendomsværdi, så stiger denne skat ikke) Men i hvert fald 500,- i måneden betyder at den offentlige ejendomsværdi på jeres hus ikek må være mere endn 600.000 kr. - Det lyder umiddelbart til at være forkert, i og med i betaler 12.600 i husleje??

Mvh. Line. 

Anmeld

16. april 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Nå ja, og så er jeg i øvrigt fuldstændig enig med Rosa i at de 200,- kr. til faderbarn da bestemt ikke skal skæres...

Anmeld

16. april 2010

Honningblomst

Jeg synes da ikke det ser sås skidt ud, men skal I spare så gør som mange andre også skriver...spar på mad og tøj..

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.