Vores økonomi.. er vi helt ude i hampen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

DK

Vi er tre i familien herhjemme og har 3200 kr. på vores "maddankort" om måneden. Det går til mad, rengøringsartikler, bind, fredagsslik og en pizza i ny og næ. Vi bruger da alle pengene men kan altså godt få det til at slå til! I er et barn ekstra og bruger næsten DOBBELT så meget. Prøv evt at samle kvitteringer ind og se hvad det er for madvarer i køber der er så dyre? Prøv evt at handle i Rema 1000 eller netto?

Derudover hvilken bil har i så? 3000 kr i vægtafgift er da meget, og 6000 kr til reperation om året lyder da også af ret meget i mine øre. I kan jo overveje at købe en af de nye mindre biler som er MEGET billigere i drift, både i afgift og som ikke skal på værksted for 6000 kr om året, og sikkert også kører længere på literen så i kan spare i benzinen!

Boligudstyr: Væk med den. Spar sammen af jeres rådighedsbeløb efter faste udgifter hvis i vil have nyt. Så kan i selv priotere det når i får lyst til nyt.

Tøj og sko: OMG i må være velklædte hjemme hos jer!!! Er det dig selv der får så meget nyt tøj? Prøv lige at gå kvitteringerne og bankoversigten igennem og se hvor du har handlet for alle de penge henne hver måned? For 2500 kr kan Kirstine på 6 år få tøj til et halvt år hos H&M! Køb dit og mandens tøj igen for det rådighedsbeløb der er tilbage efter faste udgifter¨!

Internet og tlf.: I bruger 850 kr. om det om måneden. Det må helt klart også kunne gøres billigere. Prøv at undersøge nogle nye udbydere!!

Festmiddag 250 kr: Væk med det. Spis risengrød eller pasta et par dage før i får gæster, så er der helt automatisk til  ekstra god mad når der kommer gæster!

Rigtig god fornøjelse!

Knus Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Henri84

Jeg synes også 6000 lyder af rigtig meget til dagligvarer, vi er 3, snart 4 herhjemme, incl. 1 blebarn, og vi klarer os for 3000 i måneden, og så har vi endda ofte penge til overs som vi så sætter ind på en opsparingskonto!
Aldi og liddl er guld værd, vi får næsten dobbelt så meget for pengene i forhold til hvis vi handlede det samme ind i bilka/føtex f.eks.

2500 til tøj og sko synes jeg også lyder af rigtig meget! Her bliver børnepengene brugt på tøj, sko, nyt legetøj, nye møbler, autostole osv. og det dækker det mere end rigeligt! Og så er der endda plads til at købe lækkert tøj ind imellem også... Hvad os selv angår, tja så er det altså sjældent vi køber tøj og sko til os selv, så her bruger vi vel maks 8000 i året til tøj og sko til de voksne...

Faderbarnet ville jeg beholde...
Men bøgerne ville jeg også droppe, eller i hvert fald købe for betydeligt mindre end i gør... Synes også det beløb i sætter ind til gaver er ret højt!

Anmeld

16. april 2010

mor-til-vanessa

hold da op nogle udgifter. så meget har jeg selv ikke. men nu har i jo også en dyr husleje.

synes da det er helt vildt flot i har et fadder barn det synes jeg i skal beholde det er jo en go ting.

man kan vel altid skære ned på daligvarer og forbrug. da min kæreste var i danmark havde vi 1700 tilsammen til mad og sjov. der var ikke så meget sjov men vi spiste go mad hvis vi planlage det godt. så man kan spare meget ved planlægning og købe ind til en hel uge

Anmeld

16. april 2010

mor-til-vanessa

Rosa skriver:

Jeg fatter SLET ikke at der skal skæres fadderbarn væk!!! Er ret chokeret over at det er det råd de fleste er kommet med. Det er i mine øjne en helt helt skæv prioritering når det kun er 200kr det drejer sig om...

I stedet ville jeg helt klart skære i de 6000kr I bruger på dagligvarer, det lyder vildt i mine ører... Og så i tøj og sko - 2500kr er ikke nødvendigt HVER måned! Ikke engang hver 2.måned, hvis du spørger mig  Ellers synes jeg det ser ret fornuftigt ud.

Kh

Rosa

sådan sidder jeg også og tænker. hvorfor ikke hjælpe nogen der har langt mindre når vi er så godt stillet i danmark.

Anmeld

16. april 2010

Mumto3

Hmm.... ligepræcis den med mad synes jeg så meget billig ud. Vi bruger på den forkerte side af 12.000kr om måned på mad, og det er vel og mærke hvad vi køber i supermarkedet!!!! der er ikke pizza eller resturantbesøg med i det budget. Vi er 5 i familien.

Det er sjældent jeg køber ind for under 1000kr når jeg er i Netto/Bruges/Irma/Bilka, men det kan godt blive 600-800kr ind i mellem når jeg er i Netto.

De to eneste laster vi har er at min mand drikker meget cola, og vi spiser begge to meget chokolade.

Vi har også tit talt om, om det ikke var muligt at spare lidt på vores mad/husholdningsbudget, men ud over at skære et par poser nødder og tørrefrugt væk, (og selvfølgelig chokoladen) så kan jeg vitterlig ikke se hvad det var vi ikke skulle have.

-og så lige en kommentar til fadder.

arnet. Nej, det synes jeg bestemt heller ikke skal skæres væk. Det betyder jo en hel verden til forskel for det barn, og det betyder reelt ikke rigtig noget for jer.

Anmeld

16. april 2010

Muffinmus

Den er lidt svær..

For i bruger saftsusme mange penge:-)

For det første: Jeres bilforsikring ligger jo imellemklassen, dvs IKKE til den billige side

OG så har i næsten det dyreste internet f.eks...der kunne i spare næsten 200 kr pr mdr på at gå lidt ned i hastighed.

Vi er også 4, men vi bruger IKKE 6000 kr om måneden på bleer og mad og lign...vi bruger MAX 4000, ofte kun 3000 kr og får allevel dejlige bøffer næsten 1 gang om uge:-)Luksus toiletpapir osv:-)

1200 kr på togkort sparer vi også, men har til gengæld 2 biler i stedet for et...men med 1200 kr om måneden til tog vil jeg sgu hellere give 1500 kr og have en lidt ældre bil :-) Så vi valgte 2 biler:-)

Bruger selv en del på tøj, mest til ungerne, men 2500 kr?? Der kan du i hvert flad sagtens skære ned, min 500 kr om måneden og sikkert også 1000 kr

Og jeres bolig...puha, det er meget bare i husleje i giver, klart det i gver mest til og så er spørgsmålet om det hjælper hvis i vil bygge nyt, for det tror jeg bestemt ikke det vil.

Vi har eget hus på 166 kvm, 306 kvm udbygninger med værksted, 1000 kvm grund og betaler altså kun 16000 i KVARTALET! Så jeg synes personligt i bor MEGET dyrt:-)

Anmeld

16. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
BetteFis skriver:

Jeg kan godt give dig ret i at så mange penge til tøj og mad er alt for meget... Men hvis man har en meget stram økonomi er 200 kr til et faderbarn for mange penge... som man ligeså godt kunne bruge på sine egne børn...

Hvis man har 6000kr til husholdning og 2500kr til tøj hver måned så har man efetr min mening ikke et stramt budget! Det er ikke de 200kr til fadderbarnet som vælter læsset ihvertfald og det er en af de poster jeg virkelig ville kunne forsvare, hvorimod 2500 til tøj ikke er nødvendigt i min verden...

Anmeld

16. april 2010

Moderator

MariaE skriver:

Den er lidt svær..

For i bruger saftsusme mange penge:-)

For det første: Jeres bilforsikring ligger jo imellemklassen, dvs IKKE til den billige side

OG så har i næsten det dyreste internet f.eks...der kunne i spare næsten 200 kr pr mdr på at gå lidt ned i hastighed.

Vi er også 4, men vi bruger IKKE 6000 kr om måneden på bleer og mad og lign...vi bruger MAX 4000, ofte kun 3000 kr og får allevel dejlige bøffer næsten 1 gang om uge:-)Luksus toiletpapir osv:-)

1200 kr på togkort sparer vi også, men har til gengæld 2 biler i stedet for et...men med 1200 kr om måneden til tog vil jeg sgu hellere give 1500 kr og have en lidt ældre bil :-) Så vi valgte 2 biler:-)

Bruger selv en del på tøj, mest til ungerne, men 2500 kr?? Der kan du i hvert flad sagtens skære ned, min 500 kr om måneden og sikkert også 1000 kr

Faderbarn?? synes ærligt talt det er lidt plat at man skal betale til et faderbarn, forældrene ser det vel som en ære at nogen gider at være fader til ens barn??? du er jo ikke en bedstemor der skal lave opsparing til barnet.Så selv om nogle er forarget over at man kunne spare 200 kr der, er jeg forarget over at nogle overhovedet betaler faderpenge..helt tosset i min verden.

Og jeres bolig...puha, det er meget bare i husleje i giver, klart det i gver mest til og så er spørgsmålet om det hjælper hvis i vil bygge nyt, for det tror jeg bestemt ikke det vil.

Vi har eget hus på 166 kvm, 306 kvm udbygninger med værksted, 1000 kvm grund og betaler altså kun 16000 i KVARTALET! Så jeg synes personligt i bor MEGET dyrt:-)

Fadderbarn - det er et barn fra et fattigt land som man betaler til for at barnet kan komme i skole og få mad - ikke et dansk barn man er fadder for

Anmeld

16. april 2010

Muffinmus

Rosa skriver:

Hvis man har 6000kr til husholdning og 2500kr til tøj hver måned så har man efetr min mening ikke et stramt budget! Det er ikke de 200kr til fadderbarnet som vælter læsset ihvertfald og det er en af de poster jeg virkelig ville kunne forsvare, hvorimod 2500 til tøj ikke er nødvendigt i min verden...

Jeps, læste det lige bagefter og fik det slettet:-)

Hellerebetale til et fader barn i afrika eller lign, det er mere ok synes jeg og nej, med det kæmpe beløb de har sat til side til amd og tøj, så vælter de 200 kr ikke deres budget:-)_:-)

Anmeld

16. april 2010

Moderator

MariaE skriver:

Jeps, læste det lige bagefter og fik det slettet:-)

Hellerebetale til et fader barn i afrika eller lign, det er mere ok synes jeg og nej, med det kæmpe beløb de har sat til side til amd og tøj, så vælter de 200 kr ikke deres budget:-)_:-)

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.