DK skriver:
Vi er tre i familien herhjemme og har 3200 kr. på vores "maddankort" om måneden. Det går til mad, rengøringsartikler, bind, fredagsslik og en pizza i ny og næ. Vi bruger da alle pengene men kan altså godt få det til at slå til! I er et barn ekstra og bruger næsten DOBBELT så meget. Prøv evt at samle kvitteringer ind og se hvad det er for madvarer i køber der er så dyre? Prøv evt at handle i Rema 1000 eller netto?
Derudover hvilken bil har i så? 3000 kr i vægtafgift er da meget, og 6000 kr til reperation om året lyder da også af ret meget i mine øre. I kan jo overveje at købe en af de nye mindre biler som er MEGET billigere i drift, både i afgift og som ikke skal på værksted for 6000 kr om året, og sikkert også kører længere på literen så i kan spare i benzinen!
Boligudstyr: Væk med den. Spar sammen af jeres rådighedsbeløb efter faste udgifter hvis i vil have nyt. Så kan i selv priotere det når i får lyst til nyt.
Tøj og sko: OMG i må være velklædte hjemme hos jer!!! Er det dig selv der får så meget nyt tøj? Prøv lige at gå kvitteringerne og bankoversigten igennem og se hvor du har handlet for alle de penge henne hver måned? For 2500 kr kan Kirstine på 6 år få tøj til et halvt år hos H&M! Køb dit og mandens tøj igen for det rådighedsbeløb der er tilbage efter faste udgifter¨!
Internet og tlf.: I bruger 850 kr. om det om måneden. Det må helt klart også kunne gøres billigere. Prøv at undersøge nogle nye udbydere!!
Festmiddag 250 kr: Væk med det. Spis risengrød eller pasta et par dage før i får gæster, så er der helt automatisk til ekstra god mad når der kommer gæster!
Rigtig god fornøjelse!
Knus Ditte
Hej, tak for svar. Sejt I kan handle for så lidt. Hmm jeg skal have kigget det igennem og se, om jeg med vores kost kan komme længere ned.
Vi har en gammel Opel, som er købt kontant. Er jo svært at regne ud, hvad den koster på værksted i måneden. Men vi har haft den et år og indtil nu har den kostet 8400 på værksted, da varmeanlægget gik og olien skulle skiftes
Den kører nu ellers fint, så måske vi er heldige og de 500 får lov at ligge ubrugt næste år. Benzinen, ja den er ikke helt billig, men på den anden side er det også rart ikke at skulle bruge penge på et billån. Vi kører jævnligt til Jylland fra Sjælland og besøger familie.
De 2500 per måned er fordelt således. Min mand og jeg har hver 750 kroner per måned. Børnene har 500 per måned. Men de penge skal så også dække frisør, cremer og andet "personligt". Så 6 gange 500 kroner er 3000 per barn per halve år - ikke så langt fra dit, hvis man tager frisør osv. med.
Internet og telefon. Ja, det har du ret i. Tror måske vi skulle prøve tage den op til næste lønforhandling i stedet. Festmiddage.. ja kan jeg godt se.. posten satte jeg på, da jeg sidste jul ikke synes jeg havde nok til den helt rigtige middag
Og børnefødselsdage.. iiih jeg har svært ved at styre mig.. det ved jeg godt..