Skal du ryge herinde, må du gå udenfor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2008

Heidi.

Ja det er muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2008

Christinahr

MUTT3 skriver:

Balderson skriver:
så må de enten gå udenfor at ryge eller gå ind i et rum hvor vi ved med garanti at vores søn ikke skal komme.. Og her mener jeg faktisk i deres eget hjem..

Den der med at gå uden for, den holder bare ikke lige i retten, de skadelige røgpartikler sidder i tøjet, en undersøgelse har vist at i et hjem med en forælder der ryger 40 stk om dagen som går uden for, bliver børnene udsat for så mange partikler at det svarer til at de ryger en kvart, altså selv om at mor/far går uden for, skal man have det mindsket endnu mere, bør man tage regntøj på under rygningen uden for, og naturligvis ikke tage regntøjet med indenfor, fordi partiklerne har svært ved at hænge fast der i. Og den der med et andet rum, jammen jeg tisser altså også kun under vipperne i svømmehalden, ikke andre stedder, det er fuldstændigt svarende.

(her fra er det generelt) Jeg er selv en af de jagtede, og netop når jeg bliver jagtet kan jeg virkelig ikke andet end ryste på hovedet, jo jeg ryger, men så er der andre ting jeg aldrig i mit liv kunne finde på, som fx at vaske mine børn i sæbe, eller proppe creme på dem (dog med undtagelse af solcreme) eller give dem bad mere end max 2 gange i ugen og mange andre ting, eller med vilje indtage hormoner mens jeg ammer (fx p-preperat) som langt de fleste gør ved deres børn, og det syntes jeg da også er "svigt" (lig lige mærke til anførselstegnene) ideen er den samme, sæber cremer parefymer osv er også farlige af H til, og til skade for de små (også dem der er tæstet frie, for der er stoffer som endnu ikke er opdagede og stoffer som er under granseverdien, men ikke frie som går under kategorien fri, og stoffer som man ikke vil tage med på hovsa listerne selv om at man godt ved at de er hovsa, så de går også ind under okay, selv om at de ikke er det) og det ved de fleste forældrer udemærket godt (sund fornuft) men man gør det alligevel, akurat lige som at jeg ryger alligevel, akkurat lige som at by-borer alligevel bliver bopende i byen selv om at risikoen for gift-relaterede sygdomme er mere end fordoblet hos de børn der bor der, i sammenligning med dem der bor på landet.

Skal vi forbyde cremer? skal vi forbyde vandværks vand? (der er kor i) skal vi forbyde storbyer? skal vi forbyde p-preperater, jammen jeg kan blive ved i en uendelighed. Hver evig eneste dag stopper vi os selv og hinanden med stoffer som er møg farlige, også stoffer vi sagtens kan undgå (som fx parefyme og cremer) på det led "sviger" alle forældrer på den ene og den anden måde, og man kan altså ikke side og se om den ryger man sidder og angriber så er hellig på et andet område, hvor man selv svigter i lige så høj grad som rygeren gør ved at ryge.

Jeg er ikke stolt over at jeg ryger, men jeg er altså heller ikke flov over det, lige som at jeg ikke skammer mig over det, ikke rygerne udsætter så deres børn for nogle andre farlige stoffer, som jeg ikke udsætter mine for. Vi bor i en verden hvor den her fom for svig, er fysisk umuligt at undgå, om så man flytter ind i en jordhule i det nordligste Rusland, vil man ikke kunne gå fri for fy stoffer, om ikke andet så er der ting i regnvandet.
Yder mere kan jeg oplyse at bilos er langt mere skadeligt end smøger er, alligevel er der flere og flere som holder sig 2 og 3 biler, og som trods gode offentlige transportmulighedder vælger at køre selv... kom lad os give bilerne lige så hårde kår som rygerne... de nå ikke køre i byertne, kun køre mellem 24 og 05 ikke larme, benzinen skal koste det 3 dobbelte af hvad det gør nu, og tænker man på at røre ved bilnøglerne sakl man have en bøde (hvilket er lige så uralistiskt at få gennemført som at forbyde rygning i folks private hjem)

Vi har alle sundhedsskadlige kæphæstre, min er rygning, til gengæld kører jeg ikke i bil, gratter ikke mine unger ind i div unødvendige tilsætnings stoffer til huden indtager ikke hormoner, for at vidregive dem til mine børn under amning.... vi har alle hellige områder, andre er så bedre til at spise efter reglerne (hvilket nu også er fysisk umuligt at gøre 100%) nogle har co2 de er gode til at gøre noget fornuftigt ved osv osv ingen er 100% hellige, lige som stort set de fleste mennesker har områder hvor de gør hvad de kan, man kan så diskutere hvor smart det er at kæmpe for at få rygere til at holde op med at ryge i stedet for at finde et område hvor man aktivt kan gøre en indsats for os alle sammen, man vil kunne gøre meget mere på andre områder, men ryge angriberne om det, mig får de/i ikke til at stoppe.

Svigt, jo vi alle sviger, men det er ofte svigt som et modrene samfund såre simblet ikke kan iundvære for at fungere, og få os til at leve som stenaldermennesker, ej vel, foruden at den nu heller ikke går, for at at lave bål sviner sørme også.
Man dør af at trække vjeret så lad være med det alle sammen.

Hvor er det bare klogt skrevet i mine ører

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.