Hvad har jeres hvalp/ hund lavet af ulykker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

heaven

Miamaja skriver:

hihi.Jeres maa naesten tage prisen for de vaerste ulykker i denne omgang... Hun lyder godt nok som noget af en opgave og jeg tager helt sikkert hatten af for dig, over I har magtet at beholde hende. For det lyder som noget af en mundfuld at maatte sluge

Man kan godt hore du er en af de faa hundeejere som virkelig tager det at have hund alvorligt, og ikke bare giver problemet videre ved at afskaffe hunden. det er super flot, synes jeg...og jeg er glad for at det er blevet bedre. maa man sporge om racen?

tro mig - ja, hun har været en håndfuld!!!! da jeg en dag kom hjem og hun havde splittet vores soveværelse ad og det krævede oprydning i knap 3 stive timer  - der ringede jeg fuldstændig grædefærdig til vores dyrelæge og sagde - "nu gør du noget ellers får du hende til aflivning"!!!! Han foreslog så en handleplan hos en dyrepsykolog - det var/er de bedste 1200 kr vi har givet ud.... der er så kun gået fremad siden, og da vi fik hende stereliseret var alt stort set ovre.

Psykologen forklarede en masse med seperationsangst og noget, og vi kunne så lægge 2 og 2 sammen ift hendes opvækst hos moren. Lang lang historie. Hundemor var f.eks kun 2 da hun fik kullet  - og der var 13 levedygtige hvalpe. Zitta var en af de tungeste hvalpe ved fødslen, og blev dermed fjernet ofte fra moren, for at de hvalpe med lav vægt kunne dige mere... alt dette vidste vi ikke betydningen, men der var jo en årsag til tingene.

Jeg elsker hende overalt på jorden, og vi har hele tide været enig om, at hvis det kom til vi ikke kunne beholde hende - ja så var det aflivning. Vi kunne jo ikke byde andre disse voldsomme problemer, og vi kunne jo heller ikke udholde tanken om, hvis hun evt kom til nogen som ville straffe hende fysisk for unoderne - hun var jo bare SÅ sikker på hun aldrig skulle se os igen, når vi gik fra hende.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at mange har været uforstående overfor vores kamp med hende - dyrlæger sagde til os at han var overbevist om hun kun levede fordi hun var hos os - de fleste havde givet op... men det gør vi ikke. Vi har sagt a, og så må vi sige b også... hun er så dejlig, dygtig, lydig og tillidsfuld en hund - hun skulle bare have forståelse. Og det formåede vi ikke i starten....

Jannie

PS. Og forresten, det er en blanding mellem schæfer/labrador.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Miamaja

_-Kathrine-_ skriver:

Vores cocker spaniel, Mille, som er 9 mdr nu har heldigvis ikke (7-9-13) gnavet noget i stykker... til gengæld eeeeeelser hun vores brugte strømper...hun spiser dem ikke, men kan bare godt li´at ligge og snuse til dem... hmmm....! Og så graver hun rigtig mange huller i haven... Hvilket min kæreste ikke er så tilfreds med! :-)

Hende kan man heller ikke blive sur paa.. hehe . jeg har en forkaerlighed for cocker spanieler. vores anden hund er jo nemo som er en amerikansk cocker paa 10 aar

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. april 2010

Miamaja

pigebaby19 skriver:

Hej vores lille hønsehund Laban har engang bidt hul i gennem en dør.. Og spist nogen blomster og blade. Men det er han da vokset fra

Hvor er han en kanon nuttet lille vovse- er helt vild med hans farver. sikke en smukkert.

ps. jeg er glad for han er holdt op med at spise dore.. yikes

Anmeld

13. april 2010

_-Kathrine-_

Miamaja skriver:

Hende kan man heller ikke blive sur paa.. hehe . jeg har en forkaerlighed for cocker spanieler. vores anden hund er jo nemo som er en amerikansk cocker paa 10 aar

Nej, det er meget svært at blive sur på hende :-) men her de sidste par måneder, har hun virkelig været en stor mundfuld for os...-Vild teenager, der bare nærmest grinede af os, når vi forsøgte at opdrage hende.... dog er hun faldet en lille smule mere til ro nu :-)

Anmeld

13. april 2010

Miamaja

Nanna1985 skriver:

Hmm han har lavet MEGET dumt..!!

Ødelagt mine nye støvler til 500 kr, jakker, strømper, bamser, puslebrikker..!! Han har ødelagt alle væggene i hele min gang  Der var virkelig STORE huller og alt gipset var væk..!! 3 store huller inde i stue væggen..!!

Han bliver 2 år her D. 17 Juli og han er jordens bedste hund nu og det hjalp MEGET, da vi startede til træning med ham.. Han har intet ødelagt siden og er den bedste familie hund

Her er Kenzo Mors dejlige dreng

ahhh han ser ogsaa dejlig ud. de der smaa hvalpe billeder af ham er ikke til at staa for.

Jeg er ogsaa helt og aldeles tilhaenger af traening. det er bare utroligt hvad det kan gore. det har vi ogsaa oplevet med vores forste hund som vi fik som voksen og havde nogle problemer. de forsvandt...

Anmeld

13. april 2010

bette

jeg passede en gang en virkelig stor muskel hund.. selv var fast besluttet på at han altså var en lille bitte hund.. suk.

en dag da jeg kom hjem.. kunne jeg høre han stod og hyyyllede helt vildt.. det viste sig så at han havde låst sig selv inde på toilettet.. jeps i læste rigtigt.. og så havde han nærmest ædt håndtaget og smadret en del makeup, cremer osv. sikke et rod..

en anden dag ville han absolut ind i soveværelset og æde mine persinner.. og smadre lidt parfumer der stod på et bord..

nå men ellers gik det jo fint..

lige indtil jeg blev ringet op af min veninde som var kommet hjem til mig og hoveddøren stod åben.. og basse (hunden) var væk

nå men mig hjem hurtigere end et lyn... gik så rundt for at lede efter ham.. og fandt ham så i baggården ovre ved brugsen hvor han var vandret ind og forskrækket alle folk med hans store størrelse og de havde så lokket ham ud i baggården med en leverpostej.. falk var tilkaldt og politiet var også på.. idet der stod på hundeskiltet at han egentlig boede langt nede i sønderjylland..

nå men jeg fik fat i ham og tog ham med hjem, og ringede til falk for at fortælle at det var mig der "ejede ham" og fortalte lidt om at jeg passede ham osv.

fik dog en bøde for at have ham løs.. selvom jeg jo låste døren da jeg gik hjemmefra..

det viser sig så at den her kære enorme hund selv har låst døren op og gået ud og muntret sig.. suk... det var noget af en ballademager... men han var simpelthen så dejlig. han var en presior canario.. kan ik stave det..

Anmeld

13. april 2010

Becks

Årh savner og have hund, nu når jeg læser om alle jeres (vild) basser..

Da jeg var barn, havde vi en Rottweiler, som var 1 år ældre end jeg.. Hun var virkelig en ordenlig basse på 85 kg. Når vi var ude og gå tur med hende, satte hun sig ned og var ikke til og rokke ud af stedet
I vores køkken, gik der en dør ud til drivhuset, og den brød hun ud ad maaange gange, igennem glas og hele molevitten..

Min far vågnede en nat ved, at hun sad på trappen og knurrede virkelig meget, han går så ned ad trappen og når forbi hende, indtil hun napper sig fast i benet på ham. Så viste det sig at vi havde indbrud, og hun var ligeglad med tyven var der, han skulle bare ikke nærme sig trappen, for der lå vi jo og sov, så hun passede på os

Jeg fik en blandning af en cocker spaniel og golden retriever, som var stor.. Men hun troede at hun var skødehund og skulle altid sidde på skødet eller ligge i arm når man sov, og så under samme dyne.. Hun lavede aldrig ballade...

Anmeld

15. april 2010

Nanna1985

Miamaja skriver:

ahhh han ser ogsaa dejlig ud. de der smaa hvalpe billeder af ham er ikke til at staa for.

Jeg er ogsaa helt og aldeles tilhaenger af traening. det er bare utroligt hvad det kan gore. det har vi ogsaa oplevet med vores forste hund som vi fik som voksen og havde nogle problemer. de forsvandt...

Ja jeg var godt nok ved at opgive.. Har endda haft fat i hundeadfærdsspykolog  For at få hjælp..!! Træning var vores sidste udvej, ellers var han blevet solgt..!!

Heldigvis er han jo jordens bedste dreng nu og hvor jeg dog ELSKER ham

Anmeld

15. april 2010

Nanna1985

Soap skriver:

Hold nu helt konfekt, han ser da også fræk ud 

Top kær 

Ja han var en værre bandit  Heldigvis er han bare så søøød, rolig og helt en anden hund end før

Anmeld

15. april 2010

Miamaja

Pia. skriver:

For pokker hvor skal jeg starte... mine hunde igennem tiden har ædt ALT... vi har mistet sko, døre, vægge, paneler, legetøj, tøj, blomster - ja stort set alt...

Ud af de 4 hunde er Nanna faktisk den eneste som ikke har ædt særlig meget. Hun var en meget dygtig pige fra start af, og lynhurtigt renlig... Nanna er den store lyse labrador... ååå hvor jeg savner at nusse og holde om den store pige...

Balder der imod han åd alt det første år, lige meget hvad det var, han hev også jakker ned og åd dem ... Balder er den store grosser sweizer sennen...

Matti og Tilde som er de sidste to på billederne er jo næsten lige gamle og lige frække, de har også ædt vægge, paneler og legetøj i lange baner...

Knus Pia, som trods alt elsker sine dyr meget højt og jo overlver hver gang...

sikke nogle vildt flotte billeder af de hunde du har og har haft. de ser alle sammen rigtig velpassede ud. jeg maa sige at nu jeg 'endelig 'har 2 hunde paa en gang, saa kan jeg virkelig se hvor meget glaede de har, af at have en hundeven blandt familien. de kan jo bedre lege hund end vi andre kan he he- det er klart et plus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.