Miamaja skriver:
hihi.Jeres maa naesten tage prisen for de vaerste ulykker i denne omgang... Hun lyder godt nok som noget af en opgave og jeg tager helt sikkert hatten af for dig, over I har magtet at beholde hende. For det lyder som noget af en mundfuld at maatte sluge
Man kan godt hore du er en af de faa hundeejere som virkelig tager det at have hund alvorligt, og ikke bare giver problemet videre ved at afskaffe hunden. det er super flot, synes jeg...
og jeg er glad for at det er blevet bedre. maa man sporge om racen?
tro mig - ja, hun har været en håndfuld!!!! da jeg en dag kom hjem og hun havde splittet vores soveværelse ad og det krævede oprydning i knap 3 stive timer - der ringede jeg fuldstændig grædefærdig til vores dyrelæge og sagde - "nu gør du noget ellers får du hende til aflivning"!!!! Han foreslog så en handleplan hos en dyrepsykolog - det var/er de bedste 1200 kr vi har givet ud.... der er så kun gået fremad siden, og da vi fik hende stereliseret var alt stort set ovre.
Psykologen forklarede en masse med seperationsangst og noget, og vi kunne så lægge 2 og 2 sammen ift hendes opvækst hos moren. Lang lang historie. Hundemor var f.eks kun 2 da hun fik kullet - og der var 13 levedygtige hvalpe. Zitta var en af de tungeste hvalpe ved fødslen, og blev dermed fjernet ofte fra moren, for at de hvalpe med lav vægt kunne dige mere... alt dette vidste vi ikke betydningen, men der var jo en årsag til tingene.
Jeg elsker hende overalt på jorden, og vi har hele tide været enig om, at hvis det kom til vi ikke kunne beholde hende - ja så var det aflivning. Vi kunne jo ikke byde andre disse voldsomme problemer, og vi kunne jo heller ikke udholde tanken om, hvis hun evt kom til nogen som ville straffe hende fysisk for unoderne - hun var jo bare SÅ sikker på hun aldrig skulle se os igen, når vi gik fra hende.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at mange har været uforstående overfor vores kamp med hende - dyrlæger sagde til os at han var overbevist om hun kun levede fordi hun var hos os - de fleste havde givet op... men det gør vi ikke. Vi har sagt a, og så må vi sige b også... hun er så dejlig, dygtig, lydig og tillidsfuld en hund - hun skulle bare have forståelse. Og det formåede vi ikke i starten....
Jannie
PS. Og forresten, det er en blanding mellem schæfer/labrador.
Anmeld