Kommer storken hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.536 visninger
32 svar
0 synes godt om
11. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er helt vild med storken man kan købe, og sætte i sin forhave ud til vejen! Men jeg er meget i tvivl om, hvad man putter i den?

Jeg har set nogle steder, at folk bruger en lille dukke, hvilket jeg ærligt talt synes ser lidt "fesent" ud.... Er der andre forslag?

Til dem der før har haft én stående; hvor længe havdei den til at stå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

smokin

Mathildesmor skriver:

Jeg er helt vild med storken man kan købe, og sætte i sin forhave ud til vejen! Men jeg er meget i tvivl om, hvad man putter i den?

Jeg har set nogle steder, at folk bruger en lille dukke, hvilket jeg ærligt talt synes ser lidt "fesent" ud.... Er der andre forslag?

Det jeg kender til den er at man stiller den ud lige op til fødslen, så ved folk at der er en baby på vej.. nå baby så er kommet hænger man en stofble derud lyserød eller lyseblå alt efter hvad der kommer ud... og så står den der vel et par dage... 

Anmeld

11. april 2010

CSB

Hej..

Vi diskuterede det faktisk lige den anden dag da vi kom forbi et hus hvor der stod en stork inkl ble og dukke - og vi kiggede da lidt - har de mon fortrudt?

Jeg mener helt bestemt ikke der skal være en dukke eller noget andet i den ble/tørklæde der hænger det. Storken har jo været inde i huset og aflevere en baby - og derfor skal der ikke være en dukke eller andet i.

Bare min mening  -  eller også var det bare sådan jeg troede man gjorde indtil jeg opdagede at nogen gør det anderledes.

Ellers synes jeg bare det er en fantastisk sød tradition - det er da dejligt at man kan se at derinde har de lige fået en lille ny..

Anmeld

11. april 2010

Pige2009

I min omgangskreds bærer storken en lyserød eller lyseblå stofble med en lille dukke i

K.h. Linda

Anmeld

11. april 2010

CSB skriver:

Hej..

Vi diskuterede det faktisk lige den anden dag da vi kom forbi et hus hvor der stod en stork inkl ble og dukke - og vi kiggede da lidt - har de mon fortrudt?

Jeg mener helt bestemt ikke der skal være en dukke eller noget andet i den ble/tørklæde der hænger det. Storken har jo været inde i huset og aflevere en baby - og derfor skal der ikke være en dukke eller andet i.

Bare min mening  -  eller også var det bare sådan jeg troede man gjorde indtil jeg opdagede at nogen gør det anderledes.

Ellers synes jeg bare det er en fantastisk sød tradition - det er da dejligt at man kan se at derinde har de lige fået en lille ny..

Jeg har selv tænkt på at hænge en stofble ud - uden dukke og lign i, men da jeg aldrig har set det andre steder, var jeg ikke klar over at det måske i bund og grund er meget almindeligt?

Tak for jeres indput :-)

Anmeld

11. april 2010

Bom

Her i vores omgangs kreds, sætter familie eller venner storken op med en stofble inkl dukke med det farve bånd som passer til kønnet på det fødte barn.. Storken bliver sat op den dag moderen føder barnet, og så vender storken med næsen/næbet ud mod vejen imens mor og barn stadig er på sygehuset, og når mor og barn så "flytter" hjem igen, vender man storken med næsen/næbet ind mod huset..

Anmeld

11. april 2010

Tina2

Mathildesmor skriver:

Jeg har haft min stork stående udenfor døren begge gange fra den dag jeg har født... Da vi fik vores datter havde den et lyserødt silkebånd om halsen og da vores søn kom fik den et blåt på :-)

Anmeld

11. april 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Hvor køber man sådan en henne ?  

Anmeld

11. april 2010

Vial

Mini-Terp skriver:

Her i vores omgangs kreds, sætter familie eller venner storken op med en stofble inkl dukke med det farve bånd som passer til kønnet på det fødte barn.. Storken bliver sat op den dag moderen føder barnet, og så vender storken med næsen/næbet ud mod vejen imens mor og barn stadig er på sygehuset, og når mor og barn så "flytter" hjem igen, vender man storken med næsen/næbet ind mod huset..

Det er da også et meget godt pejlemærke for indbrudstyve: "Jubii, et hus med et næb, der vender udaf....- vi ryder bulen".

Meen hvad ved indbrudstyve om storke-traditioner..

Anmeld

11. april 2010

Tina2 skriver:

Jeg har haft min stork stående udenfor døren begge gange fra den dag jeg har født... Da vi fik vores datter havde den et lyserødt silkebånd om halsen og da vores søn kom fik den et blåt på :-)

Ej hvor lyder det egentligt fint og enkelt... super ide!

Det tror jeg næsten er det vi gør!! Tak for tippet

Risen, jeg tror de fås hos Babysam, men skal lige have det undersøgt nærmere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.