Majastina skriver:
Jamen altså i mine ører lyder det som om du gør alt det rigtige, så bare rolig det hele skal nok gå, det er jeg sikker på. Hov lige et godt råd fra en border-ejer til en anden, jeg ved ikke om det er noget I gør noget i, men forsøg at begræns kastelege så meget som muligt, da det stresser border collier meget og får dem op i meget højt gear i stedet for at gøre dem trætte. De kan blive helt maniske med det, og så er det det eneste i verden det handler om. Jeg bruger kastning af bold som belønning ved slutning af banen, når vi træner agility, og når vi er til konkurrencer så ligger bolden bare udenfor banen, så hun kan belønne sig selv, når hun er færdig. Og man kan jo godt bruge det til belønning i lydighedstræningen også med meget godt resultat 
Dejligt at det lyder til at vi gør alt det rigtige.... 
Med hensyn til det med at kaste, så gør vi det stort set aldrig... Hun bliver netop manisk som du skriver, hun jagter ikke det vi kaster, men stresser bare fuldstændig op, så den "leg" har vi helt droppet.
Vi går til hvalpetræning (hvalp øvet), der skal vi lære hundene at apporterer, men det tror jeg aldrig Tinke kommer til. Hun vil ikke gå med noget i munden, og jagter heller ikke det jeg kaster. Den øvelse springer vi vist bare over... 
Louise
Anmeld