Ønskede mig en Golden - fik en Border (Hund)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Ina33

steph0804 skriver:

Jeg har en hund der er en blanding mellem en border collie og en labradore og bare rolig, den skal nok falde til ro. Det er altid hårdt at have hvalp.
Det er bestemt en meget aktiv hund men vores lærte hurtigt at sove til vi står op og efter et års hvalpe træning er hendes eneste aktivitet 1,5-2 timers gå tur i hundeskoven hver dag, hun har dog mulighed for at komme ud i haven når som helst ved hjælp af en hundelem og lukket have, det fungere fantastisk og hun er den mest rolige og dejlige hund.

Tusinde tak for dit dejlige optimistiske svar.

Jeg krydser fingre for at vores hund bliver som jeres...

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Ina33

mamalicious skriver:

Hej hej ... vi har også border collie..... Det er fordi hun hyrder, at i ikke kan kalde hende til jer. I skal lære at se hvornår hun begynder at hyrde, og derefter bryde det!!! Når det er sket er det DEN BEDSTE FAMILIE hund der findes !!!.. Vores blev 1 år igår. Vores største problem med hende, er at lærer hende at gå i snor. Vi har gået på hundeskole med hende og lært at bryde hendes hyrden. Men at gå i snor.... Kram og held og lykke med verdens bedste familie hund !!!

Ja det med at hyrde, har du selvfølgelig nok ret i. Måske skal jeg finde et hundetræningssted hvor de netop har forstand på Border Collier, for det virker det ikke som om de har der hvor jeg går.

Åhhh ja at gå i snor er også et stort problem her. Jeg vil dog sige at jeg de sidste 14 dage har trænet intenst, og det går så meget bedre nu, så der er trods alt håb.

Louise

Anmeld

11. april 2010

Ina33

bette skriver:

hun besørger nok samme sted pga lugten. man kan købe noget man kan sprøjte på så de ikke skulle gøre det igen..

du kunne evt træne hende mht at kalde hende til jer igen.

fx tag hende i snor hav nogle godbidder i lommen.. ikke nogen store men nogle gode nogle.. og lad hende vide du har dem der..

hver gang hun så kigger op på dig, så giv hende en godbid og ros hende. 

senere kan du bede hende gå ved siden af dig.. altså fx som kommandoen på plads.. og beløn hende så..

så vil hun med tiden lære at det er en rigtig god ting at du kalder på hende.. og at hun måske kan få en belønning.

han dem altid lige ved hånden.. til sidst kan du undvære godbidderne..

et forslag.. fra mig til dig..

Hejsa

Tak for dit svar.

Jeg har selvfølgelig allerede prøvet med de ting du skriver, det startede vi med da vi fik hende. Vores hund er bare ikke særlig madglad, så det kan ikke få hende til at komme når vi kalder.

Anmeld

11. april 2010

Ina33

Senia skriver:

Mine svigerforældre har to, og den ene elsker at lege med bold og kan fortsætte i timevis.. suk.. hehe..

Den lille som er 1 år, er helt op at kører, men er indenfor de sidste par måneder faldet MEGET til ro, så bare rolig, det skal nok komme.

Så bare rolig, det bliver bedre!

Jeg tænker lidt at leg med andre hunde måske kunne være en idé - søge en hundelegekammerat, så den får brugt noget krudt? Du kan jo når du går tur med jeres hund og møder andre, hører om de må lege, eller sætte en seddel op i jeres lokale brugs. En anden hund kan brænde mere af din egen hunds krudt af Og så kan du og den anden ejer stå og hyggesnakke, mens hundene kører hinanden trætte

Ellers aktiverings legetøj. Min egen hund har hundepuslespil, og ELSKER det. Det kan beskæftige ham længe, og man kan gøre det sværre.

Så skal bruge hjernen og det er jo en anden måde at trætte på

Ang. det med at hun skal komme når du kalder, er det en super idé at sætte sig på hug med ryggen væk fra hende, og råbe høje lyde, så er du interessant at komme hen til, og når den så komer, overroser du helt vildt (og tosset hehe) og giver en godbid, og evt. leger, så den virkelig tænker, når jeg kommer hen til mor, får jeg ros godbid og vi leger - det er super sjovt at komme hen til mor..

Tusinde tak for svar.

Det beroliger mig at høre, at de altså falder til ro på et eller andet tidspunkt.

Vi leger flere gange om ugen med andre hunde, og ja det trætterhende rigtig godt, så det er klart en god idé.

Jeg har overvejet at købe sådan et hundespil, de er dog ret dyre, og jeg var lidt bange for om det hurtigt bliver kedeligt for hunden?

Med hensyn til hjemkald, så lyder det som en rigtig god idé du har. Jeg har prøvet det et par gange hvor det ikke virkede, men vi skal nok lige have tid til at indøve, så jeg vil klart prøve igen.

Anmeld

11. april 2010

Ina33

Sisley skriver:

Hvor gammel er vovse?

Hej

Vovse er lige knap 6 mdr.

Louise

Anmeld

11. april 2010

bette

Loppe skriver:

Hejsa

Tak for dit svar.

Jeg har selvfølgelig allerede prøvet med de ting du skriver, det startede vi med da vi fik hende. Vores hund er bare ikke særlig madglad, så det kan ikke få hende til at komme når vi kalder.

hvad så med noget legetøj..

der må jo være noget hun er glad for.. hvis ikke legetøj så ros

Anmeld

11. april 2010

Ina33

bette skriver:

hvad så med noget legetøj..

der må jo være noget hun er glad for.. hvis ikke legetøj så ros

Jeg har faktisk prøvet med en pind, og det virkede nogenlunde...

Overvejer at alliere mig med ost og pølser....

Anmeld

11. april 2010

bette

Loppe skriver:

Jeg har faktisk prøvet med en pind, og det virkede nogenlunde...

Overvejer at alliere mig med ost og pølser....

hehe tja hvis det virker.. hehe

Anmeld

11. april 2010

Trolde_mor

Loppe skriver:

Tusinde tak for svar.

Det beroliger mig at høre, at de altså falder til ro på et eller andet tidspunkt.

Vi leger flere gange om ugen med andre hunde, og ja det trætterhende rigtig godt, så det er klart en god idé.

Jeg har overvejet at købe sådan et hundespil, de er dog ret dyre, og jeg var lidt bange for om det hurtigt bliver kedeligt for hunden?

Med hensyn til hjemkald, så lyder det som en rigtig god idé du har. Jeg har prøvet det et par gange hvor det ikke virkede, men vi skal nok lige have tid til at indøve, så jeg vil klart prøve igen.

Cisco har haft sit hundespil i næsten 2½ år, og elsker stadig lige så højt hvis ikke mere, og springer rundt om sig selv når jeg finder det frem. Jeg gav 350,- for det og syntes også det var lidt dyrt, men den glæde han har ved det gør bestemt det hele værd, og går og kigger på andre, for at han har nogle lidt forskellige.

Man skal bare være meget skringer i stemmen og virke dybt optaget af noget. Evt. løbe hen og sætte sig på hug og så ellers komme med høje lyde...

Virker enormt godt, og min hund kommer altid nu, med mindre han har fundet et sted han skal til at strinte hehe...

Er sikker på du nok skal få en dejlig familiehund ud af hende

Anmeld

11. april 2010

Dictes mor

Hvor gammel er hun oh hvor længe har du haft hende?

hilsen camilla, der selv har border collie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.