Senia skriver:
Mine svigerforældre har to, og den ene elsker at lege med bold og kan fortsætte i timevis.. suk.. hehe..
Den lille som er 1 år, er helt op at kører, men er indenfor de sidste par måneder faldet MEGET til ro, så bare rolig, det skal nok komme.
Så bare rolig, det bliver bedre!
Jeg tænker lidt at leg med andre hunde måske kunne være en idé - søge en hundelegekammerat, så den får brugt noget krudt? Du kan jo når du går tur med jeres hund og møder andre, hører om de må lege, eller sætte en seddel op i jeres lokale brugs. En anden hund kan brænde mere af din egen hunds krudt af
Og så kan du og den anden ejer stå og hyggesnakke, mens hundene kører hinanden trætte 
Ellers aktiverings legetøj. Min egen hund har hundepuslespil, og ELSKER det. Det kan beskæftige ham længe, og man kan gøre det sværre.
Så skal bruge hjernen og det er jo en anden måde at trætte på 
Ang. det med at hun skal komme når du kalder, er det en super idé at sætte sig på hug med ryggen væk fra hende, og råbe høje lyde, så er du interessant at komme hen til, og når den så komer, overroser du helt vildt (og tosset hehe) og giver en godbid, og evt. leger, så den virkelig tænker, når jeg kommer hen til mor, får jeg ros godbid og vi leger - det er super sjovt at komme hen til mor.. 
Tusinde tak for svar.
Det beroliger mig at høre, at de altså falder til ro på et eller andet tidspunkt. 
Vi leger flere gange om ugen med andre hunde, og ja det trætterhende rigtig godt, så det er klart en god idé. 
Jeg har overvejet at købe sådan et hundespil, de er dog ret dyre, og jeg var lidt bange for om det hurtigt bliver kedeligt for hunden?
Med hensyn til hjemkald, så lyder det som en rigtig god idé du har. Jeg har prøvet det et par gange hvor det ikke virkede, men vi skal nok lige have tid til at indøve, så jeg vil klart prøve igen.