Loppe skriver:
Ja undskyld mig, men jeg bliver enormt stødt over dit indlæg!!!!
Selvfølgelig har jeg undersøgt hvordan det er at have hund. Jeg ved godt det er hårdt, og sådan er det jo bare. I det øjeblik jeg skrev indlægget, var jeg bare meget meget udkørt, og kunne kun fokusere på problemerne, og havde blot brug for lidt opbakning. Jeg havde ikke brug for at blive sparket til!!!!!!
Vores dejlige kloge og kvikke Border Collie blanding STORtrives med os, og vi STORtrives med hende. Hun er en del af vores flok, og derfor må hun frit færdes i hjemmet. Ligesom hun har fri adgang til haven (som i øjeblikket er under opsyn, da hun KAN finde på at stikke af). Jeg kunne aldrig finde på at forvise min hund fra flokken, hun skal have lov at være sammen med os alt det hun har lyst til. Hun skal have lov at være inde uden at være under opsyn. Hun skal have lov at udfoske vores hjem - hendes hule, uden jeg står på nakken af hende!!!
Vores Tinke, er VILD med opgaver, og bliver aldrig træt. Hun er Hvalp, og derfor har hun enormt meget krudt. vi ser på hende og føler os frem, træning flere gange om ugen, er bestemt ikke for meget for hende. Faktisk ville træning hver anden dag være det idelle, dette har vi dog ikke mulighed for, derfor bliver det "kun" 2-3 gange om ugen.
Den dag jeg skrev indlægget, var jeg træt, jeg var udkørt. Dette betyder ikke, at jeg ikke er værdig til at beholde min dejlige hund!
Har du aldrig følt dig træt og udkørt, og haft lyst til at smide håndklædet i ringen som spædbarnsmor - ja eller bare som mor? Ja for det tror jeg da er en følelse vi alle har haft! Og denne følelse kan altså også ramme en hvalp"mor" - omend den er knap så anerkendt i din verden!
Louise - som har haft en del succesoplevelse med sin dejlige hvalp de sidste dage. Måske hjælper det at skrabe bunden... 
Det ER skam hårdt at have hvalp !! Uanset hvor meget man har ønsket den..... Dine argumenter virker velovervejet, og en border collie er en super dejlig hund, men den trækker tænder ud til tider!!! - Og det er også selvom man har sat sig ind i alt om racen... Faktisk har jeg dage sagt, at det har været hårdere at have hvalp, end baby!!!... Men absolut SKØNT!!!
'