Ønskede mig en Golden - fik en Border (Hund)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.414 visninger
41 svar
0 synes godt om
9. april 2010

Ina33

Ja for længe siden søgte jeg råd og vejledning i forbindelse med anskaffelsen af en hund. Jeg er alene med to børn (min kæreste er der dog i weekenderne). Mange af jer rådede mig til at lade være med at få hund, da de mente det var for stort et arbejde. Jeg har ellers været rigtig glad for det, lige indtil i går - hold da op jeg synes det er hårdt - og jeg har virkelig lyst til at kaste håndklædet i ringen.

Jeg ville gerne have en Golden retriver, men valgte at købe en blanding, da det var hvad økonomien var til. Der hvor vi købte hende, viste de ikke hvilken race faren var, men mente at han var en Collie.

Det viser sig nu at min hund er en blanding i mellem en Border Collie og en Golden Retriver. Hun har sind som en Border Collie, og kan nærmest ikke mættes med aktiviteter.

Jeg går til træning med hende en gang om ugen, hundemøde en gang om ugen, og starter til spor på mandag.

Jeg går selvfølgelig tur med hende flere gang eom dagen, træner og aktiverer hende som jeg nu har tid til.

Men hold da op en udholdenhed...  Hun står op kl. ca. 5.30 HVER dag, og intet kan få hende til at sove længere!

Hun stikker af så snart hun ser sit snit til det, haven er hegnet ind, men hun kommer ud uanset hvad jeg gør.

Hun er renlig, men jeg har lige købt et nyt tæppe, som hun af en eller anden grund elsker at besørge på

Vores hjemkald fungerer IKKE, jeg kan aldrig kalde hende til mig...

Pyhhh jeg synes det er hårdt, og har nok bare brug for der nogen der siger at det nok skal gå, og at det helet sikkert bliver bedre...

Louise - som er træt og udkørt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

..

Hej.

Jeg ville rigtigt gerne kunne skrive til dig at det snart bliver bedre og at den falder til ro. Det gør den nok bare desværre ikke før den bliver gammel. Det er jo en arbejdshund som trives allerbedst på landet hvor den har en flok får eller noget som den skal holde styr på hver dag.

Jeg håber håber håber for dig at den kan komme til at trives og "nøjes" med aktiviteter et par gange om ugen for at det kommer til at gå godt.

Anmeld

9. april 2010

Soap

Jeg vil anbefale dig at ringe og få en snak med en adfærds behandler inden problemerne vokser jer over ørerne 

Anmeld

9. april 2010

steph0804

Jeg har en hund der er en blanding mellem en border collie og en labradore og bare rolig, den skal nok falde til ro. Det er altid hårdt at have hvalp.
Det er bestemt en meget aktiv hund men vores lærte hurtigt at sove til vi står op og efter et års hvalpe træning er hendes eneste aktivitet 1,5-2 timers gå tur i hundeskoven hver dag, hun har dog mulighed for at komme ud i haven når som helst ved hjælp af en hundelem og lukket have, det fungere fantastisk og hun er den mest rolige og dejlige hund.

Anmeld

9. april 2010

mamalicious

Hej hej ... vi har også border collie..... Det er fordi hun hyrder, at i ikke kan kalde hende til jer. I skal lære at se hvornår hun begynder at hyrde, og derefter bryde det!!! Når det er sket er det DEN BEDSTE FAMILIE hund der findes !!!.. Vores blev 1 år igår. Vores største problem med hende, er at lærer hende at gå i snor. Vi har gået på hundeskole med hende og lært at bryde hendes hyrden. Men at gå i snor.... Kram og held og lykke med verdens bedste familie hund !!!

Anmeld

9. april 2010

bette

hun besørger nok samme sted pga lugten. man kan købe noget man kan sprøjte på så de ikke skulle gøre det igen..

du kunne evt træne hende mht at kalde hende til jer igen.

fx tag hende i snor hav nogle godbidder i lommen.. ikke nogen store men nogle gode nogle.. og lad hende vide du har dem der..

hver gang hun så kigger op på dig, så giv hende en godbid og ros hende. 

senere kan du bede hende gå ved siden af dig.. altså fx som kommandoen på plads.. og beløn hende så..

så vil hun med tiden lære at det er en rigtig god ting at du kalder på hende.. og at hun måske kan få en belønning.

han dem altid lige ved hånden.. til sidst kan du undvære godbidderne..

et forslag.. fra mig til dig..

Anmeld

9. april 2010

Trolde_mor

Mine svigerforældre har to, og den ene elsker at lege med bold og kan fortsætte i timevis.. suk.. hehe..

Den lille som er 1 år, er helt op at kører, men er indenfor de sidste par måneder faldet MEGET til ro, så bare rolig, det skal nok komme.

Så bare rolig, det bliver bedre!

Jeg tænker lidt at leg med andre hunde måske kunne være en idé - søge en hundelegekammerat, så den får brugt noget krudt? Du kan jo når du går tur med jeres hund og møder andre, hører om de må lege, eller sætte en seddel op i jeres lokale brugs. En anden hund kan brænde mere af din egen hunds krudt af Og så kan du og den anden ejer stå og hyggesnakke, mens hundene kører hinanden trætte

Ellers aktiverings legetøj. Min egen hund har hundepuslespil, og ELSKER det. Det kan beskæftige ham længe, og man kan gøre det sværre.

Så skal bruge hjernen og det er jo en anden måde at trætte på

Ang. det med at hun skal komme når du kalder, er det en super idé at sætte sig på hug med ryggen væk fra hende, og råbe høje lyde, så er du interessant at komme hen til, og når den så komer, overroser du helt vildt (og tosset hehe) og giver en godbid, og evt. leger, så den virkelig tænker, når jeg kommer hen til mor, får jeg ros godbid og vi leger - det er super sjovt at komme hen til mor..

Anmeld

9. april 2010

Sisley

Loppe skriver:

Ja for længe siden søgte jeg råd og vejledning i forbindelse med anskaffelsen af en hund. Jeg er alene med to børn (min kæreste er der dog i weekenderne). Mange af jer rådede mig til at lade være med at få hund, da de mente det var for stort et arbejde. Jeg har ellers været rigtig glad for det, lige indtil i går - hold da op jeg synes det er hårdt - og jeg har virkelig lyst til at kaste håndklædet i ringen.

Jeg ville gerne have en Golden retriver, men valgte at købe en blanding, da det var hvad økonomien var til. Der hvor vi købte hende, viste de ikke hvilken race faren var, men mente at han var en Collie.

Det viser sig nu at min hund er en blanding i mellem en Border Collie og en Golden Retriver. Hun har sind som en Border Collie, og kan nærmest ikke mættes med aktiviteter.

Jeg går til træning med hende en gang om ugen, hundemøde en gang om ugen, og starter til spor på mandag.

Jeg går selvfølgelig tur med hende flere gang eom dagen, træner og aktiverer hende som jeg nu har tid til.

Men hold da op en udholdenhed...  Hun står op kl. ca. 5.30 HVER dag, og intet kan få hende til at sove længere!

Hun stikker af så snart hun ser sit snit til det, haven er hegnet ind, men hun kommer ud uanset hvad jeg gør.

Hun er renlig, men jeg har lige købt et nyt tæppe, som hun af en eller anden grund elsker at besørge på

Vores hjemkald fungerer IKKE, jeg kan aldrig kalde hende til mig...

Pyhhh jeg synes det er hårdt, og har nok bare brug for der nogen der siger at det nok skal gå, og at det helet sikkert bliver bedre...

Louise - som er træt og udkørt.

Hvor gammel er vovse?

Anmeld

11. april 2010

Ina33

Macrolf skriver:

Hej.

Jeg ville rigtigt gerne kunne skrive til dig at det snart bliver bedre og at den falder til ro. Det gør den nok bare desværre ikke før den bliver gammel. Det er jo en arbejdshund som trives allerbedst på landet hvor den har en flok får eller noget som den skal holde styr på hver dag.

Jeg håber håber håber for dig at den kan komme til at trives og "nøjes" med aktiviteter et par gange om ugen for at det kommer til at gå godt.

Tak for svar.

Jeg håber nu alligevel, at hun snart i det mindste bare begynder at sove om morgenen. GAAABBB

De aktiviteter jeg har nævnt, er det vi går til. Vi aktiverer hende selvfølgelig langt mere end det.

Louise

Anmeld

11. april 2010

Ina33

Soap skriver:

Jeg vil anbefale dig at ringe og få en snak med en adfærds behandler inden problemerne vokser jer over ørerne 

Tak for svar.

Tror lige jeg ser tiden an lidt endnu. Jeg tror egentlig ikke vi som sådan har et problem, andet end at jeg er meget træt fordi hun står så forbandet tidligt op.

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.