gravid en sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.172 visninger
33 svar
0 synes godt om
7. april 2010

lucas<3

hej alle  

kæresten kom til og snakke om, graviditet om det er en sygdom eller det er noget man gør det til. for vi syns vi høre meget om folk der har det ene og det andet efter de er blevet garvide. men endelig bare vil ha opmærksomhed.

håber i kan forstå hva jeg mener. 

knus louise..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

TbCp

Nu vælger jeg bare lige at kopiere svaret, jeg skrev i din dagbog, over... så skal jeg ikke skrive det hele igen

Den der sætning om at " graviditet ikke er en sygdom", den tror jeg der er en eller anden mand der har fundet på.
Hvis man selv har oplevet at ligge med hovedet i toiletkummen hele graviditeten eller lign., så tror jeg godt nok at den sætning bliver sendt langt væk hvor solen ikke skinner.

Jeg selv var heldg at slippe for kvalmen, tilgengæld blev jeg allerede sygemeldt da jeg var lidt over halvvejs, pga. risiko for for tidlig fødsel.

Min veninde havde kvalme og opkast i alle 9 mdr. og for hende var det umuligt at passe sit job, tror nok hun følte at graviditeten var mere sygdom end noget andet.

Om der er nogle der spiller på det... hmmm tjohh.... det er der muligvis nok, jeg forstår bare ikke hvorfor man vil gøre graviditet til noget negativt for at få opmærksomhed, hvis man faktisk går rundt og har det fint.

Anmeld

7. april 2010

Koen.

vælger os lige at kopier mit svar:

jeg vil os sige at jeg tror det er en mand der har fundet på den sætning, men derefter vil jeg da os sige at nogen nok bruger graviditet til at slippe for nogen ting Mens andre virkelig har det skidt.. Startede selv med kvalme fra start og indtil uge 13 og har så siden uge 16 været sygemeldt med bækkenløsning.. Og AV hvor er det ike sjovt

Tanja 38 + 4

Anmeld

7. april 2010

Vial

Jeg har oplevet adskillige behandlingskrævende sygdomsforløb, der var noget lettere at takle end min tvillingegraviditet! Når man er ramt af sygdom, er kroppen på overarbejde - nøjagtig det samme er kroppen under en graviditet. Der er forskel på kvinder, men mange bliver hårdt ramt. Så ja, graviditet kan meget vel ha' samme omkostninger og forløb som sygdomme.

Anmeld

7. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Der var da en mand der havde sat sig selv i fødsel... Ved at sætte en masse dingenoter osv på sig selv, så han ville få samme smerter som en fødende... Han måtte opgive efter 8 min, pga  smerter...

Jeg havde ingen skavanker i min graviditet og arbejdede (kører som autoredder) til 4 dage før min barsel started (4uger før termin) Min egen læge mente at nu var det nok.

Min svigerinde derimod, havde alle skavanker inden hun havde været ved lægen og få det bekræftiget. pyh hun var slem, havde den ene 'sygedag' efter den anden. Ligesom at hun lå med veer i over en uge, efter hende selv... De var bla. herovre og få pizza, hun sad stille og roligt på sin stol og spiste - stopped op og sagde hovsa - der var lige en ve og spiste videre...

Anmeld

7. april 2010

Barbamama

TbCp skriver:

Nu vælger jeg bare lige at kopiere svaret, jeg skrev i din dagbog, over... så skal jeg ikke skrive det hele igen

Den der sætning om at " graviditet ikke er en sygdom", den tror jeg der er en eller anden mand der har fundet på.
Hvis man selv har oplevet at ligge med hovedet i toiletkummen hele graviditeten eller lign., så tror jeg godt nok at den sætning bliver sendt langt væk hvor solen ikke skinner.

Jeg selv var heldg at slippe for kvalmen, tilgengæld blev jeg allerede sygemeldt da jeg var lidt over halvvejs, pga. risiko for for tidlig fødsel.

Min veninde havde kvalme og opkast i alle 9 mdr. og for hende var det umuligt at passe sit job, tror nok hun følte at graviditeten var mere sygdom end noget andet.

Om der er nogle der spiller på det... hmmm tjohh.... det er der muligvis nok, jeg forstår bare ikke hvorfor man vil gøre graviditet til noget negativt for at få opmærksomhed, hvis man faktisk går rundt og har det fint.

TAK Tina!!!! Uh hvor var jeg TRÆT af den sætning da jeg var gravid og jeg kunne have KVALT alle der sagde den højt for jeg følte mig MEGET syg og var sygemeldt i 7uger med kvalme der gjorde at jeg ingenting kunne. Så JO graviditet kan sgu godt føles som en sygdom!!!!

Anmeld

7. april 2010

LinLin

Det kommer vel helt an på hvordan ens graviditet forløber! I min første graviditet arbejdede jeg indtil 2½ uge før han blev født! Har ikke haft problemer indtil nu - udover jeg har været meget træt indimellem. Har ikke haft kvalme nogen af gangene! Så for mig er graviditet IKKE en sygdom!

Anmeld

7. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg mener som udgangspunkt ikke at graviditet er lig med sygdom, og i begge mine graviditeter har jeg været afsted selvom jeg har haft volmsom kvalme og opkast! Netop det i min verden, gør ikke at man kan tillade sig overfor sine arbejdskollegaer at blive hjemme (selvom lysten er der, og man ind imellem synes alting er forfærdelig uoverskueligt). Nå, men bortset fra det, så tror jeg også at nogle mennesker bruger sygdom i graviditeten, for at slippe for forskellige ting, som Lillespurv19 understreger - dog ved jeg udemærket godt at det ikke er alle Jeg synes også det er virkelig synd for dem der lider af både bækkenløsning, kvalme, opkast osv. en hel graviditet igennem - det må sgu' ikke være rart!

Anmeld

7. april 2010

Pia

Jeg holdt meget hårdt på i min første graviditet at det ikke var en sygdom og jeg kørte på til det sidste uden også selvom jeg døjede med nerver der satte sig i klemme i mine ben de sidste 3 mdr..Men ikke om der var nogen der skulle høre mig klage. Nope ikke på vildkår...

Men i min anden graviditet måtte jeg give efter.. Blødte mange gange under vejs.. Havde mega kvame non stop i alle 9 mdr.. Fik mega mange plukveer fra 20 uge og sådan forsatte det med en masse små ting..
Jeg gik ikke og klagede over det og havde ondt af mig selv og jeg bed længe det hele i mig..
Men il sidste valgte lægen og sygemelde mig i uge 28 pga alt for mange plukveer og de var bange for at jeg ville føde for tidligt..
Men selv mens jeg gik hjemme skulle manden vær emeget efter mig for at jeg huskede og passe på mig selv og den bette..
Han måtte dagligt minde mig om at der var en grund til at jeg fik sygemelt...

Så nej det er ikke en sygdom, men det kan desværre blive det...

Og så er der så også bare de folk der ELSKER og få opmærksomheden og derfor nok skal fortælle om den mindste plukvee eller kvalme Men dem skal der jo også være plads til ...

Anmeld

7. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tror at de der "hygge-sygedage" ofte handler om at man rent psykisk er mere sårbar som gravid, eller mange er ihvertfald (hatten af for jer jernkvinder der står alene eller bare er meget mindre pylrede end gennemsnittet ).

Jeg har haft dage hvor jeg har NYDT at mine kæreste og venner har pylret lidt om mig og jeg har fået lov til at blive hygget om på sofaen, selvom jeg egentlig slet ikke var syg eller dårlig... Jeg følte mig bare lille, træt og sårbar og ømskindet havde brug for ekstra omsorg. Sygdom - nej, men absolut et vilkår i en graviditet! Det skammer jeg mig altså ikke over...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.