Celina's første dag i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

Ni-ko-li-ne

JustAnotherName skriver:

Idag var Celina afsted i vuggestue for aller første gang.

Der var en dreng på 1½ år, som også havde første dag idag.
Han (og hans mor) og en anden dreng på samme alder, legede indenfor sammen med Celina, mens alle andre børn var udenfor og lege på legepladsen.
Så der var ro til at vænne sig til de nye omgivelserne inde på stuen.

Vi kom klokken 8:30, og startede ud med at sidde om bordet, alle børnene på stuen, og synge nogle sange, mens de fik et stykke frugt.

Derefter gik alle de "store børn" udenfor og legede. Bianca havde frit valg, da det jo godt kunne blive svært for hende, når mor sad indenfor med lillesøster, men hun valgte, at hun også gerne ville ud. Og jeg kunne gennem vinduerne se hende storme hele den kæmpe-store legeplads rundt på et lille køretøj

Celina holdte sig meget i nærheden af mig, men tillod da også pædagogen, at snakke og blive holdt, og kigge på legetøj sammen mm..
Imens rendte jeg ud i bilen efter aaaalle de ting, som skal medbringes, når ens barn starter op ...og hold da helt op, hvor har man meget med - Udendørs-tøj, skiftetøj, sutter og bleer, osv...

Bianca sad i sandkassen mens jeg gik forbi, ud til bilen og ind igen, men hun hyggede sig så godt, at hun slet ikke bemærkede mig 

Det var ret tydeligt, at mærke på Celina, at hun behøvede mig derhenne.
Hun vovede sig lige lidt væk, for så at søge tilbage til mig igen kort efter.
Da vi havde været der i 1½ time, kløede øjnene rigtig meget 
og vi valgte at sige tak for idag, og køre hjem, så hun kunne blive puttet.

Jeg fandt Bianca ude på legepladsen, og ville sige farvel til hende, og var spændt på, om hun nu ville være okay med, at jeg kørte hjem med Celina igen, uden også at tage hende med.
Hun var i fuld gang med at lege inde i legehuset
Jeg spurgte hende, om ikke jeg lige måtte få et farvel-kys, og hun blev sådan lidt drilsk tilbageholdende .....men så trådte en anden pige frem mod mig med sine læber truttet frem til et mys  hehe.
Så jeg sagde, at hvis ikke Bianca ville mysse, så fik mor vist bare af de andre ....og så overgav frøkenen sig alligevel, og tillod mig at give et lille kys på hendes højtidelige kind, hehe. Hvorefter hun nær havde væltet hjælperen omkuld, fordi hun blev helt fjolle-fjale.
Der var bare INTET ellers, hun tog hjælperen i hånden, og så vinkede de til os, mens vi gik ud af legepladsen og kørte hjem.

Dejligt også, at Bianca håndterer det så fint! Min store seje tøs!

Da vi kom hjem lavede jeg en flaske til Celina, da jeg godt kunne se på hende, at hun var for bombet af indtryk og alt for træt til at kunne overskue, at skulle spise rugbrød eller lignende.
Og da flasken var tømt, så sov hun i mine arme. Hun sov mens hun fik hue, vanter, futter og overtøj på. Og hun sov mens hun blev trukket ned i barnevognselen og blev puttet i barnevognen udenfor .... og hun sover endnu.

Så det må siges, at det har gjort noget ved hende med alle de nye indtryk!
Halvanden time, og så var hun helt balderet. Det er sjældent set lignende.

Så nu er vi spændte på endnu en dag imorgen.
Der skal alle de voksne i institutionen til noget møde kl. 12:00,
så derfor tager jeg begge børn med mig hjem efter middagsmaden.

Men af en første dag, så gik det rigtig godt
Og det håber jeg da bare, at det fortsætter med...

dejligt at høre, at det bare går dejligt fremad! :0) det er bare fedt når indkøringen kan klares stille og roligt og godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.