Celina's første dag i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.384 visninger
30 svar
0 synes godt om
6. april 2010

JustAnotherName

Idag var Celina afsted i vuggestue for aller første gang.

Der var en dreng på 1½ år, som også havde første dag idag.
Han (og hans mor) og en anden dreng på samme alder, legede indenfor sammen med Celina, mens alle andre børn var udenfor og lege på legepladsen.
Så der var ro til at vænne sig til de nye omgivelserne inde på stuen.

Vi kom klokken 8:30, og startede ud med at sidde om bordet, alle børnene på stuen, og synge nogle sange, mens de fik et stykke frugt.

Derefter gik alle de "store børn" udenfor og legede. Bianca havde frit valg, da det jo godt kunne blive svært for hende, når mor sad indenfor med lillesøster, men hun valgte, at hun også gerne ville ud. Og jeg kunne gennem vinduerne se hende storme hele den kæmpe-store legeplads rundt på et lille køretøj

Celina holdte sig meget i nærheden af mig, men tillod da også pædagogen, at snakke og blive holdt, og kigge på legetøj sammen mm..
Imens rendte jeg ud i bilen efter aaaalle de ting, som skal medbringes, når ens barn starter op ...og hold da helt op, hvor har man meget med - Udendørs-tøj, skiftetøj, sutter og bleer, osv...

Bianca sad i sandkassen mens jeg gik forbi, ud til bilen og ind igen, men hun hyggede sig så godt, at hun slet ikke bemærkede mig 

Det var ret tydeligt, at mærke på Celina, at hun behøvede mig derhenne.
Hun vovede sig lige lidt væk, for så at søge tilbage til mig igen kort efter.
Da vi havde været der i 1½ time, kløede øjnene rigtig meget 
og vi valgte at sige tak for idag, og køre hjem, så hun kunne blive puttet.

Jeg fandt Bianca ude på legepladsen, og ville sige farvel til hende, og var spændt på, om hun nu ville være okay med, at jeg kørte hjem med Celina igen, uden også at tage hende med.
Hun var i fuld gang med at lege inde i legehuset
Jeg spurgte hende, om ikke jeg lige måtte få et farvel-kys, og hun blev sådan lidt drilsk tilbageholdende .....men så trådte en anden pige frem mod mig med sine læber truttet frem til et mys  hehe.
Så jeg sagde, at hvis ikke Bianca ville mysse, så fik mor vist bare af de andre ....og så overgav frøkenen sig alligevel, og tillod mig at give et lille kys på hendes højtidelige kind, hehe. Hvorefter hun nær havde væltet hjælperen omkuld, fordi hun blev helt fjolle-fjale.
Der var bare INTET ellers, hun tog hjælperen i hånden, og så vinkede de til os, mens vi gik ud af legepladsen og kørte hjem.

Dejligt også, at Bianca håndterer det så fint! Min store seje tøs!

Da vi kom hjem lavede jeg en flaske til Celina, da jeg godt kunne se på hende, at hun var for bombet af indtryk og alt for træt til at kunne overskue, at skulle spise rugbrød eller lignende.
Og da flasken var tømt, så sov hun i mine arme. Hun sov mens hun fik hue, vanter, futter og overtøj på. Og hun sov mens hun blev trukket ned i barnevognselen og blev puttet i barnevognen udenfor .... og hun sover endnu.

Så det må siges, at det har gjort noget ved hende med alle de nye indtryk!
Halvanden time, og så var hun helt balderet. Det er sjældent set lignende.

Så nu er vi spændte på endnu en dag imorgen.
Der skal alle de voksne i institutionen til noget møde kl. 12:00,
så derfor tager jeg begge børn med mig hjem efter middagsmaden.

Men af en første dag, så gik det rigtig godt
Og det håber jeg da bare, at det fortsætter med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Ida.

Ih Katrine, har sådan tænkt på dig idag - det lyder jo som om, den første dag gik helt efter bogen! Begge tøser lyder da til at klare det som de to små , de er! Er spændt på at høre, hvordan de næste dage går!

Anmeld

6. april 2010

JustAnotherName

Ih Katrine, har sådan tænkt på dig idag - det lyder jo som om, den første dag gik helt efter bogen! Begge tøser lyder da til at klare det som de to små , de er! Er spændt på at høre, hvordan de næste dage går!

Har lige sendt dig en sms for kort tid siden 

Jeg er træt bare ved tanken... Men ja, det går super fint! Det er dejligt!

Kenneth var på døgnvagt igår og kom hjem i formiddags efter vi var kørt.
Imorgen har han fået en ekstra-vagt, og er afsted igen i et døgn.
Så kommer han hjem torsdag formiddag ...når vi ER kørt.
Og så skal han sørme også lige have døgnvagt fredag morgen.

Så jeg står mere eller mindre alene med det hele. Og det er travlt.
Skal have begge børn i tøjet og spist af, inden vi kan køre. Og skal også lige selv se acceptabel ud, inden jeg forlader hjemmet.
Så morgenerne kører i højt tempo, men uden at børnene skal jages med!

Og så er jeg jo meget alene med dem resten af dagen også.
To der skal bades, have mad, skiftes, børstet tænder og puttes i seng, mm.... Godt man ikke er alene-mor eller har tvillinger, for det må dælme være hårdt! Ihvertfald, når man er vant til at være to om tingene    Så jeg er træt!!

Som jeg skrev til dig, så er dagene i april allerede mere eller mindre booket op, da både Kenneth og min mor har fødselsdag + vi tager en uge i sommerhus i slutningen af april måned.
Så der er allerede nu ikke mange dage tilbage at vælge og vrage imellem. Håber dog det lader sig gøre - det skal det! 

Tak for dine tanker, de varmer.
Jeg håber også alt stå godt til hjemme hos Jer, og at I har hygget Jer i den travle søde påsketid

Knus herfra...

Anmeld

6. april 2010

Ida.

JustAnotherName skriver:

Har lige sendt dig en sms for kort tid siden 

Jeg er træt bare ved tanken... Men ja, det går super fint! Det er dejligt!

Kenneth var på døgnvagt igår og kom hjem i formiddags efter vi var kørt.
Imorgen har han fået en ekstra-vagt, og er afsted igen i et døgn.
Så kommer han hjem torsdag formiddag ...når vi ER kørt.
Og så skal han sørme også lige have døgnvagt fredag morgen.

Så jeg står mere eller mindre alene med det hele. Og det er travlt.
Skal have begge børn i tøjet og spist af, inden vi kan køre. Og skal også lige selv se acceptabel ud, inden jeg forlader hjemmet.
Så morgenerne kører i højt tempo, men uden at børnene skal jages med!

Og så er jeg jo meget alene med dem resten af dagen også.
To der skal bades, have mad, skiftes, børstet tænder og puttes i seng, mm.... Godt man ikke er alene-mor eller har tvillinger, for det må dælme være hårdt! Ihvertfald, når man er vant til at være to om tingene    Så jeg er træt!!

Som jeg skrev til dig, så er dagene i april allerede mere eller mindre booket op, da både Kenneth og min mor har fødselsdag + vi tager en uge i sommerhus i slutningen af april måned.
Så der er allerede nu ikke mange dage tilbage at vælge og vrage imellem. Håber dog det lader sig gøre - det skal det! 

Tak for dine tanker, de varmer.
Jeg håber også alt stå godt til hjemme hos Jer, og at I har hygget Jer i den travle søde påsketid

Knus herfra...

Så godt din sms - og jeg kan begge dage - så det er helt op til dig synes da bare vi skal tage den dag, hvor du bedst kan. Hos dig eller mig? Igen det der passer dig bedst!

Kan SÅ godt forstå, at du er træt ved tanken om de næste par dage - det er bare hårdt at stå med det hele alene, når man er vant til at have et ekstra sæt hænder at trække på!

Jamen vi har det godt - vi har haft en travl, men god påske...tænkte egentlig jeg ville skrive et indlæg om, hvad der sker herhjemme, men tiden smutter bare lige i øjeblikket - du ved sikkert hvordan det er!

I må da glæde jer helt vildt til en uge i sommerhus, når april ellers er så travl for jer - man bliver jo helt misundelig

Anmeld

6. april 2010

TbCp

Dejligt med en update!

Lyder jo til at det abre er gået helt fint! Selvfølgelig skal Celina lige vænne sig til det hele. Hvor længe sov hun så når nu hun var helt bombet?

Rigtig dejligt så fint Bianca bare tog det

Anmeld

6. april 2010

JustAnotherName

Så godt din sms - og jeg kan begge dage - så det er helt op til dig synes da bare vi skal tage den dag, hvor du bedst kan. Hos dig eller mig? Igen det der passer dig bedst!

Kan SÅ godt forstå, at du er træt ved tanken om de næste par dage - det er bare hårdt at stå med det hele alene, når man er vant til at have et ekstra sæt hænder at trække på!

Jamen vi har det godt - vi har haft en travl, men god påske...tænkte egentlig jeg ville skrive et indlæg om, hvad der sker herhjemme, men tiden smutter bare lige i øjeblikket - du ved sikkert hvordan det er!

I må da glæde jer helt vildt til en uge i sommerhus, når april ellers er så travl for jer - man bliver jo helt misundelig

Jaa, det skal blive rigtig skønt at komme afsted i sommerhus.
Det er sammen med pigernes mormor, os fire, og vores hund, William 

Jamen det er mig lige godt, om du kommer herhjem, eller jeg skal køre hjem til dig. Jeg har bil og frihed til at køre, men vil også meget gerne byde dig velkommen herhjem. Så hvad føler du mest for?

Jeg kender godt det med, ikke at kunne finde tiden til at skrive...
Normalt forsøger jeg at holde lidt dagbog på pigernes hjemmesider, men det halter temmelig meget for tiden.
Jeg har simpelthen ikke tid, og når jeg har tid, så orker jeg det ikke lige altid.
Det er sket flere gange, at jeg har brugt mine indlæg som dagbog med lidt rettelser og tilføjelser i. Og ellers er der bare ting, som desværre aldrig kommer ned på skrift ....det er bare ærgeligt, da det så nemt ryger i glemmebogen.

Intentionerne er jo så gode, men overskudet og tiden rækker bare ikke altid til det hele. Sådan er det

Men jeg vil da hellere end gerne høre om Jeres påske, hvis der kommer noget på et tidspunkt 

Knus...

Anmeld

6. april 2010

Jules

Det lyder da til at være gået super godt Katrine:)

Håber hun blir lige så glad for at være der som sin storesøster:)

Anmeld

6. april 2010

Klitgaard

Jamen det lyder jo til at blive en god vuggestue start og jeg kan godt forstå du er stolt af bianca

Anmeld

6. april 2010

anna-jonas

Dejlig læsning................hun var bare så klar den lille prut, og det er jo rart at have den trygge base med.............og derfra begive sig ud på eventyr.

Hun skal nok blive rigtig glad for det, og De to tøser får glæde af hinanden.

Knus Mette

Anmeld

6. april 2010

Barbamama

Nååårh ja hun har da bare været HELT færdig når hun nu sådan faldt i søvn! Men hvor er det godt hun kan starte langsomt op og tage det lidt ad gangen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.