Syns det er træls at være gravid idag :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

trine3112

Har lige læst tråden og kan sagtens følge dig, Zafir. Jeg har termin 2 dage før dig og kan også have dage, hvor jeg synes alt er galt. Skal til MD mandag og er også både spændt og nervøs.

Jeg er sikker på, at alt nok skal gå fint for dig

KH

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
trine3112 skriver:

Har lige læst tråden og kan sagtens følge dig, Zafir. Jeg har termin 2 dage før dig og kan også have dage, hvor jeg synes alt er galt. Skal til MD mandag og er også både spændt og nervøs.

Jeg er sikker på, at alt nok skal gå fint for dig

KH

Trine

Tankespind er træls... Men så må vi bare sige, at næste uge, er den gode uge at gå til MD scanning i... mmm...

Det er et fint scanningsbillede du har på din profil

Anmeld

6. april 2010

trine3112

Zafir skriver:

Tankespind er træls... Men så må vi bare sige, at næste uge, er den gode uge at gå til MD scanning i... mmm...

Det er et fint scanningsbillede du har på din profil

Tak - det er fra NF. Hun er åbenbart meget glad for at få taget billeder

Anmeld

6. april 2010

Moderator

trine3112 skriver:

Tak - det er fra NF. Hun er åbenbart meget glad for at få taget billeder

Okay. Det er et ret godt billede fra NF må man sige

Hvor henne i landet er du ?

Anmeld

6. april 2010

Kløver

Zafir skriver:

Æv. Påskeferien er slut og jeg er HELT nede i energi. Jeg brugte min krop for meget i påsken - NU HAR JEG LÆRT DET. Jeg er gravid og jeg skal passe på mig selv.

Jeg er mega øv ked, fordi jeg har sovet pisse mega dårligt. Jeg har hovedpine og blev nødt til at tage hovedpinepiller, selvom det ikke huer mig - også virker de ikke engang... mmm...

Jeg har også halsbrand, selvom jeg ikke syntes man burde have halsbrand, når man ikke engang er helt halvvejs.

Og jeg kan simpelthen ikke få Bavianis ende på MD ud af mit hovede. Jeg skal til MD på tirsdag. Og jeg er bare blevet helt vildt  omkring det...  Jeg ved også godt at hendes graviditetsforløb har været anderledes end mig, men altså - så får jeg hjernespind over at jeg ikke får drukket nok og tænker om jeg udtørrer baby og om den ikke får nok fostervand af det... SUK SUK...

Så får jeg også hjernespind over at jeg ikke kan mærke den så meget som KaMa beskriver hun kan med tvillingerne. Så VED jeg også godt med min fornuft at min moderkage ligger på forsiden og jeg jo mærker den, men bare ikke så meget og så kan jeg jo også godt regne ud, at 1 ikke rumler så meget rundt som 2... Men det er bare fordi vi har termin samtidig...

SUK SUK SUK...

Jeg er helt rundt på gulvet. Jeg er træt og ked af det...  Jeg ved ikke om jeg skal ringe til min JM og lige få lyttet mavse... så jeg kan få lidt ro på,  eller om jeg lige skal slå KOLDT vand i blodet til på tirsdag.

Jeg LOVEDE bare mig selv at være positiv efter NF og IKKE blive bekymret over alt muligt shite... Men det er bare en MEGA øv dag idag...

Jeg vil bare gerne kunne sove godt. Jeg har bare sovet ELENDIGT hele min graviditet. Dog er det så noget nær den eneste graviditetsgene jeg har haft... Suk.

Nå, men altså øv - og tanketømme - baaaar fra mig idag

sender lige et kæmpe

Anmeld

6. april 2010

Bayze

Zafir skriver:

Tjaaa... Jeg må hellere se at ringe til dem. Det er bare Mie der er der i denneher uge. Jeg kender bedre Jette, som jeg får besøg af på næste fredag. Men men men... mmmm... Det må jeg hellere få gjort.

Men jeg er glad fora t folk siger at jeg ikke kan tørre babyen ud, ved ikke at huske at drikke nok...

Nej, det kan du altså ikke ved at drikke lidt for lidt, Zafir. Der skal SÅ meget mere til, tror virkelig man skal være ekstremt dehydreret før kroppen vil begynde at tære på fostervandet. Den er jo heldigvis sådan indrettet at den beskytter barnet først.

For godt halvanden måned siden havde jeg sådan en omgang madforgiftning eller Roskilde syge. jeg har aldrig prøvet noget lignende - hvert fald ikke i mit voksenliv, hold k... hvor var jeg dårlig og det blev altså ikke bedre af at jeg samtidig efterhånden var højravid. men det blev altså ved over 3-4 dage hvor jeg INTET kunne holde i mig. Jeg tabte 5 kg bare i væske og jeg var simpelthen så dehydreret at selvom jeg godt vidste at jeg ikke kunneholde det i mig, så volddrak jeg vand, som sådan en udtørstet ørkenvandrer, for bare at kste det op i en stråle et sekund efter. Der blev jeg VIRKELIG bekymret og kontaktede min læge et par gange. Men altså hun beroligede mig og sagde det jeg skrev her indledningsvist og alt imens jeg var helt vildt dårlig der boltrede lillemanden fortsat rundt derinde

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Bayze skriver:

Nej, det kan du altså ikke ved at drikke lidt for lidt, Zafir. Der skal SÅ meget mere til, tror virkelig man skal være ekstremt dehydreret før kroppen vil begynde at tære på fostervandet. Den er jo heldigvis sådan indrettet at den beskytter barnet først.

For godt halvanden måned siden havde jeg sådan en omgang madforgiftning eller Roskilde syge. jeg har aldrig prøvet noget lignende - hvert fald ikke i mit voksenliv, hold k... hvor var jeg dårlig og det blev altså ikke bedre af at jeg samtidig efterhånden var højravid. men det blev altså ved over 3-4 dage hvor jeg INTET kunne holde i mig. Jeg tabte 5 kg bare i væske og jeg var simpelthen så dehydreret at selvom jeg godt vidste at jeg ikke kunneholde det i mig, så volddrak jeg vand, som sådan en udtørstet ørkenvandrer, for bare at kste det op i en stråle et sekund efter. Der blev jeg VIRKELIG bekymret og kontaktede min læge et par gange. Men altså hun beroligede mig og sagde det jeg skrev her indledningsvist og alt imens jeg var helt vildt dårlig der boltrede lillemanden fortsat rundt derinde

Jaja... Jeg tror jeg har forstået det nu... Men hormoner og tankespind og alt det, det kan gøre en helt sindsyg... mmm... Man bliver bare mere og mere og ligger og tænker på den knastørre grillkylling i mavsen ...

MEN - jeg tror den panik har lagt sig indtil videre tak!!

Anmeld

6. april 2010

Bayze

Zafir skriver:

Jaja... Jeg tror jeg har forstået det nu... Men hormoner og tankespind og alt det, det kan gøre en helt sindsyg... mmm... Man bliver bare mere og mere og ligger og tænker på den knastørre grillkylling i mavsen ...

MEN - jeg tror den panik har lagt sig indtil videre tak!!

Ha ha - nå, du er kommet gennem krisen - det er godt at høre

Må hellere holde inde med flere kloge ord så

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Bayze skriver:

Ha ha - nå, du er kommet gennem krisen - det er godt at høre

Må hellere holde inde med flere kloge ord så

Jeg har det bedre nu i hvertfald. Håber jeg sover godt i nat. Mega træls, når man har en dag, hvor man har en ny medarbejder der starter og man skal være cool og tjekket og man bare har lyst til at tude ... :-S Men Jeg har det bedre nu. Har lavet super nem aftensmad - det blev bare til pitabrød - også kan jeg slappe AF hertil aften og komme ordenlig tid i seng

Anmeld

6. april 2010

Vial

Det er sgu bare op og ned at være gravid! I formiddag havde jeg pludselig grønt udflåd! Min praktiserende læge er syg, så ringede til Riget. Fik en akut tid (igen - sker hver uge næsten - pinligt...). Blev scannet udvendig, indvendig og undersøgt godt og grundig. Har en massiv svampeinfektion. Det er, hvad det er! Bonus var at se, at der var masser af fostervand, en næsten 5 cm lang livmoderhals og at de to hjerter slog fint. Lægen var dog bekymret for at mit ar på maven vil springe med tiden og udtaler: Det bliver spændende om vi skal ind og operere i dig snart! Øh, den sætning havde jeg ikke behøvet! Han tilføjer: Håber ikke jeg har gjort dig nervøs!! Er ved godt mod nu - godt hjulpet på vej af Alvin, som for første gang har sparket mig op i hånden flere gange. Det er sgu det største jeg længe har oplevet :-) Sikke en dag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.