åhh nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Diana...

Renée88 skriver:

Er helt enig med KaMa, kunne ikke ha sagt det bedre..

Jeg kan huske at du før har snakket om at du vil skifte læge, hvorfor pokker gør du det så ik? Og så få noget ordenlig prævæntion, der er masser af muligheder, som de andre også nævner.. En p-ring er et godt alternativ hvis du ikke kan huske dine piller.

Synes du skal få snakket med lægen og så få dig noget ordentlig prævention, hvis I ikke vil bruge kondom, som udover at holde sig helt fra sex, er den bedste præventionsform. Og nej, det er ikke det fedeste at bruge kondom, men har selv brugt det siden jeg fødte, for at forhindre en ny  graviditet..

Og du skriver du har to jobs nu - JA, men hvis du blir gravid, så kan du ikke passe de jobs mere... Og det er ikke kun økonomi der gør at man blir gode forældre... Der er mange ting der spiller ind.. Det er ikke en dans på roser at få et barn... Det er SKØNT! Jeg er elsker at være mor.. Men det er også HÅRDT!!!

Mit råd til dig :

NYD din ungdom, og vent med at få børn... (jeg siger ikke at unge mødre ikke er gode mødre, betegner mig selv som en lidt ung mor, men er helt sikker på at en god portions livserfaring er godt inden man får børn).. Ta en test og få afklaret om du er gravid eller ej.. Kontakt din læge på tirsdag og få ham til at undersøge om du er gravid..

// Renée, som ikke håber at hun har stødt nogle med dette indlæg...

Nææ du siger jo bare sandheden og den kan man jo kun tage til sig eller ikk. 

Og er meget enig. 

Men sjovt vi snakker meget om ungemødre her inde og dem har vi jo mange af og mange af de ungemødre som nu er ældre siger til at de ville havde ventet hvis det stod i samme situation igen. Og det er der jo nok en grund til. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Halbschön

Diana... skriver:

Nææ du siger jo bare sandheden og den kan man jo kun tage til sig eller ikk. 

Og er meget enig. 

Men sjovt vi snakker meget om ungemødre her inde og dem har vi jo mange af og mange af de ungemødre som nu er ældre siger til at de ville havde ventet hvis det stod i samme situation igen. Og det er der jo nok en grund til. 

Lige præcis..

Altså jeg er 22, 21 da jeg fødte... Og på mange punkter føler jeg mig da som en ung mor... - især når jeg kigger på de veninder jeg altid var sammen med før jeg blev gravid.. Deres liv består af druk, fester og fyre... Sådan var mit liv da jeg blev gravid - en ups'er, som nu er blevet til ønskebarnet.... Jeg er snart færdiguddannet til sygeplejerske, og jeg tror da helt sikkert at den uddannelse har givet mig noget med i rygsækken...

..men igen... Kunne jeg vente med at ha fået en lille, så havde jeg gjort det til jeg var færdig med uddannelsen.

Anmeld

4. april 2010

Bare mig..

KaMa skriver:

Den sang har vi da hørt et par gange efterhånden..

Synes det er lidt sært. Du skal da tage ansvar for din krop og gøre dig klart, hvad du vil. OG husk at involvere din kæreste i planerne..

Hvad I end beslutter jer for, så ta' det alvorligt og beskyt dig ordentligt, så der ikke sker ups'er - eller du render rundt hver og hver anden måned og frygter/håber/tror du er gravid.

Det holder slet slet ikke med det der præventionssnak. Selvfølgelig kan du beskytte dig med noget.

At p-piller ikke virker på dig må skyldes, at du glemmer at tage dem - alternativt skift mærke til en kraftigere model.

Prøv evt. p-sprøjte, p-ring, p-stav, pessar eller spiral. Der er et utal af muligheder. I mine ører er det dårlige undskyldninger, du har. Undskyldninger som fungerer godt med, at du kan retfærdiggøre, at du evt bliver gravid ved et åh-nej-ups'er! 

Sorry den hårde tone, men det er små liv vi taler om...

Hvor er jeg dog bare enig!

Hold nu op, hvor har vi dog hørt den mange gange, efterhånden.. Jeg mindes også, at sidst var der overhovedet ikke hold i noget som helst.. Der turde du ikke gå til læge, eller hvad f***** det var.. Du turde ikke teste, og, jamen jeg ved ikke hvad det var for noget...

Jeg håber virkelig ikke du er gravid, hvis ikke du ønsker det, men jeg kunne da have en ide om, at du faktisk ønsker dig at være gravid.. Ja, jeg ved ikke, men synes bare efterhånden der har været mange af de her fra dig, og sidst slettede du en masse på din profil, fordi det ikke holdte stik med det du skrev i dit indlæg..

Marikka, der MENER det sidste indlæg var det med billederne af din mave!? -Husker jeg forkert?

Anmeld

4. april 2010

Vial

marikka skriver:

Hvor er jeg dog bare enig!

Hold nu op, hvor har vi dog hørt den mange gange, efterhånden.. Jeg mindes også, at sidst var der overhovedet ikke hold i noget som helst.. Der turde du ikke gå til læge, eller hvad f***** det var.. Du turde ikke teste, og, jamen jeg ved ikke hvad det var for noget...

Jeg håber virkelig ikke du er gravid, hvis ikke du ønsker det, men jeg kunne da have en ide om, at du faktisk ønsker dig at være gravid.. Ja, jeg ved ikke, men synes bare efterhånden der har været mange af de her fra dig, og sidst slettede du en masse på din profil, fordi det ikke holdte stik med det du skrev i dit indlæg..

Marikka, der MENER det sidste indlæg var det med billederne af din mave!? -Husker jeg forkert?

Det har du helt ret i. Vi så udspilet mave og flad mave. Samt hørte om læge, der ikke ville se hende. Tester der ikke virkede osv. Jeg tror desværre det handler om et kæmpe ønske - nærmest besættelse af tanken om graviditet - evt oven på aborter, som hun siger hun har haft. Hun skriver nu hun tabte et sidste sommer. Der var vist også noget om en provokeret abort? Jeg har skrevet til trådstarter før, at hun skal søge noget psykologhjælp. Det her handler måske allermest om noget ubearbejdet. Jeg synes, det er synd for hende :-( sådanne fokuseringer har man vel ikke for sjov.

Anmeld

4. april 2010

NLME<3

vil os selv rigitg gerne have et barn,,,

Taget fra DIN dagbog!

Anmeld

4. april 2010

Fines mor

Useriøst vil jeg sige efter at have læst alle jeres kommentar, så derfor vil jeg hermed holde min mund lukket om hvad jeg selv tænker!!! Måske vi alle bare skal holde mund, så må hun selv slås med resten..!! Bare min mening.

Anmeld

4. april 2010

Barbamama

Synes ikke der er nogen grund til at begynde at angribe trådstarter i hvert fald.... Og smide hendes egne ord i hovedet på hende. Vis lidt omsorg i stedet.....

Anmeld

4. april 2010

Bondepigen

michella80 skriver:

Synes ikke der er nogen grund til at begynde at angribe trådstarter i hvert fald.... Og smide hendes egne ord i hovedet på hende. Vis lidt omsorg i stedet.....

SÅ enig... Synes det er synd for trådstarter, som da helt klart har et stort ønske om at få børn en dag. Husker I andre ikke, at det kan være svært at være teenager.

Gode råd, ja det er godt, men at angribe en der har det svært... DÅRLIG IDÉ!!!

Anmeld

4. april 2010

Vial

KaMa skriver:

Det har du helt ret i. Vi så udspilet mave og flad mave. Samt hørte om læge, der ikke ville se hende. Tester der ikke virkede osv. Jeg tror desværre det handler om et kæmpe ønske - nærmest besættelse af tanken om graviditet - evt oven på aborter, som hun siger hun har haft. Hun skriver nu hun tabte et sidste sommer. Der var vist også noget om en provokeret abort? Jeg har skrevet til trådstarter før, at hun skal søge noget psykologhjælp. Det her handler måske allermest om noget ubearbejdet. Jeg synes, det er synd for hende :-( sådanne fokuseringer har man vel ikke for sjov.

Ihh, håber ikke at jeg lyder for grov i mine tidligere indlæg. Det er bestemt ikke meningen. Jeg får bare sådan lyst til at få det her fixet, for jeg synes, det er trist.

Jeg havde en gang en veninde, da jeg var 17 år. Hun var mere eller mindre blevet tvunget ud i en provokeret abort, da hun var 15 år. Den oplevelse fulgte hende i mange år. Hun kunne slet ikke stoppe sin besættelse af at hendes krop måske ville give hende et barn meget snart. Hun kunne bilde sig selv ind, at hun var gravid - trods hun ingen sex havde haft i lang tid.

Hun var helt besat og forpint. Det tog en pokkers masse energi fra hende - og vi andre var ved at blive sindssyge af at høre om det!!

Derfor bliver jeg lidt bekymret ved trådstarters indlæg. SØG NU HJÆLP - har du haft en provokeret abort - og/eller mistet en graviditet, så skal de bearbejdes. Det er helt normalt at reagere på den slags.

Anmeld

4. april 2010

Bare mig..

KaMa skriver:

Ihh, håber ikke at jeg lyder for grov i mine tidligere indlæg. Det er bestemt ikke meningen. Jeg får bare sådan lyst til at få det her fixet, for jeg synes, det er trist.

Jeg havde en gang en veninde, da jeg var 17 år. Hun var mere eller mindre blevet tvunget ud i en provokeret abort, da hun var 15 år. Den oplevelse fulgte hende i mange år. Hun kunne slet ikke stoppe sin besættelse af at hendes krop måske ville give hende et barn meget snart. Hun kunne bilde sig selv ind, at hun var gravid - trods hun ingen sex havde haft i lang tid.

Hun var helt besat og forpint. Det tog en pokkers masse energi fra hende - og vi andre var ved at blive sindssyge af at høre om det!!

Derfor bliver jeg lidt bekymret ved trådstarters indlæg. SØG NU HJÆLP - har du haft en provokeret abort - og/eller mistet en graviditet, så skal de bearbejdes. Det er helt normalt at reagere på den slags.

Igen er jeg helt enig..

Jeg mener måske også bare, at man et sted som her, godt kan være ærlig omkring det her emne.. Der er bare så mange ting i det hele her, som jeg ikke mener man er ærlig omkring og som ikke holder stik i forhold til hvad der ellers er blevet skrevet..

Jeg personligt, synes det er skide træls, hvis man bliver ved at digte på ting, som bare er så indlysende ikke  kan hænge sammen... - Og folk får medlidenhed over noget der ikke helt passer (højstsandsynligt)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.