Er det okay ikke at gide længere? et surt opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

Malene84

Diana... skriver:

Jeg forstå dig bare fuld ud. og kender præcis dine følelser. nu hadet jeg så os og være gravid hele vejen igennem men jeg var os syg hele vejen igennem. 

Men jeg er den person der ikke gider være gravid jeg vil heller nogen kunne være gravid for mig og jeg så fødte barnet. Men hold da op hvor er det bare det hele vejr. Og jeg glæder mig til jeg igen skal opleve en fødsel og håber da at denne gang at jeg får en god graviditet.

Men jeg tror det er helt normalt at føle som du gør. og du har så bare 2 i maven så det må da være tunger  

Men hvordan er det med tvillinger? er det ikke noget med man ikke må gå over tid eller er jeg helt galt på den? Hvordan skal du føde?

Undskyld hvis du har skrevet det et sted men jeg har ikke fulgt så meget med i graviditet og fødsel  og håber det i orden jeg spørg. Håber du kan nyde resten af din graviditet selv om det svært med en bebs på vær side så man ikke kan lægge nogen veje 

Du skal ikke undskylde for at spørge , for jo - det er nemlig anerledes med tvillinger. Jeg må kun gå til uge 38 - så blir jeg sat igang. Jeg vil helt sikkert gerne føde dem selv, de ligger begge med hoved nedad lige pt. - så håber meget at de ikke pludselig ændrer kurs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

Faith

Malene84- skriver:

Hey piger,

Har brug for en skulder... mine veninder ønsker alle, at blive gravide og kan derfor ikke rigtig sætte sig ind i min følelse af at være skide træt af min graviditet. Jeg føler ikke, at det er okay at udtrykke sig negativt om at være gravid - hvilket jeg virkelig har brug for. Jeg føler endvidere at jeg har været gravid i 3 år, sys der er gået en evighed

Jeg er "kun" i uge 33+3 og jeg er mega træt af maven. Den er i vejen for mig, jeg kan ikke længere andet end at lege hval på sofaen - selv en tur ned ad trapperne (bor på 3. sal), er nok til at tage livet af mig og resultere i at jeg sover resten af dagen væk. Jeg kan ikke sove, da der ligger et barn i hver side og på ryggen kan jeg ikke trække vejret - iiiihhhhh - og så skal man jo tisse KONSTANT!!!  jeg vil så gerne bare sove!!

Jeg har ikke før nu, været ked af at kigge på sig selv i spejlet - jeg finder det uhyre spændende at se min krop forandre sig på den måde... MEN... NU er det ligesom jeg har set det, og nu må det gerne snart bare slutte. Min mave gør ondt fordi huden blir ved med at strække sig. av av av.

Er jeg den eneste med disse følelser... føler jo fandme at jeg er den eneste og at jeg er virkelig, virkelig ond og utaknemmelig... Men alle jer der har fulgt med i mine tråde, ved jo at jeg eeeelsker tanken om mine 2 supermædn i maven (jo slet heller ikke dem det handler om). Jeg gider bare ikke den her lorte dunk mere.

God påske til alle

Jeg synes det er helt ok ikke at gide mere.... Men kan osse godt følge dem som bare går og venter på at de bliver gravide. Det må være meget træls at høre på ens beklagelser.

Jeg har flere bekendte i min omgangskreds som er i fertilitetsbehandling (ligesom jeg selv var i laaaang tid), og dem "brokker" jeg mig ganske enkelt ikke overfor, for det kan jeg huske jeg selv blev så mega træt af når mine gravide veninder gjorde.

Men det er jo ingen hemmelighed at det kan være mega hårdt at være gravid! Og det har man da lov til at sige synes jeg.

Godt du ikke har så forfærdeligt lang tid tilbage. Jeg glæder mig til at nå så langt som dig.

Anmeld

2. april 2010

Malene84

Sisley skriver:

Jeg gider fandme heller ikke mere! Idag troede jeg lige at jeg skulle pussenusse babyværelse og så har jeg bare så ufattelig mange lændesmerter, at jeg også kun kan lege hval på sofaen.

Det er fantastisk at være gravid (i hvert fald såen cirka hveranden dag), men for mig er det ulideligt at acceptere, at jeg bare ikke orker de samme ting som før (hvilket vil sige måske for bare 1-2 uger siden).

Men - jo mere trætte vi bliver af mavserne, jo mere er vi indstillede på at kæmpe når de små skal ud!

Sara
34+5

HAHAHAA... ja det sagde min jordemoder også. Hun roste mig rent faktisk for at være ærlig - hun sagde at ret mange kvinder kun fortæller det gode, for at lyde som kommende kompetente mødre (vor herre bevares) - hun sagde så også, at tit var det de kvinder der ikke gad mere der havde de bedste fødsler, for nu skulle de bare ud. hehe. og så får den hele armen

Anmeld

2. april 2010

Malene84

Mettemus skriver:

Hmmm... altså jeg må jo nok indrømme at jeg er som dine veninder. Der er intet i hele verden jeg ønsker mere end at blive gravid og at det denne gang lykkes - at jeg når længere end til uge 8 for derefter at blive indlagt akut og få det hele fjernet. Jeg er ikke nået dertil endnu hvor jeg kan følge dig i at det er tungt, ømt, irriterende, besværligt osv. Men det betyder ikke, at jeg ikke vil høre på dig når du beklager dig, for selvfølgelig vil jeg det. Hvis du synes det er skide irriterende at rende rundt med den store mave og bare har lyst til at skyde dine knægte ud NU så vil jeg hellere end gerne lytte til dig, støtte dig og give dig de virtuelle kram jeg kan osv. Men jeg kan ikke forstå dig, for i mine øjne er du såååå heldig!

Håber det gir mening?

Selvfølgelig giver det mening  Glad for din støtte trods du ikke forstår mig. Jeg kan sagtens sætte mig i dit og mine veninders sted.

Anmeld

2. april 2010

Malene84

Dansker i England skriver:

Jeg forstår dog fuldt ud, og jeg synes, det er flot at du siger det højt. Selv kunne jeg ikke fordage at være gravid, men jeg turde ikke fortælle det til nogen, da jeg bar bange for, at folk ville tro, det betød, jeg ikke ville have barnet. Held og lykke med de sidste uger- du kan se en ende på det hele nu

Tusind tak - jaaa - jeg er nok bare sådan, jeg siger altid min mening, og må jo så tage de eventuelle hug der kommer ud af det. Men folk ved da hvor de har mig  Jeg er glad for at høre, at jeg ikke er alene.

Anmeld

2. april 2010

Malene84

dorthemus skriver:

Du må gerne bitche over din mave, dét må være super hårdt at skulle bære rundt på to babyer...jeg ville selv gå i panik hvis jeg var tvunget til at sove på ryggen  Og jeg er selv ved at dø af et galloperende hjerte når jeg skal op til min lejlighed på 4. sal, med bæreposer o.lign

Men nu varer det ikke længe før dine drenge kommer ud og hilser på dig

Skynder mig at sende et stort trøste

Tak smukke

Anmeld

2. april 2010

Diana...

Malene84- skriver:

Du skal ikke undskylde for at spørge , for jo - det er nemlig anerledes med tvillinger. Jeg må kun gå til uge 38 - så blir jeg sat igang. Jeg vil helt sikkert gerne føde dem selv, de ligger begge med hoved nedad lige pt. - så håber meget at de ikke pludselig ændrer kurs

Ok jeg troet faktisk man gerne måtte gå til termin men så heller ikke længere. Uhh jeg synes altså bare det er så spændende Så der heller ikke så længe tilbage mere. Glæder mig til at høre mere om det. 

Anmeld

2. april 2010

Risen

Ihh kan godt følge dig på rigtig mange måder smukke.. Skal selv ligge vandret stort set indtil uge 37 på grund af risiko for tidlig fødsel.. Men tænk på at alt dit besvær og tålmodighed giver nogle sunde drenge i længden.. De har bedst af at ligge og hygge sig inde i dit lækre hotel.. Så du må altså først brokke dig når du er over uge 37  

Anmeld

2. april 2010

Bare mig..

Uhhhh, hvor jeg godt kender det.. -Jeg har dog haft det sådan stort set siden uge 20 ca. Fuck (sorry) jeg hader og være gravid, trods jeg har haft en enormt nem graviditet uden nogen store gener..

Jeg ville for alt i verden ønske, at nogen ville og kunne være gravide for mig, men at jeg så kunne overtage fra når det hele skal til og ende. For jeg glæder mig enormt meget til fødslen (er selvf. også lidt bange for hvad der skal ske).

Jeg har heller aldrig lagt skjul på, at jeg ikke kan lide og være gravid, hverken for venner, familie, bekendte, kæresten eller jordemoderen og lægen. Hvilket jeg egentlig er skide glad for, for det har styrket mig, at jeg har haft nogen der kunne fortælle, at det er flot jeg kan sige det højt, for som du selv er inde på, er der nok mange derude der ikke tør sige det.. Hvis du forstår...

Jeg vil dog også lige tilføje, at jeg er super glad for, at jeg har muligheden for at opleve hvordan det egentlig føles at være gravid, for jeg havde nok troet det var mere lyserødt, og at det føltes på en helt anden måde.. Dertil vil jeg også lige sige, at jeg ønsker at alle der VIL være gravide, kommer til at opleve hvordan det er jeg krydser for alle der prøver.. og håber det snart er jer der skal lide ligesom os (positivt ment)

Marikka 34+1.. -Som forstår dig alt for godt!

Anmeld

3. april 2010

Bayze

Mettemus skriver:

Hmmm... altså jeg må jo nok indrømme at jeg er som dine veninder. Der er intet i hele verden jeg ønsker mere end at blive gravid og at det denne gang lykkes - at jeg når længere end til uge 8 for derefter at blive indlagt akut og få det hele fjernet. Jeg er ikke nået dertil endnu hvor jeg kan følge dig i at det er tungt, ømt, irriterende, besværligt osv. Men det betyder ikke, at jeg ikke vil høre på dig når du beklager dig, for selvfølgelig vil jeg det. Hvis du synes det er skide irriterende at rende rundt med den store mave og bare har lyst til at skyde dine knægte ud NU så vil jeg hellere end gerne lytte til dig, støtte dig og give dig de virtuelle kram jeg kan osv. Men jeg kan ikke forstå dig, for i mine øjne er du såååå heldig!

Håber det gir mening?

Det er faktisk en rigtig god måde du der forklarer det på og du får altså også lige et fra mig:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.