Opdateringer til kagehæftet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.603 visninger
77 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

mariamiss6

Næsten alle kagekonerne kender jo denne tråd....
https://www.baby.dk/debat/32501pi1/kageklubben/naah -piger-saa-er-kagehaeftet-faerdigt.aspx

Og alle jer der har hæftet, men synes der mangler en eller flere opskrifter, i må meget gerne sætte opskrifterne ind her....

Når der er et par stykker eller mere, så begynder jeg at smide dem i hæftet, og gør opmærksom på når hæftet er opdateret.

Det eneste jeg beder om er, at hvis i allerede HAR fået et hæfte, så tjek lige at den opskrift i vil have sat ind, ikke allerede er i hæftet. Ellers kan i smide hvilken som helst opskrift ind her, og så smider jeg den i hæftet, der hvor den hører til....

Og så beder jeg om en lille bitte ting mere. Den opskrift i ønsker tilføjes til hæftet, som i så sætter her i denne tråd, der vil jeg gerne have i lægger HELE opskriften og ikke kun titlen på opskriften. Jeg må nemlig ærligt indrømme at jeg ikke gider sidde og surfe rundt efter opskrifter jeg kun kender titlen på. Derfor bedes i indsætte HELE opskriften

Hvis der er tvivl om mine kragetæer og deres betydning eller mening (i ved, hvis jeg snakker sort ) så bare spørg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

Ranarupta

mariamiss6 skriver:

Næsten alle kagekonerne kender jo denne tråd....
https://www.baby.dk/debat/32501pi1/kageklubben/naah -piger-saa-er-kagehaeftet-faerdigt.aspx

Og alle jer der har hæftet, men synes der mangler en eller flere opskrifter, i må meget gerne sætte opskrifterne ind her....

Når der er et par stykker eller mere, så begynder jeg at smide dem i hæftet, og gør opmærksom på når hæftet er opdateret.

Det eneste jeg beder om er, at hvis i allerede HAR fået et hæfte, så tjek lige at den opskrift i vil have sat ind, ikke allerede er i hæftet. Ellers kan i smide hvilken som helst opskrift ind her, og så smider jeg den i hæftet, der hvor den hører til....

Og så beder jeg om en lille bitte ting mere. Den opskrift i ønsker tilføjes til hæftet, som i så sætter her i denne tråd, der vil jeg gerne have i lægger HELE opskriften og ikke kun titlen på opskriften. Jeg må nemlig ærligt indrømme at jeg ikke gider sidde og surfe rundt efter opskrifter jeg kun kender titlen på. Derfor bedes i indsætte HELE opskriften

Hvis der er tvivl om mine kragetæer og deres betydning eller mening (i ved, hvis jeg snakker sort ) så bare spørg

(Du er sgu sej, at du gider!)

Anmeld

30. marts 2010

mariamiss6

Ranarupta skriver:

(Du er sgu sej, at du gider!)

Jamen tak tak jeg er glad for folk værdsætter hæftet

I virkelighede er det jo os alle sammen der har lavet det, jeg har kun sat det i en nogenlunde overskuelig rækkefølge.

Anmeld

30. marts 2010

mariamiss6

Jeg opper lige - den kom vidst på ret sent igår denne her hehe....

nogle gode forslag?

Anmeld

30. marts 2010

MoarTNoah

mariamiss6 skriver:

Jeg opper lige - den kom vidst på ret sent igår denne her hehe....

nogle gode forslag?

Kan du evt tænke dig at sende kagehæftet til mig igen? .. det er ret lang tid siden jeg modtog det, og hviis det er blevet opdateret under vejs ku jeg da godt tænke mig et "nyt eksemplar"

Anmeld

30. marts 2010

mariamiss6

KatrineR skriver:

Kan du evt tænke dig at sende kagehæftet til mig igen? .. det er ret lang tid siden jeg modtog det, og hviis det er blevet opdateret under vejs ku jeg da godt tænke mig et "nyt eksemplar"

Jamen det er jo netop ikke opdateret endnu. det kræver at folk giver mig nogle nye opskrifte - i denne tråd - så skal jeg nok råbe højt når der er en opdatering.

Anmeld

30. marts 2010

3rollinger

Der var den anden dag en passionsfrugt mousse som vist var blevet rigtig god. Opskriften var:

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 ½ dl friskpresset appelsinsaft
2 spsk friskpresset citronsaft
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker
korn fra en stang vanilie

Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min.
Del passionsfrugterne i halve og skrab saft og kerner ud, tilsæt frugtsaften og blend det til det er jævnt, si de sorte kerner fra.

Pisk fløden til et let skum sammen med florsukker og vaniliekorn. Tag husblassen op af vandet med det vand der hænger ved, smelt det i vandbad og afkøl det.
Kom husblas i frugt saften når den er afkølet og vend den letpiskede fløde i blandingen.
Stil på køl 5-6 timer og moussen er klar til at lægge i en kage.

Og  for dit initiativ

Anmeld

30. marts 2010

3rollinger

Og denne her kunne ogsaa vaere med:

Pære cider mousse..

3½ husblas
110 g sukker
2 past. æggeblommer
1½ dl pærecider
1 dl fløde, pisket

Husblas lægges i blød, og æggeblommer piskes med sukker og ½ dl af cideren til en luftig masse... Husblassen smeltes og den resterende cider røres i husblassen lidt ad gangen for ikke at temperatur chokke husblassen... når alt cideren er hældt i husblassen, så hældes denne blanding i æggeblandingen... og derefter vendes fløden i.. står på køl i MAX 10 min og så lægges den mellem bundene... den stivner rigtig hurtigt, så glem den ikke, da man så knuser strukturen, hvis man begynder at piske den op når den har sat sig...

Anmeld

30. marts 2010

mariamiss6

Mange tak  De er nu sat ind

Anmeld

30. marts 2010

MoarTNoah

mariamiss6 skriver:

Jamen det er jo netop ikke opdateret endnu. det kræver at folk giver mig nogle nye opskrifte - i denne tråd - så skal jeg nok råbe højt når der er en opdatering.

Bum Bum.. ja det ku jeg faktisk osse godt læse mig til.. Flot katrine.. heh

Jamen jeg finder da lige en masse opskrifter herinde og hjælper til med at smide dem ind i tråden så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.