Fra TVIVLinger til Tvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2010

Vial

Zette skriver:

Tillykke - jeg ville også helst have en pige og en dreng såfremt jeg skulle have tvillinger!! Håber bare der er lidt mandehormon til næste gang jeg skal have et barn, da der jo kommer en prinsesse nu.

Hvad hedder du selv? Jeg tænker iht. Alvin og Viola

Jeg hedder Karina - knap så eksotisk.

De kommer til at hedde Alvin Reland og Viola Reland.

Alvin er et gammelt dansk navn, som betyder "god ven". Viola er "bare" en blomst. Synes det er rigtig fint.

Og ja, så er Alvin også et jordegeren. Håber jeg, at han tager let på.. haha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

smokin

KaMa skriver:

Alvin er et gammelt dansk navn, som betyder "god ven". Viola er "bare" en blomst. Synes det er rigtig fint.

Jeg tænker at Alvin er meget amerikansk .... Min oldemor hed Viola og det synes jeg er smukt... Og min mormor Rosa. Det ville jeg gerne have mit barn skulle hedde, men jeg føder sku for sent - men morbrors datter hedder det nu. Så nu har jeg valgt Malou. Hun får sin fars efternavn som er Dalsgaard. Jeg hedder selv Andersen og synes det er røvkedeligt

Anmeld

26. marts 2010

Vial

Stort tillykke med dem

Sjovt at det næsten er de samme bogstaver i begge navne, kun 1 bogstav i begge navne er forskelligt, er det et tilfælde eller bevidst ?

mvh Michael

Det er lidt bevidst

Synes at det klinger godt sammen - og alligevel lyder det ikke for meget som Chip & Chap eller Dupont & Dupont.

De lyder forskellige og har forskellige antal stavelser og forbogstav. Så det er en lidt skjult sammenhold.. meget snedigt..

Anmeld

26. marts 2010

Tullebobs

KaMa skriver:

Min søn hedder Simon, hvilket et af de andre jordegern hedder - og det synes han bare, er sejt

Anmeld

26. marts 2010

CamillaT89

TILLYKKE! Ej, det må være en spændende oplevelse Så kommer du til at opleve venus og mars på én og samme tid Spændende altså!

Anmeld

26. marts 2010

lululupo

nejjjjj hvor fantastisk, en af hver og sikke nogle fine navne!!!!! TILLYKKE

Anmeld

26. marts 2010

TbCp

Fantastisk!

Er vild med navnene!!!

Anmeld

26. marts 2010

Vial

Zette skriver:

Jeg tænker at Alvin er meget amerikansk .... Min oldemor hed Viola og det synes jeg er smukt... Og min mormor Rosa. Det ville jeg gerne have mit barn skulle hedde, men jeg føder sku for sent - men morbrors datter hedder det nu. Så nu har jeg valgt Malou. Hun får sin fars efternavn som er Dalsgaard. Jeg hedder selv Andersen og synes det er røvkedeligt

Ja, Alvin lyder lidt amerikansk. Nok de der jordegeren og fra "Gamle sure mænd" - meeen det er pæredansk og ikke ualmindeligt at folk hed det før i tiden.

Navnet Alvin har været i dvale længe, men er på vej frem igen, tyder det på. Helt præcist er det et nordisk navn, og betyder "ædel ven". Fik jeg lige set..

http://www.dst.dk/Statistik/Navne/Document.aspx?path=%2fhomedk%2fstatistik%2fnavne%2fbaro&layout={AB08C697-2973-4A81-98AC-E038190BA8DB }

Malou er også et kønt navn. Det leder tanken over på en smuk ung pige, synes jeg.

Anmeld

26. marts 2010

Mutti2

Åhhhh hvor fantastisk

Når du nu er SÅ heldig, kan du så ikke lige nævne hvilke lotto-tal jeg skal spille på i morgen

Ej hvor er det bare super fantastisk Gid det var mig

knus

Anmeld

26. marts 2010

Honningblomst

Tillykke med blomsterpigen og det frække jordegern...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.