Hvordan laver man en "rigtig" baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Kløver

Metchen skriver:

Så er der ikke lang tid til at min dejlige kæreste og jeg vil begynde på projekt baby. Glæææder mig.

Men jeg mener at det er noget med at man skal tage nogle vitaminer og noget andet, kan det passe at det er folinsyre? imens man forsøger at blive gravid. Kan I skønne kvinder hjælpe mig med hvad jeg skal begynde at tage nu?

Kram Metha.

det er altid en god ide at tage folsyre, også en vitamin pille hvis du ikke tager det, man kan ogsåsagtens bruge gra-vitamin, der er det hele i, men som minimum folsyre

held og lykke med projekt baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

oo

Ansemusen skriver:

GraviOmega er bare fiskeolietabletter. De er dyrere end alm. fiskeolietabletter. Men idet nogle indeholder for mange tungmetaller tør jeg ikke tage andre. Har egentlig ingen garanti for, at GraviOmega ikke også indeholder for mange tungmetaller, men jeg går ud fra at de netop er tilpasset gravide når nu de er lavet TIL gravide. Tager to GraviOmega om dagen, og mener jeg har taget dem fra meget tidligt i graviditeten. De er super gode for udviklingen af barnets hjerne hvis man ikke lige får fede fisk nok. Elsker fisk, men får bare ikke nok alligevel.

ok super! dem må jeg vist hellere få kigget lidt nærmere på

Anmeld

25. marts 2010

Ansemusen

Tjuhl skriver:

ok super! dem må jeg vist hellere få kigget lidt nærmere på

Hehe ja, man vil jo gerne give sit barn det bedste! Og jeg får ikke altid spist sundt og varieret nok, så har det bedst med at være på den sikre side. Også selvom producenten nyder godt af de penge jeg poster i det. Synes dog ikke det er så slemt igen.

Anmeld

25. marts 2010

oo

Ansemusen skriver:

Hehe ja, man vil jo gerne give sit barn det bedste! Og jeg får ikke altid spist sundt og varieret nok, så har det bedst med at være på den sikre side. Også selvom producenten nyder godt af de penge jeg poster i det. Synes dog ikke det er så slemt igen.

nej jeg synes heller ikke det er så slemt - men nu kommer jeg også lige fra fertilitetsmedicinregningerne

jeg tænker også, at jeg kan ikke garantere at jeg altid lige får det hele indenbords på egen hånd, så det er helt fint at supplere med en vitaminpille her og der

Anmeld

25. marts 2010

bette

KaMa skriver:

Har lige læst, at dem jeg tager "Vitamin Mineral" fra Matas indeholder de 400 mg folsyre, som anbefalet. Så jeg tror faktisk, at du har ret.

Jeg fik dog at vide, at jeg skulle tage dem separat både i Matas og af fertilitetsklinikken. Kunne være interessant lige at spørge lidt ind til det.

Hilsen fra mig, der nu på 4. måned tager 800 mg folsyre!!  Men okay, så er der 400 mg til hver af mine tvillinger...

haha fed replik den sidste du skrev... lol

men som sagt skader det jo ikke at tage mere en rigeligt af folinsyre.. men ja det kunne da være rart at få det opklaret..

Anmeld

25. marts 2010

bette

KaMa skriver:

Dem fra Matas kræver ekstra tilskud af folinsyre. Kan se her i debatten at nogle gra-vitaminer er specielt egnet til de første tre måneder med folinsyre. Så der er nok bare stor forskel på, hvilke gra-vitaminer man tager. Der er jo ikke det samme i dem alle sammen.

nåhhh det havde jeg så ikke lige tænkt på.. hehe måske vi har snakket om 2 forskellige ting... lol

Anmeld

25. marts 2010

Vial

bette skriver:

nåhhh det havde jeg så ikke lige tænkt på.. hehe måske vi har snakket om 2 forskellige ting... lol

Ja det indlæg du der citerede var fra FØR jeg blev så klog, at jeg fandt ud af, at der VAR folsyre i de der vitaminpiller jeg har taget..

Christ - en forvirrende tråd efterhånden.. haha

Anmeld

26. marts 2010

ooo

Kære søde kvinder.

Tusinde tak for de mange svar. Er vist nået frem til, at jeg bare skal sende kæresten på apoteket for at købe gravitamin, og det burde være det. Tager i forvejen fiskeoliepiller på størrelse med Fyn, og drikker en del mælk, så burde være dækket ind der.

Men det har nu været ret sjovt at læse hvad I alle har taget af piller, kom specielt til at grine lidt af KaMa, der bare har pumpet folinsyre i bebserne for fulde hammer. Så skulle de da ikke fejle noget!

Mange Metha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.