Hvordan laver man en "rigtig" baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Vial

Tjuhl skriver:

der er den anbefalede mængde folinsyre i gra-vitamin pakken der er beregnet til de første tre måneder

Ja, det fandt jeg ud af her til aften. Nu har mine børn fået dobbelt op - og endda i længere tid end tre mdr. Det er godt gjort!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

oo

vil lige indskyde, at folinsyren ikke umiddelbart er til babyens hjerne, men for at forebygge neuralrørsdefekt hos fosteret

Anmeld

25. marts 2010

oo

KaMa skriver:

Ja, det fandt jeg ud af her til aften. Nu har mine børn fået dobbelt op - og endda i længere tid end tre mdr. Det er godt gjort!

jamen, jeg blev også vildt forvirret af at du kalder alle graviditetsvitaminer for gravitamin...gra-vitamin er jo et bestemt mærke af vitaminer til gravide, en serie så at sige.

nåh men, så er du i hvert fald pumpet fuld af folsyre jeg har taget det i tre år straight, så jeg regner også med at baby får alt hvad den kan holde til derinde

Anmeld

25. marts 2010

oo

Ansemusen skriver:

Du skal have folsyre minimum to måneder før planlagt graviditet (hvis det er muligt), dette er i Gravitamin, som du godt kan tage selvom du ikke er gravid. Så du kan selv vælge hvorvidt du vil tage folsyre alene eller Gravitamin. Men når du bliver gravid og i resten af graviditeten er Gravitamin det du skal tage. Folsyre er kun nødvendigt de første tre måneder af graviditeten, men det skader slet slet ikke at tage det længere, altså fortsætter du bare med Gravitamin under hele graviditeten, da de andre vitaminer der er deri er meget vigtige. Så hvis du er forvirret, så begynd på Gravitamin nu og fortsæt hele din geaviditet, så skal du ikke til at skifte! Jeg er helt sikker i min sag, selvom andre har skrevet noget andet. Har læst og undersøgt en masse her under min graviditet 

Og så er det super godt at tage GraviOmega (fiskeolietabletter) og kalktabletter når du er gravid.

okay, anna, du må lige forklare, for jeg har ikke været på apoteket og undersøgt gra-vitamin serien nærmere, jeg lyttede jo bare til lægen (der vel at mærke stavede mit efternavn som Hjul og ikke Juhl).

den gra-vitamin jeg tager nu med folsyre i, den kan jeg roligt fortsætte med resten af graviditeten? og så er de andre gra-vitaminer altså en form for supplement til denne vitaminbombe? så som jern osv??

Anmeld

25. marts 2010

Vial

Tjuhl skriver:

jamen, jeg blev også vildt forvirret af at du kalder alle graviditetsvitaminer for gravitamin...gra-vitamin er jo et bestemt mærke af vitaminer til gravide, en serie så at sige.

nåh men, så er du i hvert fald pumpet fuld af folsyre jeg har taget det i tre år straight, så jeg regner også med at baby får alt hvad den kan holde til derinde

Ja, det jeg tager hedder så "Vitamin Mineral" - meeen det indeholder også 400 mg folsyre. Jeg forkortede det bare sådan for ikke at skrive graviditets vitaminpiller. Bare ret upraktisk, når det er et reelt navn på nogle vitaminer.

Forvirringen er total

Anmeld

25. marts 2010

oo

KaMa skriver:

Ja, det jeg tager hedder så "Vitamin Mineral" - meeen det indeholder også 400 mg folsyre. Jeg forkortede det bare sådan for ikke at skrive graviditets vitaminpiller. Bare ret upraktisk, når det er et reelt navn på nogle vitaminer.

Forvirringen er total

totalos! også gokker vi allesammen rundt og siger det samme på den allermest kringlede måde stakkels trådstarter!!

Anmeld

25. marts 2010

Vial

Tjuhl skriver:

totalos! også gokker vi allesammen rundt og siger det samme på den allermest kringlede måde stakkels trådstarter!!

Ja, håber at "hønsene" i Matas er mere klare i spyttet.. ha ha

Anmeld

25. marts 2010

Ansemusen

okay, anna, du må lige forklare, for jeg har ikke været på apoteket og undersøgt gra-vitamin serien nærmere, jeg lyttede jo bare til lægen (der vel at mærke stavede mit efternavn som Hjul og ikke Juhl).

den gra-vitamin jeg tager nu med folsyre i, den kan jeg roligt fortsætte med resten af graviditeten? og så er de andre gra-vitaminer altså en form for supplement til denne vitaminbombe? så som jern osv??

Er ikke sikker på at jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt

Altså Gravitamin indeholder nok folsyre til at man kan nøjes med det. Folsyre er kun NØDVENDIGT de første tre måneder, men skader bestemt ikke at fortsætte med det. Derfor kan du roligt fortsætte med din Gravitamin, som jo indeholder Folsyre. I Gravitamin er der også Jern, men ikke nok til at dække en gravids behov, plus at Jern ikke optages ret godt når det tages sammen med mad og andre vitaminer (bortset fra C-vitamin, som faktisk fremmer optagelsen af jern). Så du skal bare tage Gravitamin og så Jern ved siden af. Jeg tager selv Gravitamin, GraviOmega og kalk til et af dagens måltider og så tager jeg en GraviJern inden sengetid. Glasset med jern står ved tandbørsten, som jeg altid husker dem!

Anmeld

25. marts 2010

oo

Ansemusen skriver:

Er ikke sikker på at jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt

Altså Gravitamin indeholder nok folsyre til at man kan nøjes med det. Folsyre er kun NØDVENDIGT de første tre måneder, men skader bestemt ikke at fortsætte med det. Derfor kan du roligt fortsætte med din Gravitamin, som jo indeholder Folsyre. I Gravitamin er der også Jern, men ikke nok til at dække en gravids behov, plus at Jern ikke optages ret godt når det tages sammen med mad og andre vitaminer (bortset fra C-vitamin, som faktisk fremmer optagelsen af jern). Så du skal bare tage Gravitamin og så Jern ved siden af. Jeg tager selv Gravitamin, GraviOmega og kalk til et af dagens måltider og så tager jeg en jern inden sengetid. Glasset med jern står ved tandbørsten, som jeg altid husker dem!

jojo, du havde forstået det helt rigtigt

gravi-omega indeholder hvad? og kan du huske hvornår du startede på den?

jeg skal ikke umiddelbart tage jern, jeg har en meget høj blodprocent, så det er fint som det er og kalk tager jeg også. gok, der ryger mange piller ned!!

Anmeld

25. marts 2010

Ansemusen

jojo, du havde forstået det helt rigtigt

gravi-omega indeholder hvad? og kan du huske hvornår du startede på den?

jeg skal ikke umiddelbart tage jern, jeg har en meget høj blodprocent, så det er fint som det er og kalk tager jeg også. gok, der ryger mange piller ned!!

GraviOmega er bare fiskeolietabletter. De er dyrere end alm. fiskeolietabletter. Men idet nogle indeholder for mange tungmetaller tør jeg ikke tage andre. Har egentlig ingen garanti for, at GraviOmega ikke også indeholder for mange tungmetaller, men jeg går ud fra at de netop er tilpasset gravide når nu de er lavet TIL gravide. Tager to GraviOmega om dagen, og mener jeg har taget dem fra meget tidligt i graviditeten. De er super gode for udviklingen af barnets hjerne hvis man ikke lige får fede fisk nok. Elsker fisk, men får bare ikke nok alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.