okay, anna, du må lige forklare, for jeg har ikke været på apoteket og undersøgt gra-vitamin serien nærmere, jeg lyttede jo bare til lægen (der vel at mærke stavede mit efternavn som Hjul og ikke Juhl
).
den gra-vitamin jeg tager nu med folsyre i, den kan jeg roligt fortsætte med resten af graviditeten? og så er de andre gra-vitaminer altså en form for supplement til denne vitaminbombe? så som jern osv??
Er ikke sikker på at jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt 
Altså Gravitamin indeholder nok folsyre til at man kan nøjes med det. Folsyre er kun NØDVENDIGT de første tre måneder, men skader bestemt ikke at fortsætte med det. Derfor kan du roligt fortsætte med din Gravitamin, som jo indeholder Folsyre. I Gravitamin er der også Jern, men ikke nok til at dække en gravids behov, plus at Jern ikke optages ret godt når det tages sammen med mad og andre vitaminer (bortset fra C-vitamin, som faktisk fremmer optagelsen af jern). Så du skal bare tage Gravitamin og så Jern ved siden af. Jeg tager selv Gravitamin, GraviOmega og kalk til et af dagens måltider og så tager jeg en GraviJern inden sengetid. Glasset med jern står ved tandbørsten, som jeg altid husker dem!
Anmeld