Hvordan laver man en "rigtig" baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.695 visninger
37 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

ooo

Så er der ikke lang tid til at min dejlige kæreste og jeg vil begynde på projekt baby. Glæææder mig.

Men jeg mener at det er noget med at man skal tage nogle vitaminer og noget andet, kan det passe at det er folinsyre? imens man forsøger at blive gravid. Kan I skønne kvinder hjælpe mig med hvad jeg skal begynde at tage nu?

Kram Metha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

bette

du kan roligt begyndte med at tage en gravitamin pille 1 gange dagligt. der er alt du behøver i også folinsyre..

Anmeld

25. marts 2010

oo

du skal tage folinsyre og det er sådan set det det skal man tage fra man planlægger graviditet (men det er faktisk så vigtigt for fosteret, at man i USA anbefaler kvinder at tage folinsyre hver dag uanset om de planlægger graviditet eller ej). selv tager jeg gra-vitamin fra apoteket, der er også en masse andre vitaminer i, som egentlig ikke er nødvendige hvis man får en almindelig sund kost, men jeg har ikke fundet folinsyre seperat, så gra-vitamin it is

det skal du forresten fortsætte med at tage de første 3 måneder af graviditeten

held og lykke!

Anmeld

25. marts 2010

Kvindemin

Tjuhl skriver:

du skal tage folinsyre og det er sådan set det det skal man tage fra man planlægger graviditet (men det er faktisk så vigtigt for fosteret, at man i USA anbefaler kvinder at tage folinsyre hver dag uanset om de planlægger graviditet eller ej). selv tager jeg gra-vitamin fra apoteket, der er også en masse andre vitaminer i, som egentlig ikke er nødvendige hvis man får en almindelig sund kost, men jeg har ikke fundet folinsyre seperat, så gra-vitamin it is

det skal du forresten fortsætte med at tage de første 3 måneder af graviditeten

held og lykke!

skal man kun spise gravitamin de første tre mdr.

Knus

Anmeld

25. marts 2010

ooo

Tusind tak for svar.

Kæresten er helt vild, og vil tage på apoteket i morgen. Det er så fedt at vi er sammen om det her hemmelige projekt, og at han er så klar på at blive far.

Puha, får helt sommerfugle i maven bare af at skrive til jer om det.

Anmeld

25. marts 2010

oo

Chritinap skriver:

skal man kun spise gravitamin de første tre mdr.

Knus

ja altså gra-vitaminerne er - så vidt jeg ved - lavet i forskellige grupper alt efter hvor du er i din graviditet osv. gra-vitamin med folinsyre er til de første tre måneder. men jeg tror ikke der umiddelbart sker noget ved at tage dem længere tid end det, min læge sagde bare, at jeg skulle følge dem ud fra hvor langt jeg var. Søren spurgte om det ikke i virkeligheden var et marketingsstunt, men lægen sagde, at lige med gra-vitamin var det faktisk rigtig smart lavet til de forskellige faser af graviditet/amning osv

Anmeld

25. marts 2010

Kvindemin

Tjuhl skriver:

ja altså gra-vitaminerne er - så vidt jeg ved - lavet i forskellige grupper alt efter hvor du er i din graviditet osv. gra-vitamin med folinsyre er til de første tre måneder. men jeg tror ikke der umiddelbart sker noget ved at tage dem længere tid end det, min læge sagde bare, at jeg skulle følge dem ud fra hvor langt jeg var. Søren spurgte om det ikke i virkeligheden var et marketingsstunt, men lægen sagde, at lige med gra-vitamin var det faktisk rigtig smart lavet til de forskellige faser af graviditet/amning osv

Ej forstår det ikke

Vil det sige at man skal stoppe nu og så tage nogle andre, er i uge 13

Anmeld

25. marts 2010

oo

Chritinap skriver:

Ej forstår det ikke

Vil det sige at man skal stoppe nu og så tage nogle andre, er i uge 13

jeg tror det....men du må nok hellere tale med dem på apoteket. jeg er jo ikke forbi de 3 første måneder selv endnu, så jeg har ikke lige fået sat mig ind i mere end pakken med folinsyre min læge sagde bare, at vi skulle følge gra-vitamins "faser"

Anmeld

25. marts 2010

Vial

At lave øko-børn er SO LAST YEAR .... men lyder meget romantisk.

Gra-vitamin skal man tage i hele sin graviditet - og også gerne, når man ammer.

Folinsyre tager man fra planlægning til man er tre mdr henne. Jeg spiser dog folinsyre stadig, da jeg lige skal have tømt glasset (og så har jeg læst, at man får kloge børn, hvis man spiser det i længere tid...hehe).

Anmeld

25. marts 2010

Vial

bette skriver:

du kan roligt begyndte med at tage en gravitamin pille 1 gange dagligt. der er alt du behøver i også folinsyre..

Folinsyre skal tages ved siden af også. Ikke kun nok med den i gra-vitamin. Det var det som jeg fik at vide på fertilitetsklinikken. De ved alt om den slags, tænker jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.