Hvordan laver man en "rigtig" baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Vial

Metchen skriver:

Tusind tak for svar.

Kæresten er helt vild, og vil tage på apoteket i morgen. Det er så fedt at vi er sammen om det her hemmelige projekt, og at han er så klar på at blive far.

Puha, får helt sommerfugle i maven bare af at skrive til jer om det.

Det er billigere at tage i Matas. De stribede har både folinsyre og gra-vitamin. Ganske glimrende. Damen bag disken ved ALT om det.

Pøj pøj med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

ooo

KaMa skriver:

Det er billigere at tage i Matas. De stribede har både folinsyre og gra-vitamin. Ganske glimrende. Damen bag disken ved ALT om det.

Pøj pøj med det

Tusind tak, det er med at spare hvor der kan spares.

Så jeg skal både tage folinsyre og gravitamin. Og det gør ikke noget at jeg tager det i mere end tre måneder inde i graviditeten?

Anmeld

25. marts 2010

bette

KaMa skriver:

Folinsyre skal tages ved siden af også. Ikke kun nok med den i gra-vitamin. Det var det som jeg fik at vide på fertilitetsklinikken. De ved alt om den slags, tænker jeg

en gravitamin pille dækker det behov der er for folinsyre. der er ingen grund til at tage mere, men mere skader heller ikke.

Anmeld

25. marts 2010

Lou87

Jeg snakkede også med en dygtig dame på apoteket.. plus min jordmor.

Jeg har fået at vide man skal tage gravitamin, og det kan man starte på allerede inden man bliver gravid (jeg startede dog først da jeg fandt ud af jeg var det) Gravitamin har ALT hvad du skal bruge, derfor er den rigtig smart... Det eneste man skal tage ekstra er gravijern - altså ekstra jern tilskud.. og dette rådes til og tage fra 10 uge. (førhen 20 uge).

Håber det hjalp lidt

Anmeld

25. marts 2010

Vial

bette skriver:

en gravitamin pille dækker det behov der er for folinsyre. der er ingen grund til at tage mere, men mere skader heller ikke.

Dem fra Matas kræver ekstra tilskud af folinsyre. Kan se her i debatten at nogle gra-vitaminer er specielt egnet til de første tre måneder med folinsyre. Så der er nok bare stor forskel på, hvilke gra-vitaminer man tager. Der er jo ikke det samme i dem alle sammen.

Anmeld

25. marts 2010

Vial

Metchen skriver:

Tusind tak, det er med at spare hvor der kan spares.

Så jeg skal både tage folinsyre og gravitamin. Og det gør ikke noget at jeg tager det i mere end tre måneder inde i graviditeten?

Altså hvis du køber dem fra Matas, så skal du købe både gra-vitamin og folinsyre ved siden af.

Gra-vitamin skal du tage i hele din graviditet -  og når du ammer. Står på pakken, hvor mange. Folinsyre de første tre måneder. Der sker ikke noget ved at tage dem længere. Det er ikke bevist, at det gavner, men nogle mener, at det er godt for den lilles hjerne.

Hvis jeg var dig, så ville jeg forhøre mig dernede. Jeg har løbende købt vitaminerne i forskellige Matas butikker. Tit tager de de dyreste frem fra kendte firmaer. Når man så for spurgt lidt ind, så er de stribede jo lige så fine - og lidt billigere. Så jeg ville gå efter dem.

Anmeld

25. marts 2010

Vial

http://www.matas.dk/graviditet+boern/vitaminer+mineraler.aspx?CategoryId=86

Her kan du se vitaminerne. Jeg tager "Vitamin Mineral" og "Folsyre". En billig løsning  

Arrrg, der står sgu, at "Vitamin Mineral" indeholder de 400 mg folsyre, som anbefalet.  Det var ikke det, jeg fik at vide i min Matas - og fik også at vide på fertilitetsklinikken, at jeg skulle tage det separat.

Hvis jeg var dig så ville jeg lige spørge ind til det, når du køber dem. Det er da møgforvirrende!

Hilsen fra en med to babyer i maven, som har fået ret meget folsyre

Anmeld

25. marts 2010

Vial

bette skriver:

Har lige læst, at dem jeg tager "Vitamin Mineral" fra Matas indeholder de 400 mg folsyre, som anbefalet. Så jeg tror faktisk, at du har ret.

Jeg fik dog at vide, at jeg skulle tage dem separat både i Matas og af fertilitetsklinikken. Kunne være interessant lige at spørge lidt ind til det.

Hilsen fra mig, der nu på 4. måned tager 800 mg folsyre!!  Men okay, så er der 400 mg til hver af mine tvillinger...

Anmeld

25. marts 2010

Ansemusen

Du skal have folsyre minimum to måneder før planlagt graviditet (hvis det er muligt), dette er i Gravitamin, som du godt kan tage selvom du ikke er gravid. Så du kan selv vælge hvorvidt du vil tage folsyre alene eller Gravitamin. Men når du bliver gravid og i resten af graviditeten er Gravitamin det du skal tage. Folsyre er kun nødvendigt de første tre måneder af graviditeten, men det skader slet slet ikke at tage det længere, altså fortsætter du bare med Gravitamin under hele graviditeten, da de andre vitaminer der er deri er meget vigtige. Så hvis du er forvirret, så begynd på Gravitamin nu og fortsæt hele din geaviditet, så skal du ikke til at skifte! Jeg er helt sikker i min sag, selvom andre har skrevet noget andet. Har læst og undersøgt en masse her under min graviditet 

Og så er det super godt at tage GraviOmega (fiskeolietabletter) og kalktabletter når du er gravid.

Anmeld

25. marts 2010

oo

KaMa skriver:

Folinsyre skal tages ved siden af også. Ikke kun nok med den i gra-vitamin. Det var det som jeg fik at vide på fertilitetsklinikken. De ved alt om den slags, tænker jeg

der er den anbefalede mængde folinsyre i gra-vitamin pakken der er beregnet til de første tre måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.