åh nej hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Vial

her kl. 22 fik jeg ondt i min venstreside også fik jeg en mild krampe midt på maven, også kom der lidt mens-smerter, og nu er der ingenting, og der har ikke været noget siden

Hvilket sagens kan være ligamentsmerter! Dem har man masser af i den tid, du er i nu.

Lige nu er du mega opmærksom på din krop. Klart nok.

Tro mig, jeg kender det. Har blødt tre gange. Alle gange havde jeg mens smerter. Du skal heller ikke undervurdere, at du nok spænder en del.

Ingen kan vide, hvad der sker. Jeg er bare ikke bekymret på dine vegne udfra dine symptomer. Jeg ved dog til gengæld, hvilket helvede du lige nu gennemgår.

Hvis natten ikke er til at komme igennem, så ring til vagtlægen nu. Smør tykt på og bed om en akutcanning. Så kan han henvise til nærmeste hospital. Så kan I få vished med det samme.

Det har vagtlægen i hvert fald gjort i mine tilfælde. Jeg er også hamrende ligeglad med om de synes, jeg er hysterisk! Jeg betaler skat og har krav på behandling, når jeg finder det nødvendigt! Så at sige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

silden85

hvordan kan man få en tryghedscanning?

Anmeld

25. marts 2010

MarleneH

silden85 skriver:

her kl. 22 fik jeg ondt i min venstreside også fik jeg en mild krampe midt på maven, også kom der lidt mens-smerter, og nu er der ingenting, og der har ikke været noget siden

Det er ikke for at skræmme dig... men der er ikke rigtig noget man kan gøre så tidligt, desværre.. Der er ikke andet for end at slappe af og se tiden an.. Men syns hvertfald du skal kontakte din læge i morgen tidlig, og få en henvisning til en scanning!!

Knus Marlene ( som selv har prøvet det mange gange )

Anmeld

25. marts 2010

silden85

KaMa skriver:

Hvilket sagens kan være ligamentsmerter! Dem har man masser af i den tid, du er i nu.

Lige nu er du mega opmærksom på din krop. Klart nok.

Tro mig, jeg kender det. Har blødt tre gange. Alle gange havde jeg mens smerter. Du skal heller ikke undervurdere, at du nok spænder en del.

Ingen kan vide, hvad der sker. Jeg er bare ikke bekymret på dine vegne udfra dine symptomer. Jeg ved dog til gengæld, hvilket helvede du lige nu gennemgår.

Hvis natten ikke er til at komme igennem, så ring til vagtlægen nu. Smør tykt på og bed om en akutcanning. Så kan han henvise til nærmeste hospital. Så kan I få vished med det samme.

Det har vagtlægen i hvert fald gjort i mine tilfælde. Jeg er også hamrende ligeglad med om de synes, jeg er hysterisk! Jeg betaler skat og har krav på behandling, når jeg finder det nødvendigt! Så at sige...

kan de godt være så slemme? jeg vil se natten and, og hvis der ikke er sket mere, vil jeg slappe lidt mere af, og ringe til min læge imorgen tidligt, og håbe på at hun kan berolige mig ligeså godt som jer

Anmeld

25. marts 2010

MarleneH

silden85 skriver:

hvordan kan man få en tryghedscanning?

Du ringer til din læge i morgen og siger at du bløder og gerne vil henvises til en scanning.

Anmeld

25. marts 2010

Vial

kan de godt være så slemme? jeg vil se natten and, og hvis der ikke er sket mere, vil jeg slappe lidt mere af, og ringe til min læge imorgen tidligt, og håbe på at hun kan berolige mig ligeså godt som jer

Prøv at google ligamentsmerter - eller se hvad der her på baby.dk står om det.

Lige i starten af en graviditet kan ligamentsmerter føles som mens smerter. Det kan også føles som jag og stik om igennem skeden og helt op i maven. Lysken kan også give nogle alvorlige niv fra sig.

Ligamentsmerter dækker over alt det slid og stræk der er i maven.

At du samtidig er møgnervøs nu gør, at du nok får spændt godt op.

Nu må vi se, hvad lægen siger til dig i morgen.

Pøj pøj med det hele. Et godt tegn er da, at det er pt. er stoppet. Natten og morgenens toiletbesøg vil være en pine - men håber, at papiret er helt blankt, så du kan ånde lettet op.

Anmeld

26. marts 2010

silden85

hej alle sammen, jeg ringede til lægen, og sagde at som det var, og hun sagde at jeg skulle ta det med ro, og slappe af og lytte til min krop, og hvis jeg begyndte at få ondt og bløde eller bløde igen, her i weekenden, så skulle jeg ringe til vagtlægen, men ellers skulle jeg bare ta den med ro, så jeg vil smutte ind på sofanen, og slappe lidt af

Anmeld

26. marts 2010

Mette-Marie

Snuffler25 skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til en læge imorgen og spørge.. - ikke to kvinder er ens og efter min mening kan ingen herinde fortælle dig, at du skal tage det HELT roligt - eller at du skal være nervøs - for ingen ved præcis hvad der foregår med DIN krop.

Nogle oplever smerter ved abort, andre gør ikke.
Nogle oplever pletblødning, andre gør ikke
Nogle oplever brunt blod/udflåd, andre gør ikke.

Jeg synes du skal ringe til lægen for at finde ud ad hvad der sker med lige præcis dig søde.

Knus

Lige præcis. Min svigerindes abort startede med brun blødning. Hun havde ingen smerter og ingen frisk blødning. Så man kan ikke være sikker på at alt er vel, fordi der ikke er smerte eller frisk blødning. Men omvendt betyder brun blødning heller ikke nødvendigvis at man er ved at abortere.

Held og lykke.

Anmeld

26. marts 2010

bette

jeg har lige hørt hjertelyd idag.. og jeg skrev også tidligere til dig at jeg havde det på samme måde som dig..

og jeg har også haft ondt neders i maven og lysken osv. og det er ligamenterne der strækker sig.. der sker så meget med kroppen nu. så synes sagtens du kan tage det helt roligt.

også så længe det ikke er frisk blod skal du ikke bekymre dig..

men kan godt forstå din frygt..

nyd at du har et lille liv derinde

Anmeld

27. marts 2010

Snuffler25

Lige præcis. Min svigerindes abort startede med brun blødning. Hun havde ingen smerter og ingen frisk blødning. Så man kan ikke være sikker på at alt er vel, fordi der ikke er smerte eller frisk blødning. Men omvendt betyder brun blødning heller ikke nødvendigvis at man er ved at abortere.

Held og lykke.

Helt enig - man kan ikke vide hvad der sker i sådan en situation.. Jeg er utrolig glad for at have baby.dk og spørger selv jævnligt om råd herinde - MEN - jeg vil altid anbefale, at man også kontakter sin egen læge og ikke stoler 100% på, at alt er OK - bare fordi en anden bruger eller flere skriver - "det er helt normalt, der er intet i vejen med dig, har selv prøvet det". For hvis der er noget jeg har lært meget om, efter at være blevet gravid - så er det da at kvinder oplever forskellige ting i forbindelse med krop og graviditet.

Jeg har ikke selv prøvet at miste et barn nej, det var der en som skrev.. Men jeg skrev mit svar som jeg gjorde fordi, at det var mig sådan imod at nogle bare skrev - "bare tag det roligt, det betyder ikke noget".. - for hvordan i alverden kan man vide det? Så skriv hellere - "jeg TROR ikke det betyder noget, men for en sikkerheds skyld så kontakt da en læge".

blot min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.