Anna-jonas skriver:
Jeg har været afsted til Glucosebelastning..............bob, bob....4 gange ialt nu
. Er dobbeltdisponeret, da min mor har diabetes og jeg har en BMI over 30
. Var afsted i uge 20 første gang og omkring uge 30 anden gang........ Man ved at en gravids stofskifte ændre sig markant i uge 20 og i uge 30...........således at sukkerstofskiftet godt kan blive lidt dovent, dette primært hos kvinder i risikogruppen, derfor screenes de. 
Jeg har jo haft graviditetssukkersyge ( som IKKE er type 2 diabetes), mens jeg ventede begge piger. Faktisk har jeg fået insulin i de sidste 5-10 uger af svangerskaberne, da mit blodsukker stadig var højt trods diæt (Læs: jeg sultede). 
Sukkersygen forsvinder med moderkagen hos 98 % af de kvinder der har svangerskabsdiabetes, men disse kvinder har en forøget risiko for at få diabetes senere i livet. For mit vedkommende er det 40 % forøget.
Trine...........Det gør jo ikke ondt at få udført denne test...........altså lige bortset fra blodprøven
, men man kan godt blive lidt utilpas, hvis ens blodsukker bliver meget højt, eller hvis man døjer meget med kvalme.
Spørg hvis du vil vide mere..........F.eks hvorfor man vælger en fødsel på et stort hospital, når der er diabetes indblandet.
Knus Mette
Arh så var det derfor jeg blev rigtig dårlig, da jeg fik udført den test.... Jeg sad i ventestue med 3 andre, som også havde den fået fortaget og de kunne ikke mærke en dyt.
Men jeg blev virkelig utilpas, og måtte ned og ligge. pga. svimmelhed... Men det passer jo så med jeg havde graviditetssukkersyge...
-Ja jeg skal også resten af livet testes 1 gang om året for, om jeg har udviklet sukkersyge. -Men jeg har altid blevet testet 1. gang hver, hvert 2. år, fordi min læge vil holde øje med mig, pga. jeg er kronisk tørstig, og ikke tisser så meget.
De talte også om jeg skulle ha´insulin, da mit blodsukker nogle gang røg op på 11 og over, men så valgte de jo at tage Lutten ud af mavsi istedet for ;)