indkaldelse til glukosebelastningstesten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

oo

ka-ri-na skriver:

velbekomme!  tænk over alle de ting du har været igennem! og du har klaret det hele! Trine, det er ikke alle og enhver der kan det!

nej...det er godt med en reminder, for nu hvor "målet" er opnået, glemmer man helt kampen - selvom det lyder som en klichee. jeg kan slet ikke forstå der er gået tre år fra vi startede til nu! jeg er bare lidt letpåvirkelig for tiden, tror jeg (jeg tudede da jeg så ønskehaven, såe...), der skal ikke ret meget til før jeg tænker "det kan jeg ikke klare!" og så er det godt at jeg har jer til at sige "gu kan du så, nu må du lige hive nosserne frem!"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

nej...det er godt med en reminder, for nu hvor "målet" er opnået, glemmer man helt kampen - selvom det lyder som en klichee. jeg kan slet ikke forstå der er gået tre år fra vi startede til nu! jeg er bare lidt letpåvirkelig for tiden, tror jeg (jeg tudede da jeg så ønskehaven, såe...), der skal ikke ret meget til før jeg tænker "det kan jeg ikke klare!" og så er det godt at jeg har jer til at sige "gu kan du så, nu må du lige hive nosserne frem!"

selvfølgelig kan du klare det søde!! det personale jeg mødte på OUH var imødekommende og super kompetent!:0) og uanset hvad, så får du de bedste betingelser for fødslen og jeres lille baby, når i bliver MOR og FAR! hvilket i jo allerede er!

Anmeld

25. marts 2010

JustAnotherName

HEHE jeg troede du mente prutte historien fandt sted den 11/9-2009...

Men ja, jeg kan også udmærke huske, hvordan jeg sad og knækkede mig af grin på sofaen, over prutte historien... Da jeg kunne få luft igen, ringede jeg til nogen veninder og læste den op for dem....

Prutte-historien?? 

Aajjj det lyder sjovt ..... hvad er jeg gået glip af ???  

Anmeld

26. marts 2010

anna-jonas

Jeg har været afsted til Glucosebelastning..............bob, bob....4 gange ialt nu. Er dobbeltdisponeret, da min mor har diabetes og jeg har en BMI over 30 . Var afsted i uge 20 første gang og omkring uge 30 anden gang........ Man ved at en gravids stofskifte ændre sig markant i uge 20 og i uge 30...........således at sukkerstofskiftet godt kan blive lidt dovent, dette primært hos kvinder i risikogruppen, derfor screenes de.

Jeg har jo haft graviditetssukkersyge ( som IKKE er type 2 diabetes), mens jeg ventede begge piger. Faktisk har jeg fået insulin i de sidste 5-10 uger af svangerskaberne, da mit blodsukker stadig var højt trods diæt (Læs: jeg sultede).

Sukkersygen forsvinder med moderkagen hos 98 % af de kvinder der har svangerskabsdiabetes, men disse kvinder har en forøget risiko for at få diabetes senere i livet. For mit vedkommende er det 40 % forøget.

Trine...........Det gør jo ikke ondt at få udført denne test...........altså lige bortset fra blodprøven , men man kan godt blive lidt utilpas, hvis ens blodsukker bliver meget højt, eller hvis man døjer meget med kvalme.

Spørg hvis du vil vide mere..........F.eks hvorfor man vælger en fødsel på et stort hospital, når der er diabetes indblandet.

Knus Mette

Anmeld

26. marts 2010

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Jeg har været afsted til Glucosebelastning..............bob, bob....4 gange ialt nu. Er dobbeltdisponeret, da min mor har diabetes og jeg har en BMI over 30 . Var afsted i uge 20 første gang og omkring uge 30 anden gang........ Man ved at en gravids stofskifte ændre sig markant i uge 20 og i uge 30...........således at sukkerstofskiftet godt kan blive lidt dovent, dette primært hos kvinder i risikogruppen, derfor screenes de.

Jeg har jo haft graviditetssukkersyge ( som IKKE er type 2 diabetes), mens jeg ventede begge piger. Faktisk har jeg fået insulin i de sidste 5-10 uger af svangerskaberne, da mit blodsukker stadig var højt trods diæt (Læs: jeg sultede).

Sukkersygen forsvinder med moderkagen hos 98 % af de kvinder der har svangerskabsdiabetes, men disse kvinder har en forøget risiko for at få diabetes senere i livet. For mit vedkommende er det 40 % forøget.

Trine...........Det gør jo ikke ondt at få udført denne test...........altså lige bortset fra blodprøven , men man kan godt blive lidt utilpas, hvis ens blodsukker bliver meget højt, eller hvis man døjer meget med kvalme.

Spørg hvis du vil vide mere..........F.eks hvorfor man vælger en fødsel på et stort hospital, når der er diabetes indblandet.

Knus Mette

Arh så var det derfor jeg blev rigtig dårlig, da jeg fik udført den test.... Jeg sad i ventestue med 3 andre, som også havde den fået fortaget og de kunne ikke mærke en dyt.

Men jeg blev virkelig utilpas, og måtte ned og ligge. pga. svimmelhed... Men det passer jo så med jeg havde graviditetssukkersyge...

-Ja jeg skal også resten af livet testes 1 gang om året for, om jeg har udviklet sukkersyge. -Men jeg har altid blevet testet 1. gang hver, hvert 2. år, fordi min læge vil holde øje med mig, pga. jeg er kronisk tørstig, og ikke tisser så meget.

De talte også om jeg skulle ha´insulin, da mit blodsukker nogle gang røg op på 11 og over, men så valgte de jo at tage Lutten ud af mavsi istedet for ;)

Anmeld

27. marts 2010

Jules

Tjuhl skriver:

nåh! så kom der brev om at jeg "opfylder et eller flere punkter" for at skulle indkaldes til glukosebelastningstesten. ikke overraskende overhovedet, da jeg jo har et bmi på over 26 (nærmere bestemt på 32), men så står der de her forskellige punkter og et af dem er, at der er for højt sukkerindhold i mit tis. de andre punkter er ikke relevante, men jeg kommer jo til at tænke på...målte lægen det i 9. uge? jeg afleverede en tisseprøve og et HAV af blodprøver, men har overhovedet ikke fået nogen tilbagemelding eller info om hvad de testede for (jeg har skrevet en mail til lægen nu og bedt om en forklaring + prøvesvar).

nåh...så står der jo, at hvis jeg opfylder eet punkt kaldes jeg ind i slutningen af graviditeten og hvis jeg opfylder to punkter kaldes jeg ind to gange, hvoraf første gang er lige efter uge 14. dødirriterende ikke at vide om man opfylder et eller to punkter! desuden flyttes jeg til Odense fødegang hvis den er for høj...pislortrøvfuckingmonkeyabe!!! men det er da MEGAtræls først at få besked om hvor man skal føde sent i sin graviditet!! jeg er sådan en der skal bruge enormt lang tid på at forberede mig på ting, for at jeg ikke går nedenom og hjem når de skal gøres, så udsigten til først at vide hvor jeg skal føde i uge 32 er ulidelig!

nåh...det var lige lidt brok. egentlig ville jeg spørge hvor mange af jer der har været igennem den og hvor mange af jeres var for høj? jeg ved godt hvad testen går ud på og hvad der sker hvis den er for høj, jeg tænker bare, at mit bmi alene er vel ikke ensbetydende med at den er for høj

hilfe ladies!!

Hmmm.... Jeg blev kun indkaldt fordi min bmi var for høj (31) ...

Min blodprøve var heldigvis fin...Puh ha... Lettelse... Min læge sagde bare at han ikke troede jeg skulle have taget en igen med mindre der var noget med mine urin prøver i uge 24.... Såååå...

Jeg har ikke taget på inu.... Wuuuhu.... Men jeg får det os skidt hvergang jeg spiser så det er ikke så fristende at spise....

Jeg er ved at føle mig levende igen...Hvad med dig?

Anmeld

27. marts 2010

oo

Jules skriver:

Hmmm.... Jeg blev kun indkaldt fordi min bmi var for høj (31) ...

Min blodprøve var heldigvis fin...Puh ha... Lettelse... Min læge sagde bare at han ikke troede jeg skulle have taget en igen med mindre der var noget med mine urin prøver i uge 24.... Såååå...

Jeg har ikke taget på inu.... Wuuuhu.... Men jeg får det os skidt hvergang jeg spiser så det er ikke så fristende at spise....

Jeg er ved at føle mig levende igen...Hvad med dig?

jo det begynder også at føles lidt mere "overskudsagtigt" herhjemme. der er stadig de der dyk hvor jeg ikke kan holde tanken om mad ud og alting lugter underligt og jeg bare skal være i fred. men udover det synes jeg det begynder at gå godt - så længe jeg får min middagslur

jeg skrev til min egen læge og bad om prøveresultaterne på blodprøve og urinprøve og hun sagde at alting var helt perfekt, så nu er jeg ikke så bekymret for det hele længere og så fik jeg indkaldelse til selve testen og det er først 3. august, så jeg gider ikke gå og stresse mig selv over det længere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.