Tjuhl skriver:
nåh! så kom der brev om at jeg "opfylder et eller flere punkter" for at skulle indkaldes til glukosebelastningstesten. ikke overraskende overhovedet, da jeg jo har et bmi på over 26 (nærmere bestemt på 32), men så står der de her forskellige punkter og et af dem er, at der er for højt sukkerindhold i mit tis. de andre punkter er ikke relevante, men jeg kommer jo til at tænke på...målte lægen det i 9. uge? jeg afleverede en tisseprøve og et HAV af blodprøver, men har overhovedet ikke fået nogen tilbagemelding eller info om hvad de testede for (jeg har skrevet en mail til lægen nu og bedt om en forklaring + prøvesvar).
nåh...så står der jo, at hvis jeg opfylder eet punkt kaldes jeg ind i slutningen af graviditeten og hvis jeg opfylder to punkter kaldes jeg ind to gange, hvoraf første gang er lige efter uge 14. dødirriterende ikke at vide om man opfylder et eller to punkter! desuden flyttes jeg til Odense fødegang hvis den er for høj...pislortrøvfuckingmonkeyabe!!!
men det er da MEGAtræls først at få besked om hvor man skal føde sent i sin graviditet!! jeg er sådan en der skal bruge enormt lang tid på at forberede mig på ting, for at jeg ikke går nedenom og hjem når de skal gøres, så udsigten til først at vide hvor jeg skal føde i uge 32 er ulidelig!
nåh...det var lige lidt brok. egentlig ville jeg spørge hvor mange af jer der har været igennem den og hvor mange af jeres var for høj? jeg ved godt hvad testen går ud på og hvad der sker hvis den er for høj, jeg tænker bare, at mit bmi alene er vel ikke ensbetydende med at den er for høj
hilfe ladies!!
Jeg var afsted en gang, i uge 28 (eller var det uge 26?) og mit tal var for højt, så jeg fik diætist-samtaler, måleapp. med hjem og så skulle jeg til ekstra scanninger, hvilke jo ikke var nødvendigt, da jeg jo allerede gik til ekstra scanninger.
Hvis man får graviditets-sukkersyge, er der en øget risiko for at barnet bliver født med "stort" hovede og breddere skuldere.
Men der er også en øget risiko for at barnet, når det bliver født ikke selv kan regulær sit blodsukker, og derfor skal barnet ha´tjekket det, gennem de første 12-24 timer efter fødsel. (Malucca kunne ikke regulær det, men for tidlige fødte kan også ha´det "problem") MEN hvis det ikke bliver taget hånd om, kan barnet blive hjerneskadet.
Men jeg synes du skal tale med din JM om det, pga din baggrund er det vigtigt for dig at vide, hvad og hvor der skal ske under din fødsel. OG jeg er temmelig sikker på JM er meget forstående over for dette.
kram.