Køber I Økologisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

Skouboe

Jeg har lagt mærke til at mange giver dyrevelfærd som begrundelse for at vælge økologisk.

I ved godt at dyrene ikke nødvendigvis har haft det specielt meget bedre fordi der er et øko mærke på mælken/kødet/osten? Det er begrænset hvilke krav der stilles til dyrevelfærd i reglerne for et økomærke. Hvis det er det der er begrundelsen, burde I gå efter ting mærket fritgående osv...

Areal-kravene for køer er iøvrigt ganske gode, og stort set alle besætninger  i dag går i løsdrift, og køerne er i marken døgnet rundt hele sommerhalvåret, så de har det faktisk ganske godt.

Svin derimod... lad os bare sige at svinekød fra de mærker der reklamerer med at grisene har haft det bedre, er værd at købe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Lullaby

Nej men det er fordi at vi ikke har råd. Og selvom det kun koster de par kroner mere så har vi ikke råd til at få det mindre for pengene.

Anmeld

21. marts 2010

N&J

Baagøe skriver:

Jeg giver 4,95 kr. for en liter økologisk mælk, så det er ca. 1 kr. dyrere pr. liter. Det synes jeg da ikke er galt

Ih altså Linda, hvor er det lige du handler henne, syntes nemlig du ikke bruger såå mange penge på mad, og vil gerne gøre dig kunsten efter.. 

Anmeld

21. marts 2010

N&J

Jeg køber altid hvis det er muligt økologisk mælk, havregryn og gulerødder, kun fordi jeg syntes det smager bedre, min økonomi er ikke til 100 % øko, så køber kun øko når det er på tilbud eller koster næsten det samme, æg, der køber jeg gerne fritgående høns efter en længere samtale med 2 landmænd fra klassen, der er det det eneste rigtige hvis jeg begrunder det med dyrenes ve og vel...

Anmeld

21. marts 2010

Low

Jeg køber øko en gang imellem men jeg har ikke råd til at kun købe øko vare. Så bliver det for dyrt synes jeg, hvis man tænker i længden. Hvis jeg køber øko kød er det for dyrets skyld. Hvis jeg køber øko mælk køber jeg fra de amå majerier da jeg har en idé om at arla prøve at rydde dem væk og så er det for dyrets skyld også. Hvis jeg køber øko grøntsager er det fordi vi har udnyttet jorden beder. 

Alt i alt så køber jeg øko en gang imellem men ikke så meget. Jeg tænker tit over det faktisk. Heller købe lidt end slet ikke noget men man vælger selvfølgelig helt selv

Anmeld

21. marts 2010

Pige2009

NikitasMoar skriver:

Ih altså Linda, hvor er det lige du handler henne, syntes nemlig du ikke bruger såå mange penge på mad, og vil gerne gøre dig kunsten efter.. 

Bilka, Netto og Rema bliver det mest til Jeg synes egentlig også det er ok billigt med mine madudgifter.

Anmeld

21. marts 2010

Diana...

Ja med rigtig mange ting gør vi de fleste faktisk dog er vi begge arbejdsløse så det desvære lige PT ikke så meget men så snart vi i arbejde igen så vil det være næsten alt igen. 

Jeg synes det smager af meget mer, kødet er meget finere synes jeg så vi går klart ind for øko nå penge pungen siger til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.