Køber I Økologisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

Maria.

qp skriver:

Nå jamen derfor mener jeg stadig, at økologi bør være et valg man træffer der ikke skal afhænge af pengepungen.

Det er jo fuldstændig også dit eget valg..

Det koster jo så bare det mere..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jane25 skriver:

Jeg har mine grundingredienser som jeg ALTID køber økologisk som fx. mælk, mejeriprodukter generelt, gulerødder, havregryn, kartofler osv., og så køber jeg økologisk dér hvor jeg har råd til det

Præcis sådan gør jeg også.

Ville gerne leve udelukkende af økomad, men har desværre ikke råd.

Anmeld

20. marts 2010

qp

Maria. skriver:

Det er jo fuldstændig også dit eget valg..

Det koster jo så bare det mere..  

Det sidste du citerer mig for er jo ikke noget argument for det jeg skriver.....? hehehe

Anmeld

20. marts 2010

Maria.

qp skriver:

Det sidste du citerer mig for er jo ikke noget argument for det jeg skriver.....? hehehe

Nej det er bare sådan det er..

Hehehehehe..

Anmeld

20. marts 2010

Bare mig..

Jeg ville også ønske, at vi havde råd til at alle madprodukterne kunne købes økologisk, men det har vi desværre ikke. Jeg vil helt sikkert, når vores økonomi kan bære det, bestræbe mig på at det skal være økologisk.

Jeg synes også det er enormt ærgeligt, at os der ikke har råd, skal tvinges til at købe ikke økologisk, når man vitterligt ønkser sig øko. Men jeg må jo fører min drøm ud senere i livet, for jeg har simpelthen bare ikke råd nu. - Og jeg har VILDT dårlig samvittighed overfor dyrene der skal lide under mine madindkøb, og som derfor skal stå lænket sammen i staldene. Jeg ville ønske jeg kunne gøre noget!

Anmeld

20. marts 2010

Valle81

Maria. skriver:

Køber I Økologisk? - Hvorfor? - Hvorfor ikke?

Selv køber jeg kun øko, hvis det er muligt.. Er på ingen måde fanatisk, men synes det smager af meget mere, og så er det jo ikke så dyrt som det har været.. Vil gerne give de ekatra kroner..

Hejsa:0)

Her købes der alt det økologiske der kan, så længe pengepungen rækker. Ikke at jeg synes det er specielt dyrt, men nogle gange, så kan det hos os være nødvendigt at prioritere det lavere for at spare penge:0)

Men går meget ind for økologi, elsker det, elsker smagen konceptet osv og ville ønske jeg havde råd til at være det helt gennemført:0)

Christina, som undgår alt frugt og grønt fra sprøjtegiganten Spanien....

Anmeld

20. marts 2010

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Jeg giver 4,95 kr. for en liter økologisk mælk, så det er ca. 1 kr. dyrere pr. liter. Det synes jeg da ikke er galt

jooo...nok når man bruger 2 liter om dagen...plus sødmælk

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

nutche skriver:

jooo...nok når man bruger 2 liter om dagen...plus sødmælk

Jeg bruger lidt over en liter dagligt, og det er jo nok et spørgsmål om prioriering, så der er vi forskellige. Det skal der jo også være plads til

Anmeld

20. marts 2010

myprincess

Vi bruger 3-4 liter om dagen, men køber stadig økologisk, synes ikke det er så galt

Anmeld

20. marts 2010

Skouboe

qp skriver:

Økologi bør være et valg og ikke være dyrere end andre produkter! Det at det skal koste ekstra synes jeg virkelig er noget svineri. Så nej jeg er slet ikke tilhænger af økologiske produkter.

Økologisk er dyrere fordi mængden af fødevarer produceret går ret kraftigt ned, når man begynder at producere økologisk.

Marker giver væsentligt mindre udbytte pr. hektar når der ikke sprøjtes og køer/grise giver mindre mælk, kød mv. når de ikke får "tilsætningsstoffer"

Samtidigt går der en del mere arbejde i at producere - fx skal gulerødder ofte luges manuelt, når det ikke er muligt at sprøjte dem.

Det er vel heller ikke rimeligt at landmanden skal sætte penge til for at folk kan få økologisk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.