Køber I Økologisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

MariaJ

Jeg går 100% ind for økologi, og vælger økologiske produkter så vidt det er muligt. Desværre er udvalget her hvor vi bor ret dårligt, så i virkeligheden går jeg meget på kompromis med mine idealer i hverdagen  

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Michael healer

Maria. skriver:

Køber I Økologisk? - Hvorfor? - Hvorfor ikke?

Selv køber jeg kun øko, hvis det er muligt.. Er på ingen måde fanatisk, men synes det smager af meget mere, og så er det jo ikke så dyrt som det har været.. Vil gerne give de ekatra kroner..

Hej

Nej syntes det er for dyrt, og vi har ikke så mange penge

mvh Michael

Anmeld

20. marts 2010

Maise

Maria. skriver:

Køber I Økologisk? - Hvorfor? - Hvorfor ikke?

Selv køber jeg kun øko, hvis det er muligt.. Er på ingen måde fanatisk, men synes det smager af meget mere, og så er det jo ikke så dyrt som det har været.. Vil gerne give de ekatra kroner..

faktisk er alt øko ikke godt for kroppen. bla. brød. Noget brød som er øko har nemlig svampesporer i melet som kan gøre os syge, da vi ikke behandler økomel som man gjorde i gamle dage. Havde om det på gymnasiet da jeg havde biologi på højniveau. Ja mere kan jeg ikke huske.

Anmeld

20. marts 2010

Bavianis

Af økologiske varer køber vi:

• Kød - en porre er ligeglad om den er økologisk eller ej, en gris eller kalv har et meget bedre liv hvis det har været økologisk
  • Æg - det samme som ovenstående
  • Gulerødder - man kan smage forskel!
  • Mayonnaise - den økologiske fra Hanegal - namme nam!!!
  • Rosiner - Sultanas lyse rosiner fra Urtekram - de er bare bedre

Kærlig hilsen Susanne

Anmeld

20. marts 2010

RumlesMor

Køber økologisk i det omfang min økonomi tillader det. Ville gerne købe 100% økologisk, både i mad (og tøj), så vi arbejder i den retning - men pt. er det nok kun 50/50.

Anmeld

20. marts 2010

Tina2

Jeg køber så vidt muligt øko.... Min mand er dog den eneste i familien der drikker mælk og han vil ha' den alm fra Arla, ikke den øko, men det må han om:-) Mine børn og jeg får øko havremælk på morgenmaden:-) Smør, olie til madlavning, mel, sukker, en del grøntsager og en del frugt m.m. køber vi øko.

Synes det er meget svært at finde øko kød, men vi har da et par gange fået ½ gris eller 1/4 ko og så er det øko.

Synes tit det er svært at finde nogle ting indenfor frugt og grønt øko, men køber så vidt muligt og kan det ikke lade sig gøre, holder jeg mig bare helst fra det spanske, som jo skulle være det der er mest sprøjtet....

Anmeld

20. marts 2010

qp

Økologi bør være et valg og ikke være dyrere end andre produkter! Det at det skal koste ekstra synes jeg virkelig er noget svineri. Så nej jeg er slet ikke tilhænger af økologiske produkter.

Anmeld

20. marts 2010

Maria.

Tusind tak for svar alle sammen.. Blev lige lidt nysgerrig på hvordan og hvorledes..

Vi handler som regel i NETTO, hvor jeg synes de efterhånden har rigtig mange gode økologiske varer..  Skal jeg have noget specielt handler jeg i SuperBrugsen eller Føtex hvor udvalget også er rigtig bredt..

Vil også lige sige at jeg ikke synes øko mælk har en høj pris i forhold til alm mælk.. Nu køber jeg den fra NaturMækl som ligger på 7,50,- kr og det giver jeg gerne, hvis det garanterer at koen har haft det godt hele sit liv..

Anmeld

20. marts 2010

Maria.

Økologi bør være et valg og ikke være dyrere end andre produkter! Det at det skal koste ekstra synes jeg virkelig er noget svineri. Så nej jeg er slet ikke tilhænger af økologiske produkter.

Det hænger jo nok sammen med at der er langt mere arbejde i at dyrke det økologiske end i det ikke-økologiske..

Det er jo noget nemmere og hurtigere at hælde mad ned i hovedet på dyr der står sammenmast i en stald fremfor at skulle køre frem og tilbage på marken med med til de dyr som har en langt bedre tilværelse på marken..

Anmeld

20. marts 2010

qp

Maria. skriver:

Det hænger jo nok sammen med at der er langt mere arbejde i at dyrke det økologiske end i det ikke-økologiske..

Det er jo noget nemmere og hurtigere at hælde mad ned i hovedet på dyr der står sammenmast i en stald fremfor at skulle køre frem og tilbage på marken med med til de dyr som har en langt bedre tilværelse på marken..

Nå jamen derfor mener jeg stadig, at økologi bør være et valg man træffer der ikke skal afhænge af pengepungen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.