Køber I Økologisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.452 visninger
36 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

Maria.

Køber I Økologisk? - Hvorfor? - Hvorfor ikke?

Selv køber jeg kun øko, hvis det er muligt.. Er på ingen måde fanatisk, men synes det smager af meget mere, og så er det jo ikke så dyrt som det har været.. Vil gerne give de ekatra kroner..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Kvindemin

Maria. skriver:

Køber I Økologisk? - Hvorfor? - Hvorfor ikke?

Selv køber jeg kun øko, hvis det er muligt.. Er på ingen måde fanatisk, men synes det smager af meget mere, og så er det jo ikke så dyrt som det har været.. Vil gerne give de ekatra kroner..

Jeg går ikke efter øko, men har det samtidig godt hvid jeg spiser noget der øko. Så spørg mig ikke hvordan det hænger sammen. Og du har helt ret, en øko gulerod smager af langt mere end en ikke øko. Men så kan jeg heller ikke smage forskellen på andet øko og ikke øko?

Det skal så også lige siges at for meget 'øko fanatiker', syntes jeg er noget pjat. Vi har i 100 år spist ikke øko, så hva'fan - vi klarer sku nok 100 år mere uden ren øko

Anmeld

20. marts 2010

Lone Jakobsen

jeg kan godt lide tanken om økologi. det handler jo i bund og grund og at bringe tingene tilbage til hvordan de var engang.

men men men..... nej jeg køber bestemt ikke kun økologisk. faktisk er det meget få af mine varer der er økologiske. jeg er simpelthen for nærig. jeg er lige begyndt at købe økologiske havregryn...og de er bare langt mere sprøde og velsmagende end de andre...men de koster det dobbelte....og vi bruger ca en pose om ugen. mælk er langt dyrere og sådan synes jeg det er med mange ting.

vi er en stor familie med et meget stort forbrug af mad/sæbe/tøj osv...så mine gode intentioner til trods, så er det meget begrænset hvad der ryger i vognen af økologi.

Anmeld

20. marts 2010

myprincess

Ja jeg køber så meget økologisk som jeg kan og jeg betaler gerne de ekstra kroner

Anmeld

20. marts 2010

Jordbærpigen

Jeg har mine grundingredienser som jeg ALTID køber økologisk som fx. mælk, mejeriprodukter generelt, gulerødder, havregryn, kartofler osv., og så køber jeg økologisk dér hvor jeg har råd til det

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
myprincess skriver:

Ja jeg køber så meget økologisk som jeg kan og jeg betaler gerne de ekstra kroner

Samme her.

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Chritinap skriver:

Jeg går ikke efter øko, men har det samtidig godt hvid jeg spiser noget der øko. Så spørg mig ikke hvordan det hænger sammen. Og du har helt ret, en øko gulerod smager af langt mere end en ikke øko. Men så kan jeg heller ikke smage forskellen på andet øko og ikke øko?

Det skal så også lige siges at for meget 'øko fanatiker', syntes jeg er noget pjat. Vi har i 100 år spist ikke øko, så hva'fan - vi klarer sku nok 100 år mere uden ren øko

Altså det kan du jo ikke sige sådan - for 100 år siden fandtes der jo heller ikke en brøkdel af alle de pesticider m.m. som ellers havner i vores mad i dag og som vi netop køber øko for at undgå, så 100år dengang og 100år fra nu er IKKE det samme

Desuden er der for nylig bevist en klar negativ sammenhæng mellem pesticider i maden og børns intelligens, så det kan jo betale sig at købe øko for ens børns skyld, skulle jeg mene...

Kh

Rosa

Anmeld

20. marts 2010

Mumto3

Chritinap skriver:

Øh, NEJ. Vi har ikke i100 år spist ikke øko. Det har jo netop være økologisk indtil engang i i 70erne hvor det for alvor tog fat med sprøtemidler, pesisider osv. -og siden hen har der væert en eksplosion af tilfælde af allergi og overfølsomhed, og mange har svært ved at få børn, meget sværre end tidligere, og mange undersøgelser peger i retning af at det skyldes alt det skidt vi propper i vores krop gennem madvarer.

Så var der sagen med ko-galskab for mange år siden. Hvor mennesker (nogle gange få på verdensplan) blev sindsyge af at spise oksekød. Efter meget lang tid fandt man ud af, at det skyldes køer får en hjernesygdom (som kan smitte gennem deress kød, altså når man spiser dyret) og at denne sygdom skyldes at køerne udelukkende var blevet fordret med fiske-rester og knogler der var malet til mel og rørt op i vand. Det kunne køerne slet slet ikke tåle at spise. (og det er sgu da klart!!! En hver ved at køer er lavet til at spise græs og ikke fisk!!!!) nå, men enden på det blev at man nu har sat ration på hvor meget fisk og ben-mel køer må spise, og det går man så udfra er sikkert nu. En økologisk ko på KUN få græs (frisk og tørret) og må slet ikke få f.eks. fisk.

I mine øjne er vores madvarer produktion gået fuldstændig over gevind, og det er vores egen sundhed vi sætter på spil! Som en bromotolog (tror jeg nok det hedder, dem er undersøger mad) engang sagde, da hun blev spurgt om økologisk kontra ikke økologisk mad: Hvorfor bruge sin egen krop som kemikalie-depot for nogle stoffer som vi dybeste set ikke kender virkninge og konsekvenserne af?

Som du sikkert kan regne ud, så spiser mig og mine børn 100% økologisk, jeg tør ikke andet, og jeg synes det er direkte ulækkert f.eks. at drikke ikke-økologisk mælk, fordi det er fyldt med betændelse (fra yve-betændelse) og fyldt med pencillin, så vi ikke bliver syge af at drikke betændelsen! Adr! siger jeg bare

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

Jeg køber også økologisk, da jeg mener, det er noget bedre at indtage. Derudover er det bedre for naturen, og jeg er villig til at betale, hvad det koster.

Idag har jeg f.eks. handlet og jeg kan se på min bon, at havde jeg ikke købt økologisk ville det kun blive ca. 30 kr. billigere, men dem er jeg mere end villig til at spendere.

K.h. Linda, som er blevet en rigtig øko-haj efter hun er blevet mor

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

nutche skriver:

jeg kan godt lide tanken om økologi. det handler jo i bund og grund og at bringe tingene tilbage til hvordan de var engang.

men men men..... nej jeg køber bestemt ikke kun økologisk. faktisk er det meget få af mine varer der er økologiske. jeg er simpelthen for nærig. jeg er lige begyndt at købe økologiske havregryn...og de er bare langt mere sprøde og velsmagende end de andre...men de koster det dobbelte....og vi bruger ca en pose om ugen. mælk er langt dyrere og sådan synes jeg det er med mange ting.

vi er en stor familie med et meget stort forbrug af mad/sæbe/tøj osv...så mine gode intentioner til trods, så er det meget begrænset hvad der ryger i vognen af økologi.

Jeg giver 4,95 kr. for en liter økologisk mælk, så det er ca. 1 kr. dyrere pr. liter. Det synes jeg da ikke er galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.