Chritinap skriver:
Jeg går ikke efter øko, men har det samtidig godt hvid jeg spiser noget der øko. Så spørg mig ikke hvordan det hænger sammen. Og du har helt ret, en øko gulerod smager af langt mere end en ikke øko. Men så kan jeg heller ikke smage forskellen på andet øko og ikke øko?
Det skal så også lige siges at for meget 'øko fanatiker', syntes jeg er noget pjat. Vi har i 100 år spist ikke øko, så hva'fan - vi klarer sku nok 100 år mere uden ren øko 
Øh, NEJ. Vi har ikke i100 år spist ikke øko. Det har jo netop være økologisk indtil engang i i 70erne hvor det for alvor tog fat med sprøtemidler, pesisider osv. -og siden hen har der væert en eksplosion af tilfælde af allergi og overfølsomhed, og mange har svært ved at få børn, meget sværre end tidligere, og mange undersøgelser peger i retning af at det skyldes alt det skidt vi propper i vores krop gennem madvarer.
Så var der sagen med ko-galskab for mange år siden. Hvor mennesker (nogle gange få på verdensplan) blev sindsyge af at spise oksekød. Efter meget lang tid fandt man ud af, at det skyldes køer får en hjernesygdom (som kan smitte gennem deress kød, altså når man spiser dyret) og at denne sygdom skyldes at køerne udelukkende var blevet fordret med fiske-rester og knogler der var malet til mel og rørt op i vand. Det kunne køerne slet slet ikke tåle at spise. (og det er sgu da klart!!! En hver ved at køer er lavet til at spise græs og ikke fisk!!!!) nå, men enden på det blev at man nu har sat ration på hvor meget fisk og ben-mel køer må spise, og det går man så udfra er sikkert nu. En økologisk ko på KUN få græs (frisk og tørret) og må slet ikke få f.eks. fisk.
I mine øjne er vores madvarer produktion gået fuldstændig over gevind, og det er vores egen sundhed vi sætter på spil! Som en bromotolog (tror jeg nok det hedder, dem er undersøger mad) engang sagde, da hun blev spurgt om økologisk kontra ikke økologisk mad: Hvorfor bruge sin egen krop som kemikalie-depot for nogle stoffer som vi dybeste set ikke kender virkninge og konsekvenserne af?
Som du sikkert kan regne ud, så spiser mig og mine børn 100% økologisk, jeg tør ikke andet, og jeg synes det er direkte ulækkert f.eks. at drikke ikke-økologisk mælk, fordi det er fyldt med betændelse (fra yve-betændelse) og fyldt med pencillin, så vi ikke bliver syge af at drikke betændelsen! Adr! siger jeg bare
Anmeld