Jeg synes du ser dejlig ud - og din mave er smuk 
På arbejdet er jeg blevet kaldt alt muligt. Nu arbejder jeg i IT branchen, og der er flest mænd, men kvinderne holder sandeligt heller ikke de stupide kommentarer for sig selv.
Tykke, fede, 'er du ikke snart ved at eksplodere?', "er du sikker på der kun er 1?" og så videre i den dur. 
Jeg har været ked af det, og har kigget mig i spejlet, men måtte konstatere, at det kun er på maven. Det graviditetstøj jeg har købt har jeg kunnet bruge gennem hele graviditeten så det er ikke på sidebenene de 12 kilo sidder. Jeg er ikke særligt høj (162) og har en tendens til at få store børn, og et eller andet sted skal de jo være - så 'the bump' har bare været stor.
Til sidst svarede jeg bare "jo, jeg tror de har regnet et par måneder forkert" - eller "ja, jeg har spist al kagen
" - og til nogle af mændene "Tja, jeg har termin i marts - hvad med dig?"
Men inderst inde har det alligevel gjort en anelse ondt. Jeg har haft det lidt som dig, jeg er jo gravid, ikke fed.
Sjovt, min søster ringede i går (jeg skal føde på tirsdag) og det første hun spurgte om var "hvor meget har du taget på?" - ikke hvordan har du det? Som om det med vægten er det allervigtigste. Mit svar blev "den lille vejer det hun skal!" - så kunne min søster godt høre at hendes spørgsmål nok var en smule tåbeligt.
Folk tænker ikke altid over det de siger, de fleste er nok ikke ude på at såre dig - du kan jo spørge. Familien og venner tror måske de kan tillade sig det, fordi det er kærligt ment. Kolleger og andre som ikke er så tæt på siger det nok mest for at være 'sjove' eller for at sige noget (uden at ane hvad de ellers kunne sige som indgangskommentar) - uden at ane, at det kan være et følsomt emne for nogle gravide.
Jeg synes du skal sige fra på en kærlig og bestemt måde. Fin din egen stil 
Held og lykke med din graviditet