At bllive kaldt fed :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

RumlesMor

Må lige tilføje.....

Den anden dag havde jeg afleveret min datter i Børnehaven, og på vej ud møder jeg en mor fra en anden stue. Hun smiler til mig og siger "Nej, sikke en flot mave...det savner jeg. Du ser fantastisk ud!"

Der stod jeg i mine træningsbukser, morgenhår, uden make-up og havde sovet under 4 timer - MED DET STØRSTE SMIL. Det var så dejligt, og så fra et menneske jeg aldrig har talt med før.

Det vil jeg huske længe, og jeg vil selv bringe den slags glæde videre når jeg ser en gravid i underskud!

Og det er jo nemt - for der squ da ikke noget smukkere end en gravid eller nybagt mor!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Tiina

Jeg synes du ser dejlig ud - og din mave er smuk

På arbejdet er jeg blevet kaldt alt muligt. Nu arbejder jeg i IT branchen, og der er flest mænd, men kvinderne holder sandeligt heller ikke de stupide kommentarer for sig selv.

Tykke, fede, 'er du ikke snart ved at eksplodere?', "er du sikker på der kun er 1?" og så videre i den dur.

Jeg har været ked af det, og har kigget mig i spejlet, men måtte konstatere, at det kun er på maven. Det graviditetstøj jeg har købt har jeg kunnet bruge gennem hele graviditeten så det er ikke på sidebenene de 12 kilo sidder. Jeg er ikke særligt høj (162) og har en tendens til at få store børn, og et eller andet sted skal de jo være - så 'the bump' har bare været stor.

Til sidst svarede jeg bare "jo, jeg tror de har regnet et par måneder forkert" - eller "ja, jeg har spist al kagen " - og til nogle af mændene "Tja, jeg har termin i marts - hvad med dig?"

Men inderst inde har det alligevel gjort en anelse ondt. Jeg har haft det lidt som dig, jeg er jo gravid, ikke fed.

Sjovt, min søster ringede i går (jeg skal føde på tirsdag) og det første hun spurgte om var "hvor meget har du taget på?" - ikke hvordan har du det? Som om det med vægten er det allervigtigste. Mit svar blev "den lille vejer det hun skal!" - så kunne min søster godt høre at hendes spørgsmål nok var en smule tåbeligt.

Folk tænker ikke altid over det de siger, de fleste er nok ikke ude på at såre dig - du kan jo spørge. Familien og venner tror måske de kan tillade sig det, fordi det er kærligt ment. Kolleger og andre som ikke er så tæt på siger det nok mest for at være 'sjove' eller for at sige noget (uden at ane hvad de ellers kunne sige som indgangskommentar) - uden at ane, at det kan være et følsomt emne for nogle gravide.

Jeg synes du skal sige fra på en kærlig og bestemt måde. Fin din egen stil

Held og lykke med din graviditet

Anmeld

13. marts 2010

Mira0911

Det er da en flot mave...

Da jeg var gravid, blev jeg kaldt fede, vandrende hval og flodhest... Tog ikke tungt, lod flyve igennem ørene...

Anmeld

13. marts 2010

Lullaby

Man er da aldrig fed som gravid. Så luk du bare ørenene for deres snak

Anmeld

13. marts 2010

Tina2

Skouboe skriver:

Min svigermor (bl.a.) begyndte også igen i denne graviditet at kalde mig tykke, og denne gang fik jeg altså nok...

Jeg kiggede på hende og sagde i et ret irriteret toneleje: "Jeg er ret træt af at blive kaldt tyk - det er jeg ikke, jeg er gravid, så hvis du absolut skal kalde mig noget, kan du kalde mig gravide.. Jeg går jo heller ikke rundt og kalder dig tyk vel???!"

Siden har hun ikke kaldt mig noget...

Siden de ikke kan finde ud af at respektere dig, når du beder dem om at lave være, så prøv at give igen med ovenstående...

Eller spørg dem direkte: "Hvorfor bliver du ved med at kalde mig det, når jeg HAR fortalt dig at jeg bliver vildt ked af det?"

Hvis svaret er at det er sjovt, så forklar dem at du altså ikke ser noget sjovt i det...

Sådan der!!!

Anmeld

13. marts 2010

December 27

Kender det alt for godt.. er overvægtig i forvejen , og er blevet mobbet med det i min barndom..

Siger gerne til folk at det ikke hedder sig at jeg er fed, men faktisk er gravid, og JA da skulle man da gerne blive større...
Kan blive så sur.. hader folk der siger sådan noget.. hvad regner de med ??
Og hormonerne flyver rundt (selv om man ikke vil indrømme det) men det påvirker stadig en.

Anmeld

13. marts 2010

LinLin

Nej det gør du ikke! Du ser fin gravid ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.