At bllive kaldt fed :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

FrkLarsen

B&J skriver:

For højt BMI rolig søde jeg er dobbelt så stor som dig jeg er en meget kraftig pige såå du er ikke fed eller noget kun dejlig smuk gravid pige med en smuk mave 

Det var jo i folkeskolen, jeg kom på efterskole efterfølgende og ende med bulimi pga kommentarene om min vægt, jeg smed 13kg på 3mdr. :/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

FrkLarsen

LouiseLarsen skriver:

Hej med dig!

Kender det alt for godt, og det er ikke spor sjovt... Når det så er sagt, så tror jeg ikke dine veninder og søster siger det for at gøre dig ked af det, tror ikke de er klar over hvor meget det egentlig såre en....

Min mor siger også hej tykke til mig, men det er på en kærlig måde, og for mig er der stor forskel på at blive kaldt fed eller tyk...

Jeg er i forvejen en kraftig pige (ca 100kg) inden min graviditet og nu 35+6 uger henne i graviditeten vejer jeg 106 kg. Jeg har ikke taget meget på, men derfor såre det stadig dybt hvis en kommer og siger, nøøøj du er da godt nok blevet fed... Øhh ja jeg er høj gravid, ville være underligt hvis man ikke kunne se det, men nej jeg er ikke FED!

Jeg har selv en veninde som kalder mig fede, og det gør smadder ondt... Hun er selv en stor pige, også ca 100 kg, men har med hjælp af opration tabt sig over 25 kg her på kort tid, så hun må om nogen vide hvor ondt det gør at blive talt sådan til....

Syntes du skal ta fat i dem som siger det til dig, og sige det virkelig gø dig ondt.....

Forskellen på fed og tyk er stor i mine øjne.

Min far siger da også 'hej tykke' til mig og har han gjort igennem hele livet, så det kan jeg godt leve med.  

Men at mine venner og familie siger det (måske i sjov) synes jeg ikke er sjovt, men jeg må tage kampen op om at få lukket munden på dem 

Anmeld

12. marts 2010

B&J

FrkLarsen skriver:

Det var jo i folkeskolen, jeg kom på efterskole efterfølgende og ende med bulimi pga kommentarene om min vægt, jeg smed 13kg på 3mdr. :/ 

Hold da op det var meget... søde du er en utrolig smuk pige vær glad for den du er og smil du har en dejlig baby i maven du får en stor gave snart som du kun kan elske.... og alle de andre de er bare dumme.....

Anmeld

12. marts 2010

Vidunderligeunger

OMG ! du er jo møghamrende flot altså...  

Selvfølgelig tager man på, men det er sgu ik en indbydelse til at folk må kalde en flødebolle og fed... 

SLET ik hvis det er noget man kan tage til sig... de første gange folk sagde sådan til mig, brugte jeg den her sætning "det kan være du vil med i motionscenter?" og så stoppede det...

Anmeld

12. marts 2010

Sisley

What the fuck?! Du ser da ud præcis som du skal - dejlig gravid! Lad vær med at tænk mere over det og nyd din flotte mave!

Anmeld

12. marts 2010

Tina2

FrkLarsen skriver:

Hej piger.

Nu opretter jeg simpelthen det her indlæg, da jeg vil høre jeres mening af det hele.

Jeg er gravid i uge 18+6 og er selvfølgelig begyndt at få mave på, nu har folk (venner + søster) så fået idéen om at blive ved med at kalde mig, fede, flødebolle osv, det gør mig ked af det.  

synes i jeg ser fed, flødebolle agtig ud? :/ 

Ej, hvad fa'en sker der lige for dem!!!!?????

Du ser skide godt ud og overhovedet ikke tyk....

Næste gang de kalder dig det, så kig kækt på dem, næsen i sky og sig: "Jeps, jeg er jo gravid, men hvad er din undskyldning"!!!!???

Det havde jeg altså gjort, men nu er jeg også en der ikke finder mig i hvad som helst, det er nok derfor jeg har tilnavnet "kosten", ha ha! Men blandt mine venner er det KUN godt ment, jeg er bare ret bestemt

Du ser flot ud, din mave er flot og du er flot gravid!!!!! Husk det

Jeg har taget +25 kg og +31 kg på de gange jeg har været gravid og det har sgu bestemt ikke været sjovt, men jeg havde bækkenløsning og meget svært ved at røre mig...

Begge gange har jeg tabt det hele igen, første gang havde jeg på 4 mdr tabt 30 kg og 2. gang tog det 9½ mdr at taber de 31 kg.....

Anmeld

12. marts 2010

Kløver

FrkLarsen skriver:

Hej piger.

Nu opretter jeg simpelthen det her indlæg, da jeg vil høre jeres mening af det hele.

Jeg er gravid i uge 18+6 og er selvfølgelig begyndt at få mave på, nu har folk (venner + søster) så fået idéen om at blive ved med at kalde mig, fede, flødebolle osv, det gør mig ked af det.  

synes i jeg ser fed, flødebolle agtig ud? :/ 

slet ikke, du ser rigtig flot gravid ud, men uanset hvad kan folk ikke være dte bekendt, og ja hvis jeg bare får en halvt så flot gravid mave som du har ville jeg være lykkelig

Anmeld

12. marts 2010

benthe :-)

søde du se der bare godt ud
benthe

Anmeld

12. marts 2010

Skouboe

FrkLarsen skriver:

Jeg har prøvet at fortælle det til dem mange gange, men det er som om de ikke forstår det. 

Jeg må prøve igen, i en lidt vredere tone 

Min svigermor (bl.a.) begyndte også igen i denne graviditet at kalde mig tykke, og denne gang fik jeg altså nok...

Jeg kiggede på hende og sagde i et ret irriteret toneleje: "Jeg er ret træt af at blive kaldt tyk - det er jeg ikke, jeg er gravid, så hvis du absolut skal kalde mig noget, kan du kalde mig gravide.. Jeg går jo heller ikke rundt og kalder dig tyk vel???!"

Siden har hun ikke kaldt mig noget...

Siden de ikke kan finde ud af at respektere dig, når du beder dem om at lave være, så prøv at give igen med ovenstående...

Eller spørg dem direkte: "Hvorfor bliver du ved med at kalde mig det, når jeg HAR fortalt dig at jeg bliver vildt ked af det?"

Hvis svaret er at det er sjovt, så forklar dem at du altså ikke ser noget sjovt i det...

Anmeld

13. marts 2010

RumlesMor

Tror de fleste gravide er blevet kaldt tykke og fede...mod deres vilje. Synes heller ikke det er sjovt når folk udbryder "guuud, det var da utroligt...du er godt nok blevet stor!"

Nej! Min mave er blevet stor - det er altså ikke det samme. Jeg svarer altid at jeg altså stadig er samme højde som hele tiden, hvortil folk så må rette deres kommentar..."Nå ja, mente jo også bare maven".

Folk vil rigtig gerne snakke om ens graviditet, men ved ikke rigtig hvordan de skal starte...og så bliver det sådan et lidt kluntet forsøg på at være morsom.

DU SKAL SIGE FRA...og bliv ved - ellers er 9 mdr. lang tid! Og vær direkte - det virker bedst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.