Hva gør i andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

Lullaby

Kan manden ikke tage hende når han kommer hjem og så du sover der? Eller hvad med at han om natten henter hende, lægger hende til og så tager hende fra dig igen når du er færdig? Så skal du ikke vågne alt for meget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Mathilde

businesstigger skriver:

Da Alexander var lille var han også meget krævende. Som stort set ikke om dagen. Prøvede alt syntes jeg selv og var tit grædefærdg. På de slemme dage ringede nogle gange til min mand og spurgte om han troede nogle ville mærke til hvis jeg bare stillede barnevognen et sted og gik for jeg kunne ikke mere skrig og skrål. Så prøvede han at se om han kunne gå før fra arbejde og komme hjem og aflaste lidt.

Vi introducerede derfor også hurtigt sutteflasken for ham med modermælkserstatnig. På den måde kunne faderen tage over og gå en tur med ham i barnevognen eller give ham lidt mælk hvis han var sulten. På den måde fik jeg mig nogle timers søvn hist og her. Og når man er helt ude i torvene så hjælper det hele

Ja jeg må indrømme, at jeg har haft lignende tanker en gang imellem, når al energi er brugt op...

Hun vil desværre ikke tage en flaske heller ikke hvis jeg ikke er i nærheden.

Anmeld

13. marts 2010

Mathilde

RumlesMor skriver:

Jeg ville aflevere til enten far eller farmor, og give dem en sutteflaske med eget modermælk de kan tilbyde den lille.

Hun må lære at maden kan komme fra far, eller farmor - og hun lærer kun at blive tryg ved farmor, ved at bruge tid sammen med hende.

Det er svært - og derfor skal du ikke være i nærheden når de andre tager over.

Held og lykke med det.

Ja du har ret...det er en løsning. Hun vil nu ikke tage flaske, men drikke lidt af en tudekop

Anmeld

13. marts 2010

Mathilde

Miamaja skriver:

hehe ej, det lod bare lidt sjovt 'den med at stille barnevognen og gaa' fordi jeg tror alle modre paa et eller andet tidspunkt har folt paa samme maade naar barnet skriger uafbrudt.

nu har mit barn sovet igennem fra 4 mdr saa kan ikke helt saette mig ind i situationen, MEM jeg er tilhaenger af 'ifor dig din baby' metoden dvs. med en slynge - det giver en helt fantastisk ro hos de fleste spaedborn- jeg foretog mig alt med guldklumpen pa den maade: lavede mad, stovsugede, gik tur,shopping, restaurant besog, selv naar jeg skulle tisse var han med.

Min bornelaege gav mig et fantastisk raad, at hvis alt er i vejen saa skader det ikke en skrigende baby at blive lagt i krybben 5-10 min. alene. det er faktisk bedre  for dig og barnet istedet for at holde en skrigende baby imens du selv er stresset og udmattet for babyer kan maerke naar dens mor er utilpas og det gor det hele vaerre...

Luk doren og luk alt ude i 5 -10 min. og have det godt med det. og  det er helt utroligt hvad bare 10 min. kan give af ny energi.

Ja jeg har også før lagt Celina et sikkert sted for sig selv og lige taget 3 dybe indåndinger. Det er guld værd når man slet ikke synes man kan rumme mere!

Anmeld

13. marts 2010

Mathilde

MorpåSjælland skriver:

Kan manden ikke tage hende når han kommer hjem og så du sover der? Eller hvad med at han om natten henter hende, lægger hende til og så tager hende fra dig igen når du er færdig? Så skal du ikke vågne alt for meget..

Jo det kan han og han gør også hvad han kan for at hjælpe. Igår tog han hende i 1½ time ca. men hun lavede ikke andet end at skrige. Det er dog før gået bedre.

Celina ligger ved mig i sengen, så jeg ikke skal op hele tiden, men jeg er slem til at vågne helt når babsen skal hives frem osv. Det værste er nu heller ikke afbrydelserne...det er værre når hun holder mig vågen i flere timer om natten. SÅ synes jeg det trækker tænder ud!

Anmeld

14. marts 2010

businesstigger

Mathilde skriver:

Ja jeg må indrømme, at jeg har haft lignende tanker en gang imellem, når al energi er brugt op...

Hun vil desværre ikke tage en flaske heller ikke hvis jeg ikke er i nærheden.

Min sundhedsplejerske sagde at man skulle prøve at introducere sutteflasken når de var glade og havde overskud. For var de trætte eller sultne havde de ikke lyst til at prøve noget nyt.

Det kan være I har prøvet det hele, men det lyder til at det vigtigste er at du får lidt aflastning og lidt mere søvn. Og så er der ikke andet for hvis ikke der er venner eller familie i nærheden der kan hjælpe at din mand så må gå en tur med barnevognene en time eller 2 når han kommer hjem så du kan sove lidt. Så må du prøve at time det så hun er tanket godt op med mad inden.

Anmeld

14. marts 2010

DKA

Måske har du prøvet det, men jeg skulle igennem syv forskellige sutteflasker inden jeg fandt en Amalie ville tage

Kram til dig, det lyder hårdt..

Anmeld

14. marts 2010

creative

Jeg tro jeg vil tage et par dage fri fra skolen og så få sovet mens hun var i dagplege, men kan aligevel ikke lære nået når man er så træt og moske vil du også kunne mærke bedring med din datter der mosk bliver påvirket af at du er så træt 

men hvad ved jeg, min datter ligger stadig og putter sig trygt og stille inde i min mave, jeg bliver nok snart meget klover 

Anmeld

14. marts 2010

Mathilde

Tusind tak for alle jeres svar og gode råd

Jeg har faktisk fået en rigtig god nattesøvn i nat! Jeg fik lov til at sove 5timer i træk så nu føler jeg mig som et menneske igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.