Hva gør i andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

Mathilde

Eva skriver:

Det der amning hele tiden er skide hårdt...Konrad var også et barn der bare hang på mig hele tiden og havde brug for det...og med de to andre og en mad der aldrig var hjemme, der nåede jeg altså bunden da Konrad var 5 md. Så du skal altså virkelig passe på dig selv...synes det er lidt vildt at sp bare siger at sådan er det, du skal da også kunne fungere...ej, det lyder altså vildt.

Og det med om det er hårdt at blive mor eller ikke er, det kommer jo så meget an på hvilket menneske der kommer dumpende...

Knus til dig, tror du har brug for det...

Ja det er super hårdt! Men vi kan ikke presse hende til at spise andet, da det så bare bliver en dårlig oplevelse for hende og det vil bare blive en ond cirkel.

Ja du har helt sikkert ret. Børn er ikke ens og ikke alle børn lige "nemme". Vi er så også, i samarbejde med SP, ved at komme frem til, at Celina er et HSP barn...ved ikke helt om det er det samme som high need, men det ligner.

Men jeg synes det er hårdt. Hvis hun bare ville tage en sut eller flaske eller spise. Eller sove godt om natten eller om dagen, ikke være bange for fremmede, ikke skulle være på arm hele tiden. Eller hvis hun ville køre bil osv.. Men sådan er det ikke lige nu. Og jeg elsker hende fordi hun er den hun er og fordi hun er min datter, men det er nu altså alligevel lidt hårdt.

Tak for din omsorg søde Eva!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Mathilde

ka-ri-na skriver:

ej din stakkel! jeg kan godt forstå hvis du er ved at være lidt slidt...

Nikoline´s fremmed angst (overfor damer) sluttede da jeg holdt med at amme... Mænd er hun først lige blevet helt tryg ved (andre end hendes far selvfølgelig)...

det med grøden, jeg tænkte på om du har prøvet at lave dem på dit eget mælk?, putter du frugtmos i?  og har du prøvet at variere konsistensen? nogle børn vil helst have tynd grød...

hvad gør du når hun ikke vil spise grøden? ammer du hende så?

ih mange spørgsmål... det er for at hjælpe dig....

Jeg har prøvet alt mht grød. Både købegrød og grød jeg selv har lavet, forskellige varianter, tykt, tyndt, frugtmos osv.

Ja jeg ammer hende næsten 100%. Måske kan vi få en skefuld eller to i hende, men det mætter jo ikke rigtig.

Tak for dit svar!

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Mathilde skriver:

Ja det er super hårdt! Men vi kan ikke presse hende til at spise andet, da det så bare bliver en dårlig oplevelse for hende og det vil bare blive en ond cirkel.

Ja du har helt sikkert ret. Børn er ikke ens og ikke alle børn lige "nemme". Vi er så også, i samarbejde med SP, ved at komme frem til, at Celina er et HSP barn...ved ikke helt om det er det samme som high need, men det ligner.

Men jeg synes det er hårdt. Hvis hun bare ville tage en sut eller flaske eller spise. Eller sove godt om natten eller om dagen, ikke være bange for fremmede, ikke skulle være på arm hele tiden. Eller hvis hun ville køre bil osv.. Men sådan er det ikke lige nu. Og jeg elsker hende fordi hun er den hun er og fordi hun er min datter, men det er nu altså alligevel lidt hårdt.

Tak for din omsorg søde Eva!

Åh ha...du har fået din sag for og så med det første barn...puha, men hvor er det godt at sp er forstående og at du sætter dig så meget ind i det så du ikke får gjort noget der måske bare gør det hele værre....Konrad var og er stadig meget følsom...feks har han altid skulle vide lige hvad der skulle ske...når feks dp gik fra spisesituation til at skifte ble, så kunne han blive helt ulykkelig og bange hvis ikke han vidste hvad der skulle ske og på det område er han stadig meget sårbar...gjorde det så ikke bedre med den møgbørnehave, men nu er vi godt igang med den nye og de har forståelse....så vigtigt og du må ikke føle du er besværlig eller pylret når du engang skal fortælle hvordan dit barn er og hvad hun har brug for.. Du ved bedst og det du mærker er forkert, det er forkert...husk altid det...ville jeg ønske jeg havde lyttet til med den første og tildels den næste.

Og så tror jeg på at alt det man fylder på at tryghed, ro og opmærksomhed på barnets signaler i den alder, det kommer dobbelt igen og som en ro og tryghed indeni barnet altid...

men få farmand til at tage noget over...feks så du kun ammer og så går han med hende igen...så kan du sove helt trygt ind imellem..

STORT kram til dig søde...

Anmeld

12. marts 2010

Lady Marion <3

Hold da op hvor lyder det hele dog svært  Du er jo mor i døgndrift . Det lyder som om i er kommet ind i en rigtig ond cirkel . Tror afgjort jeres lille pige ville være mere omgængelig og tilfreds hvis hun var ordentlig mæt , hun ville sikkert også sove bedre . Nemt at sige der måske skulle en kold tyrker til med amningen og så vil hun begynde at spise når hun var sulten , Men hvor er det ikke nemt i praxis , , , Det lyder som om (forståeligt nok)at du er ved at være slidt op og det duer jo ikke , har du snakket med andre end din sp omkring det ? Barnet har jo brug for mad nu ,, Ville ønske jeg kunne komme med de vise ord

Anmeld

12. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Mathilde skriver:

Jeg har prøvet alt mht grød. Både købegrød og grød jeg selv har lavet, forskellige varianter, tykt, tyndt, frugtmos osv.

Ja jeg ammer hende næsten 100%. Måske kan vi få en skefuld eller to i hende, men det mætter jo ikke rigtig.

Tak for dit svar!

Hmm... Det er svært... Jeg ville nok tilbyde hende en sutteflaske i stedet for bryst i løbet af dagen... Simpelthen for at få hende til at spise andet end bryst:0)

Anmeld

12. marts 2010

RumlesMor

Jeg ville aflevere til enten far eller farmor, og give dem en sutteflaske med eget modermælk de kan tilbyde den lille.

Hun må lære at maden kan komme fra far, eller farmor - og hun lærer kun at blive tryg ved farmor, ved at bruge tid sammen med hende.

Det er svært - og derfor skal du ikke være i nærheden når de andre tager over.

Held og lykke med det.

Anmeld

12. marts 2010

businesstigger

Da Alexander var lille var han også meget krævende. Som stort set ikke om dagen. Prøvede alt syntes jeg selv og var tit grædefærdg. På de slemme dage ringede nogle gange til min mand og spurgte om han troede nogle ville mærke til hvis jeg bare stillede barnevognen et sted og gik for jeg kunne ikke mere skrig og skrål. Så prøvede han at se om han kunne gå før fra arbejde og komme hjem og aflaste lidt.

Vi introducerede derfor også hurtigt sutteflasken for ham med modermælkserstatnig. På den måde kunne faderen tage over og gå en tur med ham i barnevognen eller give ham lidt mælk hvis han var sulten. På den måde fik jeg mig nogle timers søvn hist og her. Og når man er helt ude i torvene så hjælper det hele

Anmeld

12. marts 2010

Miamaja

businesstigger skriver:

Da Alexander var lille var han også meget krævende. Som stort set ikke om dagen. Prøvede alt syntes jeg selv og var tit grædefærdg. På de slemme dage ringede nogle gange til min mand og spurgte om han troede nogle ville mærke til hvis jeg bare stillede barnevognen et sted og gik for jeg kunne ikke mere skrig og skrål. Så prøvede han at se om han kunne gå før fra arbejde og komme hjem og aflaste lidt.

Vi introducerede derfor også hurtigt sutteflasken for ham med modermælkserstatnig. På den måde kunne faderen tage over og gå en tur med ham i barnevognen eller give ham lidt mælk hvis han var sulten. På den måde fik jeg mig nogle timers søvn hist og her. Og når man er helt ude i torvene så hjælper det hele

hehe ej, det lod bare lidt sjovt 'den med at stille barnevognen og gaa' fordi jeg tror alle modre paa et eller andet tidspunkt har folt paa samme maade naar barnet skriger uafbrudt.

nu har mit barn sovet igennem fra 4 mdr saa kan ikke helt saette mig ind i situationen, MEM jeg er tilhaenger af 'ifor dig din baby' metoden dvs. med en slynge - det giver en helt fantastisk ro hos de fleste spaedborn- jeg foretog mig alt med guldklumpen pa den maade: lavede mad, stovsugede, gik tur,shopping, restaurant besog, selv naar jeg skulle tisse var han med.

Min bornelaege gav mig et fantastisk raad, at hvis alt er i vejen saa skader det ikke en skrigende baby at blive lagt i krybben 5-10 min. alene. det er faktisk bedre  for dig og barnet istedet for at holde en skrigende baby imens du selv er stresset og udmattet for babyer kan maerke naar dens mor er utilpas og det gor det hele vaerre...

Luk doren og luk alt ude i 5 -10 min. og have det godt med det. og  det er helt utroligt hvad bare 10 min. kan give af ny energi.

Anmeld

13. marts 2010

Mathilde

Muffi . skriver:

Hold da op hvor lyder det hele dog svært  Du er jo mor i døgndrift . Det lyder som om i er kommet ind i en rigtig ond cirkel . Tror afgjort jeres lille pige ville være mere omgængelig og tilfreds hvis hun var ordentlig mæt , hun ville sikkert også sove bedre . Nemt at sige der måske skulle en kold tyrker til med amningen og så vil hun begynde at spise når hun var sulten , Men hvor er det ikke nemt i praxis , , , Det lyder som om (forståeligt nok)at du er ved at være slidt op og det duer jo ikke , har du snakket med andre end din sp omkring det ? Barnet har jo brug for mad nu ,, Ville ønske jeg kunne komme med de vise ord

Jo det ville helt sikkert gøre hele situationen bedre hvis hun ville spise noget fast føde.

Jeg har set andre steder, at nogle børn er mælkedrankere og så skal man tage en kold tyrker som du siger... Men det vil jeg snakke med sp om inden jeg gør det. Hun vejer for lidt så hun skal helst ikke tabe sig..

Tak for dit svar

Anmeld

13. marts 2010

Mathilde

ka-ri-na skriver:

Hmm... Det er svært... Jeg ville nok tilbyde hende en sutteflaske i stedet for bryst i løbet af dagen... Simpelthen for at få hende til at spise andet end bryst:0)

Vi har forsøgt med flaske siden hun var 4mdr og det vil hun ikke. Hun er i dagpleje når jeg er i skole og hun kan heller ikke få hende til at tage flaske.

Hun vil meget gerne smage mad, men også kun smage!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.