Majastina skriver:
Jeg skal føde i Viborg, men jeg har på fornemmelsen at der er lidt tid til endnu, men man ved jo selvfølgelig ikke have.
Jeg har desværre ikke min egen hest, men jeg er dressurrytter, men ville nu gerne lære lidt mere springning også. Jeg har en meget god veninde, som er professionel rytter, og hun har mange heste, hvor jeg er heldig at kunne få tilfredstillet mit hestebehov hos hende, og så er jeg nogen gange heldig at kunne prøve at ride nogle virkeligt lækre dressurheste hos hende, så det er dejligt indtil jeg en gang selv får tid og råd til min egen.
Jeg er også meget spændt på, hvornår jeg kan komme igang igen. Min mand er meget opsat på at hjælpe mig så meget som muligt, og tager med derud med baby, så jeg kan ride lidt men stadig også amme. Han er bare en skat, for han gider slet ikke heste, men ved at det betyder meget for mig.
Hvornår tror du, at du er klar til at ride igen, jeg tænker også rent fysisk efter en fødsel, der går jo nok lidt inden det er behageligt at sidde i sadlen igen 
Jeg boede faktisk i Viborg et par år for et par år tilbage og der havde jeg hest på Viborg Sportsrideklub. Hvad hedder din veninde som du rider hos - det er da sikekrt et navn jeg kender:-)
Mht spørgsmålet om hvornår man er klar igen så har jeg godt nok spurgt både til højre og venstre - har faktisk også haft det oppe i en tråd her på Baby.dk. Det kommer jo selvfølgelig an på fødslens forløb, altså hvis der fx bliver tale om kejsersnit eller at man brister særlig meget, så er det klart at der skal længere restitutionstid til end ellers. Der var mange herinde der svarede omkring 8 uger, at de ville vente med atgå i gang til efter det der lægetjek der netop ligger omkring 8. uge. Men altså min egen læge er noget mere optimistisk. hun er nær pesionsalderen og har gennem et helt arbejdsliv haft speciale i gravide og fødende kvinder - har også arbejdet på fødestue, så hun ved lidt hvad hun taler om. hun sagde forleden at hvis ellers fødslen forløber indenfor normale rammer, så mener hun at jeg er klar til så småt at gå i gang en måned efter fødslen. Det blev jeg da bareSÅ glad for at høre. men hun siger at jeg har en vældig stærk krop og når ellers garviditeten er forløbet problemfrit som den er så skulle der ikke være noget til hinder for det.
Det handler jo meget om hvilken sport der er tale om. Som hun sagde, hvis nu man var vægtløfter - tunge løft belaster jo bækkenet "den forkerte vej" hvis du forstår - så ville man skulle vente meget længere. Men ridningen giver jo netop et stærkt bækken, det strammer det op, så det vil netop være med til at "få bækkenet på plads" efter fødslen. Anyways, jeg blev hvert fald glad for hendes optimistiske melding, men i praksis bliver det jo noget med at prøve og mærke sig frem. Men jeg glæder glæder glæder mig til forårs- og sommermånederne på hest igen:-)
Min mand er i øvrigt lige så fantatsisk som det du beskriver - han støtter også bare fuldt op om det. Ser for mig at jeg rider rundt på min fantatsisk gående ganger på udendørsbanen til sommer mens min mand og vores lille bebs sidder på forhøjningen ved siden af og hygger og kigger på - ihh idyl:-)