Én af Jer... (Lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

otlitrom

kudsk skriver:

held og lykke søde

jeg tænker på jer og alt hvad jeg kan

kæmpe

knuzzz

Tak søde!!

Nu endte jeg/vi ikke i Brædstrup, samme sted som Jer. Men jeg er glad for alt det du har delt med mig!

Tod den klinik der ligger tæt på, så vi "sparer" kræfterne.. I håb om at det letter processen lidt.

Men nu kommer vi måske til at følges ad! Det ville være dejligt!

&

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

otlitrom

ønskebarn74 skriver:

Hej Anna.

Held og lykke med det. Vi er igang med behandling lige nu... Så vi klør på...

Knus Lene

Jeg håber at behandlingen kommer til at gå som den skal for Jer! I har ventet længe ved jeg.. Håber snart lykken vender!!

Vi klør på! Det er lige det vi gør!!

&

Anmeld

10. marts 2010

Bavianis

kitty skriver:

Jeg kan prøve at forklare det.

IUI er Insemenation. Sæden lægges op til ægget, når kvinden har ÆL. Det foregår "inde" i kroppen/livmoderen, og er en smertefri behandling..

se evt:

http://www.fercom.dk/insemination_danmark

IVF er når ægget tages ud, og befrugtes.. Altså reagensglas-behandling. Det kan være smertefuldt, og er selvfølgelig meget mere krævende proces..

se evt:

http://www.nordica.org/composite-328.htm

Håber det giver mening.

Og tak for de krydsede fingre. Dem får vi aldrig for mange af

kram

Tak skal du have Anna - så kan jeg også lige følge lidt mere med:-)

Anmeld

10. marts 2010

otlitrom

Bavianis skriver:

Tak skal du have Anna - så kan jeg også lige følge lidt mere med:-)

You're welcome Og følg du bare med, håber bare ikke det bliver alt for længe, inden der ikke er noget at følge med i!

Anmeld

10. marts 2010

VNB

kitty skriver:

Nu er jeg én af Jer.. Seje kvinder... I behandling.. Eller på vej til det!

Idag tog jeg mig sammen, ringende til gynækologen... Og vi er blevet sendt videre i systemet. Vi venter på brev om at komme til samtale..

Jeg er både rundt på gulvet af lettelse over beslutingen er taget.. Men det er også et stort skridt, fyldt med mange følelser. For det ér et nederlag for mig, at vi ikke har kunne blive gravide selv. Men det er jo stadig ikke noget at skamme sig over.

Vi (hovedsagligt jeg) har valgt en klinik inde i byen. En gynækolog, der udfører IUI. Jeg valgte Brædstrup fra, som ligger 45 km herfra, udelukkende på grund af afstand. Min gynækolog havde samme positive indstilling til begge steder, og jeg tænkte at det derfor - MÅSKE- ville lette processen lidt for os, hvis vi kunne spare ttransporten frem og tilbage. Ikke pga af pengene, men på grund af den fysisk/psykiske stress der vil være, ved kørsel frem og tilbage.. Og fordi at vi har aftalt, kæresten og jeg, at vi prøver IUI først, og skal vi over til IVF holder vi en pause inden... Derfor har "den lokale" det vi har brug for lige nu.. (lyder som et pizzaria )

Jeg/vi er ved godt mod! Det føles godt, endelig at have ringet.. Det har reddet mig lidt som en marre... Men vi er blevet ønsket god vind fremover af den gynækolog som jeg har været hos, og ved at vi har begge vores læger som opbakning. Det føles meget rart!

Jeg håber ikke processen bliver for lang. Jeg håber at blive heldig, så vi får gevinst i 1. forsøg. Men skruer ikke forventningerne op.. Det har 2 års kamp for drømmebarnet lært mig at jeg ikke skal!!

TUSIND TAK til ALLE der har sendt hilsner, krydsede fingre, gode råd, sjove beskeder, trøstekram og baby-støv.. Måske har jeg ikke fået svaret hver og én. Men det hele er læst og har givet lidt varme i en hård tid. Jeg er meget taknemlig over at have baby.dk til at tømme hovedet, når det flyder over.. Og til at samle information. Gynækologen var liiiidt overrasket over, at jeg nærmest vidste mere end ham idag.. hihi Så tak for det hele

Let the games begin....

Kram Anna..

Iiiiiih hvor dejligt Anna!

Først VELKOMMEN i klubben....  kan man være bekendt at sige det? er ihvertfald rigtig kærligt ment

Rigtig mange gange held og lykke med opstart af behandlingen når i kommer dertil  fedt for jer at i endelig snart kommer igang! og håber virkelig for jer at i hurtigt får et godt resultat!

Kan sagtens huske hvor stort et skridt det var at gå fra "vi prøver selv" til at "lægerne og sygeplejerskerne hjælper os"

vil tænke på jer, og spændt følge med herinde når der sker noget nyt for jer 

knus Vinni.

Anmeld

10. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

kitty skriver:

Idag tog jeg mig sammen, ringende til gynækologen... Og vi er blevet sendt videre i systemet. Vi venter på brev om at komme til samtale..

Jeg er både rundt på gulvet af lettelse over beslutingen er taget.. Men det er også et stort skridt, fyldt med mange følelser. For det ér et nederlag for mig, at vi ikke har kunne blive gravide selv. Men det er jo stadig ikke noget at skamme sig over.

Vi (hovedsagligt jeg) har valgt en klinik inde i byen. En gynækolog, der udfører IUI. Jeg valgte Brædstrup fra, som ligger 45 km herfra, udelukkende på grund af afstand. Min gynækolog havde samme positive indstilling til begge steder, og jeg tænkte at det derfor - MÅSKE- ville lette processen lidt for os, hvis vi kunne spare ttransporten frem og tilbage. Ikke pga af pengene, men på grund af den fysisk/psykiske stress der vil være, ved kørsel frem og tilbage.. Og fordi at vi har aftalt, kæresten og jeg, at vi prøver IUI først, og skal vi over til IVF holder vi en pause inden... Derfor har "den lokale" det vi har brug for lige nu.. (lyder som et pizzaria )

Jeg/vi er ved godt mod! Det føles godt, endelig at have ringet.. Det har reddet mig lidt som en marre... Men vi er blevet ønsket god vind fremover af den gynækolog som jeg har været hos, og ved at vi har begge vores læger som opbakning. Det føles meget rart!

Jeg håber ikke processen bliver for lang. Jeg håber at blive heldig, så vi får gevinst i 1. forsøg. Men skruer ikke forventningerne op.. Det har 2 års kamp for drømmebarnet lært mig at jeg ikke skal!!

TUSIND TAK til ALLE der har sendt hilsner, krydsede fingre, gode råd, sjove beskeder, trøstekram og baby-støv.. Måske har jeg ikke fået svaret hver og én. Men det hele er læst og har givet lidt varme i en hård tid. Jeg er meget taknemlig over at have baby.dk til at tømme hovedet, når det flyder over.. Og til at samle information. Gynækologen var liiiidt overrasket over, at jeg nærmest vidste mere end ham idag.. hihi Så tak for det hele

Let the games begin....

Kram Anna..

Kære sødeste Kitty girl.

Jeg er i fuldstændig samme båd. Skal selv til samtale d. 25/3. Og kan følge alt det du skriver med stor forståelse. 

Uh det ville da være for fedt at følges ad hele vejen igennem opstart til fødsel. For føde - det SKAL vi nok komme til engang.

Kæmpe krammer, knus og lucky dust herfra

Anmeld

10. marts 2010

otlitrom

VNB skriver:

Iiiiiih hvor dejligt Anna!

Først VELKOMMEN i klubben....  kan man være bekendt at sige det? er ihvertfald rigtig kærligt ment

Rigtig mange gange held og lykke med opstart af behandlingen når i kommer dertil  fedt for jer at i endelig snart kommer igang! og håber virkelig for jer at i hurtigt får et godt resultat!

Kan sagtens huske hvor stort et skridt det var at gå fra "vi prøver selv" til at "lægerne og sygeplejerskerne hjælper os"

vil tænke på jer, og spændt følge med herinde når der sker noget nyt for jer 

knus Vinni.

Tusind tak søde! Dit velkommen tager jeg kun som noget positivt! Tak Der er jo ingen af os der ønsker at vi skulle være i denne gruppe, men når vi nu er her, så kan vi jo lige så godt støtte hinandn og være en stærk gruppe! Og det sætter jeg stor pris på!!

Jeg glæder mig til at brevet dumper ind ad døren, så vi kan sætte dato på, hvornår det hele starter.. Så kan vi lade håbet og modet op, så det er klart til start!

Jeg håber vi kommer til at følges, søde!

Kram

Anmeld

10. marts 2010

otlitrom

Alexis skriver:

Kære sødeste Kitty girl.

Jeg er i fuldstændig samme båd. Skal selv til samtale d. 25/3. Og kan følge alt det du skriver med stor forståelse. 

Uh det ville da være for fedt at følges ad hele vejen igennem opstart til fødsel. For føde - det SKAL vi nok komme til engang.

Kæmpe krammer, knus og lucky dust herfra

Ih, hvor er det spændende for Jer! Jeg håber vi kommer liiiige i hælene på Jer, og at vi kommer til at følges. Hvor ville det være skønt!

Tak for lucky dust. Jeg sender et kæmpe læs retur, i håb om at lykken snart rammer hos Jer -og hos os!

Nu må vi holde sammen!

Stort kram!

Anmeld

10. marts 2010

lisbethita

kitty skriver:

Let the games begin....

Kram Anna..

Hej søde :-)

Åhhh....sikke mange tanker og beslutninger I skal igennem - det første skridt på vej til den store verden som forældre, når det en dag sker!! 

Du har jo hørt det 1000 gange før, at selvfølgelig skal man ikke skamme sig over ikke selv at kunne. Når der først er hul, så kommer graviditeterne som regel af sig selv 2 og 3 gang :-) Det mentale spiller nok meget ind - husk det!! Derfor håber jeg, at du kan holde dig i skindet og ikke sætte for mange forventninger om, at det lykkedes første gang. Det er fantastisk hvis det sker - men det er bare så hårdt, hvis man sætter sig for meget op mod det!

Du har dig en dejlig dejlig kæreste - husk at tænke på det positive i, at I har hinanden! Og skal det andet nok komme. Jeg tror jeres løsning med at vælge et sted tæt på er den rigtige - jo mindre stress, jo bedre!! Som jeg før har skrevet - positivt avler positivt!!! Så....jeg håber, at I også får lagt behandling op af en ferie :-) Der har man nemligt tankerne et andet sted og jo mindre man tænker på det, jo bedre :-) 

Uanset hvad - så tillykke med, at I er kommet igang! Valget om sted er taget...og selvom man går i behandling, så kan man SAGTENS øve sig tit alligevel. Det gode er dog, at det tager presset af det. Det er lettere at nyde hinanden og nyde selve akten, he he!! 

GLÆDER MIG....til at følge dig! Og glæder mig til, at du bliver en smuk flodhest, hi hi!!

Jeg har et udtryk, som jeg gerne vil sige til dig. Det hedder Suerte y milagro (et spansk udtryk, som i bund og grund betyder held og mirakel - og når man siger det til et andet menneske, så betyder det noget så smukt indirekte, "at jeg håber mit mirakel vil ske for dig"!! Et udtryk, der med denne betydning hører til en spansk familie jeg kender og som betyder meget for mig :-)

Så....

Suerte y Milagro para tí :-)

Lisbeth  

Anmeld

10. marts 2010

otlitrom

lisbethita skriver:

Hej søde :-)

Åhhh....sikke mange tanker og beslutninger I skal igennem - det første skridt på vej til den store verden som forældre, når det en dag sker!! 

Du har jo hørt det 1000 gange før, at selvfølgelig skal man ikke skamme sig over ikke selv at kunne. Når der først er hul, så kommer graviditeterne som regel af sig selv 2 og 3 gang :-) Det mentale spiller nok meget ind - husk det!! Derfor håber jeg, at du kan holde dig i skindet og ikke sætte for mange forventninger om, at det lykkedes første gang. Det er fantastisk hvis det sker - men det er bare så hårdt, hvis man sætter sig for meget op mod det!

Du har dig en dejlig dejlig kæreste - husk at tænke på det positive i, at I har hinanden! Og skal det andet nok komme. Jeg tror jeres løsning med at vælge et sted tæt på er den rigtige - jo mindre stress, jo bedre!! Som jeg før har skrevet - positivt avler positivt!!! Så....jeg håber, at I også får lagt behandling op af en ferie :-) Der har man nemligt tankerne et andet sted og jo mindre man tænker på det, jo bedre :-) 

Uanset hvad - så tillykke med, at I er kommet igang! Valget om sted er taget...og selvom man går i behandling, så kan man SAGTENS øve sig tit alligevel. Det gode er dog, at det tager presset af det. Det er lettere at nyde hinanden og nyde selve akten, he he!! 

GLÆDER MIG....til at følge dig! Og glæder mig til, at du bliver en smuk flodhest, hi hi!!

Jeg har et udtryk, som jeg gerne vil sige til dig. Det hedder Suerte y milagro (et spansk udtryk, som i bund og grund betyder held og mirakel - og når man siger det til et andet menneske, så betyder det noget så smukt indirekte, "at jeg håber mit mirakel vil ske for dig"!! Et udtryk, der med denne betydning hører til en spansk familie jeg kender og som betyder meget for mig :-)

Så....

Suerte y Milagro para tí :-)

Lisbeth  

Åh, hvor blev jeg rørt.. Det var en meget dejlig besked!

Tusind tak! Og ja, nu skal vi tilbage til at nyde hinanden.. Sådan helt, uden at kigge på klokken og på mine mavefornemmelser... Vi har snakket om en weekend-ferie, for at komme væk og blive "kærester" igen.. Frisk luft under vingerne! Det tror jeg vi trænger til!

Efter 2 års kamp er forventninger noget jeg har det meget mærkeligt med.. De er der, men aldrig helt... Mistroen og skuffelsen fylder altid mere... Og måske er det sundt nok. Og måske bliver glæden 10 gange større, hvem ved!

Jeg håber det er vores tur til at få en for-lomme i baby-køen.. Men: Everything happens for a reason.. Så vi venter

Meget smukt udtryk! Tak for dine ønsker.. Jeg glæder mig til at blive flodhest.. Håber jeg kan gøre dig kunsten efter, og være lige så smuk imens !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.