Nu er jeg én af Jer.. Seje kvinder... I behandling.. Eller på vej til det!
Idag tog jeg mig sammen, ringende til gynækologen... Og vi er blevet sendt videre i systemet. Vi venter på brev om at komme til samtale..
Jeg er både rundt på gulvet af lettelse over beslutingen er taget.. Men det er også et stort skridt, fyldt med mange følelser. For det ér et nederlag for mig, at vi ikke har kunne blive gravide selv. Men det er jo stadig ikke noget at skamme sig over.
Vi (hovedsagligt jeg) har valgt en klinik inde i byen. En gynækolog, der udfører IUI. Jeg valgte Brædstrup fra, som ligger 45 km herfra, udelukkende på grund af afstand. Min gynækolog havde samme positive indstilling til begge steder, og jeg tænkte at det derfor - MÅSKE- ville lette processen lidt for os, hvis vi kunne spare ttransporten frem og tilbage. Ikke pga af pengene, men på grund af den fysisk/psykiske stress der vil være, ved kørsel frem og tilbage.. Og fordi at vi har aftalt, kæresten og jeg, at vi prøver IUI først, og skal vi over til IVF holder vi en pause inden... Derfor har "den lokale" det vi har brug for lige nu.. (lyder som et pizzaria
)
Jeg/vi er ved godt mod! Det føles godt, endelig at have ringet.. Det har reddet mig lidt som en marre... Men vi er blevet ønsket god vind fremover af den gynækolog som jeg har været hos, og ved at vi har begge vores læger som opbakning. Det føles meget rart!
Jeg håber ikke processen bliver for lang. Jeg håber at blive heldig, så vi får gevinst i 1. forsøg. Men skruer ikke forventningerne op.. Det har 2 års kamp for drømmebarnet lært mig at jeg ikke skal!!
TUSIND TAK til ALLE der har sendt hilsner, krydsede fingre, gode råd, sjove beskeder, trøstekram og baby-støv.. Måske har jeg ikke fået svaret hver og én. Men det hele er læst og har givet lidt varme i en hård tid. Jeg er meget taknemlig over at have baby.dk til at tømme hovedet, når det flyder over.. Og til at samle information. Gynækologen var liiiidt overrasket over, at jeg nærmest vidste mere end ham idag.. hihi
Så tak for det hele 
Let the games begin....
Kram Anna..