Én af Jer... (Lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.356 visninger
32 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

otlitrom

Nu er jeg én af Jer.. Seje kvinder... I behandling.. Eller på vej til det!

Idag tog jeg mig sammen, ringende til gynækologen... Og vi er blevet sendt videre i systemet. Vi venter på brev om at komme til samtale..

Jeg er både rundt på gulvet af lettelse over beslutingen er taget.. Men det er også et stort skridt, fyldt med mange følelser. For det ér et nederlag for mig, at vi ikke har kunne blive gravide selv. Men det er jo stadig ikke noget at skamme sig over.

Vi (hovedsagligt jeg) har valgt en klinik inde i byen. En gynækolog, der udfører IUI. Jeg valgte Brædstrup fra, som ligger 45 km herfra, udelukkende på grund af afstand. Min gynækolog havde samme positive indstilling til begge steder, og jeg tænkte at det derfor - MÅSKE- ville lette processen lidt for os, hvis vi kunne spare ttransporten frem og tilbage. Ikke pga af pengene, men på grund af den fysisk/psykiske stress der vil være, ved kørsel frem og tilbage.. Og fordi at vi har aftalt, kæresten og jeg, at vi prøver IUI først, og skal vi over til IVF holder vi en pause inden... Derfor har "den lokale" det vi har brug for lige nu.. (lyder som et pizzaria )

Jeg/vi er ved godt mod! Det føles godt, endelig at have ringet.. Det har reddet mig lidt som en marre... Men vi er blevet ønsket god vind fremover af den gynækolog som jeg har været hos, og ved at vi har begge vores læger som opbakning. Det føles meget rart!

Jeg håber ikke processen bliver for lang. Jeg håber at blive heldig, så vi får gevinst i 1. forsøg. Men skruer ikke forventningerne op.. Det har 2 års kamp for drømmebarnet lært mig at jeg ikke skal!!

TUSIND TAK til ALLE der har sendt hilsner, krydsede fingre, gode råd, sjove beskeder, trøstekram og baby-støv.. Måske har jeg ikke fået svaret hver og én. Men det hele er læst og har givet lidt varme i en hård tid. Jeg er meget taknemlig over at have baby.dk til at tømme hovedet, når det flyder over.. Og til at samle information. Gynækologen var liiiidt overrasket over, at jeg nærmest vidste mere end ham idag.. hihi Så tak for det hele

Let the games begin....

Kram Anna..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Bavianis

Rigtigt meget held og lykke Anna! Du har virkelig fortjent det! Jeg krydser fingre hver dag for dig - jeg har alligevel ikke andre fornuftige ting at lave;-)

Kærlige hilsner Susanne

PS: Vil du forklare mig hvad forskellen ml IUI og IVF er? Jeg er ikke inde i de tekniske begreber...

Anmeld

9. marts 2010

oo

ih hvor er det spændende, Anna! Jeg glæder mig til at følge jer og HÅBER så INDERLIGT at I får den i første hug - det SKER jo altså, så absolut ingen grund til ikke at være optimistiske

Anmeld

9. marts 2010

MM1987

Det bliver rigtig spændende...

Jeg var også rigtig ked af at det var sådan vi skulle lave ønskebarnet, men jeg kom faktisk hurtigt over det, men den er helt sikker svær at sluge...

Jeg ønsker virkelig for jer at i bare skal have en lille hjælpende hånd, og så er den der...

Jeg er også rigtig glad for dig herinde, du er altid så sød og forstående, og jeg ønsker virkelig for dig at det er jeres tur...

-hilsen Mia Maia

Anmeld

9. marts 2010

businesstigger

Kære Anna

Det bliver rigtigt spændende. Kan godt forstå at det har været en følelsesladet beslutning. Det er da et stort skridt og det er som regel en lettelse når man får taget dem.

Jeg håber det lykkes hurtigt for jer. I fortjener det!

Anmeld

9. marts 2010

otlitrom

Bavianis skriver:

Rigtigt meget held og lykke Anna! Du har virkelig fortjent det! Jeg krydser fingre hver dag for dig - jeg har alligevel ikke andre fornuftige ting at lave;-)

Kærlige hilsner Susanne

PS: Vil du forklare mig hvad forskellen ml IUI og IVF er? Jeg er ikke inde i de tekniske begreber...

Jeg kan prøve at forklare det.

IUI er Insemenation. Sæden lægges op til ægget, når kvinden har ÆL. Det foregår "inde" i kroppen/livmoderen, og er en smertefri behandling..

se evt:

http://www.fercom.dk/insemination_danmark

IVF er når ægget tages ud, og befrugtes.. Altså reagensglas-behandling. Det kan være smertefuldt, og er selvfølgelig meget mere krævende proces..

se evt:

http://www.nordica.org/composite-328.htm

Håber det giver mening.

Og tak for de krydsede fingre. Dem får vi aldrig for mange af

kram

Anmeld

9. marts 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

ih hvor er det spændende, Anna! Jeg glæder mig til at følge jer og HÅBER så INDERLIGT at I får den i første hug - det SKER jo altså, så absolut ingen grund til ikke at være optimistiske

Nej, men må godt være lidt optimistisk. Og det er vi også! Vi har kigget på hinanden 20 gange idag og sagt "det ér det rigtige, og det skal nok lykkes".. Så stemningen er lettet lidt.

Jeg har bare følt jeg har valgt i blinde ang. behandlingssted.. Men jeg har gjort det med gode intentioner.. Og håber på at vi ikke skal andet end IUI!

Anmeld

9. marts 2010

otlitrom

Mia Maia skriver:

Det bliver rigtig spændende...

Jeg var også rigtig ked af at det var sådan vi skulle lave ønskebarnet, men jeg kom faktisk hurtigt over det, men den er helt sikker svær at sluge...

Jeg ønsker virkelig for jer at i bare skal have en lille hjælpende hånd, og så er den der...

Jeg er også rigtig glad for dig herinde, du er altid så sød og forstående, og jeg ønsker virkelig for dig at det er jeres tur...

-hilsen Mia Maia

Jeg er ikke så ked af det mere... Det var jeg 1. februar, hvor vi ligesom kom frem til konklussionen. Nu er jeg rimelig afklaret, men helt afklaret bliver jeg vist aldrig...

Jeg sætter også STOR pris på dig, søde! Du er en kæmpe hjælp og støtte!

Nu er vi i samme båd, og håber vi kommer til at følges ad, helst med hver vores ønske-baby i maven!!

&

Anmeld

9. marts 2010

Sofia

Jeg håber inderligt for dig, at kampen snart er slut. Krydser fingre for Jer

Anmeld

9. marts 2010

otlitrom

businesstigger skriver:

Kære Anna

Det bliver rigtigt spændende. Kan godt forstå at det har været en følelsesladet beslutning. Det er da et stort skridt og det er som regel en lettelse når man får taget dem.

Jeg håber det lykkes hurtigt for jer. I fortjener det!

Det har været en stor lettelse... Det har ikke været at springe over, hvor gærdet var lavest.. Men nu ér vi ovre på den anden side.. Og jeg er jo stadig mig. Jeg har ikke mistet mit humør, min person.. Jeg ser ikke anderledes ud.. Jeg/Vi skal bare have hjælp til noget, vi ikke kan selv...

Jeg håber også at vi to kommer til at følges ad, med maven fuld af rogn Det ville være dejligt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.