F*ck jeg har dummet mig big time!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.831 visninger
33 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Vial

En lidt lang historie:

Jeg mødte for nogle år siden en veninde. Blev senere hen introduceret for hendes mand. Vi kom alle tre rigtig godt ud af det sammen.

Egentlig har jeg altid været sådan lidt "træt" af min veninde. Hun ringer kun, når hun er på vej på arbejde eller lige er på vej til noget. Sjældent har vi ses. Tit skal hun bare bruge en lommepsykolog til sit kaotiske liv.

De sidste mange gange vi har set, er det faktisk hendes mand, der har inviteret, og ham der husker at skrive og spørge, hvordan med graviditet osv.

For nogle uger siden flyttede hun fra sin mand. Hun ville have en pause. Sandheden er, at hun har indledt en affære med hendes mands ven - en bardomsven! Er forelsket i ham. Hun har fortalt mig, at hvis ham vennen ikke vil have have hende, så går hun tilbage til sin mand!

Jeg er simpelthen ved at brække mig over hende, og sammenholdt med, at hun konstant finder på undskyldninger for ikke at ses med mig og aflyster i sidste øjeblik, når jeg inviterer hende hjem (altså den slags venskab, hvor hun bare tager og tager..uden at give igen)

Prikken over i'r er nok, at jeg forrige weekend begyndte at bløde. Hun ringede mens jeg var nr. 28. i køen hos vagtlægen. Sagde jeg ville ringe tilbage lige bagefter. Jeg ringer bagefter - ville høre, om hun så ville køre mig til hospitalet. Kunne se på min tlf, at mit opkald ventede. Hun vælger så ikke at tage den. Hun benytter sig normalt rigtig meget af banke-på funktionen.

3 timer senere ringer hun, og spørger om jeg har fået styr på det hele. Var SÅ skuffet over hende. Det var da en alvorlig situation for mig.

Nå, men det har så gjort, at jeg har sagt til hende, at vi ikke skal snakke sammen i lang tid (er så vred på hende - både pga affære og det med mig).

I mellemtiden har jeg talt med hendes mand, som er så ked af, at hun er flyttet. Fandme om jeg så her til aften kommer til at bekræfte hans mistanke om affære med vennen.

Fuck, fuck fuck. Manden er dybt ulykkelig og brækker sig hele tiden nu. Jeg sidder bare og ryster i hele min krop. Tænk, at have lavet så meget lort i den. Nøj, jeg er træt af mig selv.

Manden er "glad" for at få det at vide, da han fremover ikke vil diskutere sine hjertekvalmer med sin såkaldte ven, og samtidig ikke håbe, at hun kommer tilbage til ham.

Ville bare lige af med det, da jeg virkelig er så rystet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Malene76

Hej..

Sikke en situation at havne i og sikke en dum veninde!  Øv at det blev dig der fik det sagt til manden, det burde konen helt klart selv have gjort og hvor tarveligt at satse på at snuppe manden igen hvis affæren ikke skulle fungere i virkeligheden. Synes egentlig at manden har ret til at vide hvad der sker så han med åbne øjne kan tage beslutning om fremtiden. Ærgeligt at det blev dig der brast ballonen. Veninden ville jeg bestemt også sætte på køl for at stykke tid, hvis jeg overhovedet nogensinde ville have tillid til hende igen. Nå ville bae lige sende min sympati, det blev vist lidt langt.

MVH Malene

Anmeld

8. marts 2010

*A*

Hej,

Sejt du deler sådan en historie med os andre... Personligt kan jeg godt forstå at du har det dårligt med det, men på den anden side var jo ikke dig der lagde ordene i munden på ham vel?

Anmeld

8. marts 2010

Mettemus

Øv en træls situation... for nu at sige det på godt jysk.

Hvis jeg skal være helt ærligt lyder det som om han er din ven meget mere end hun er. Bare fordi du har lært ham at kende igennem hende, synes jeg ikke du behøver være hendes ven først og fremmest. Synes også at det er rigtig, rigtig ufølsomt af hende at dele sin affære med dig - det er overhovedet ikke fair at forvente at du holder tæt med den slags info overfor en person som du tydeligvis holder af og respekterer  (modsat din venindes følelser for ham?). Synes ikke du skal have alt for dårlig samvittighed. Du har helt sikket gjort ham en stor tjeneste - han får ryddet ud i sin vennekreds og slipper af med en kvinde som bare bruger ham som sikkerhedsnet... men det kan godt være der går et stykke tid før det synker rigtigt ind. Vær der for ham, han har sikkert brug for en ven. Jo det var måske ikke så smart sagt, men husk lige på at den virkelige dumhed her er begået af din veninde der har knaldet uden om...

Anmeld

8. marts 2010

Loa

Øv noget møg.... Er bare så ærgeligt når folk (din veninder) opfører sig sådan og leger med andres følelser... er sgu så synd.....

Jeg syntes sådan set det er ok, hvis man kan kalde det det, at du bekræftede hans mistanke, for ingen har fortjent at blive først bag lyset... Også selvom det gør møg ondt nu, er det jo klart bedre for ham i længden.....

Og sådan som hun er over for dig, virker hun heller ikke ligefrem som en veninde man har lyst til at beskytte......

Anmeld

8. marts 2010

Vial

Malene76 skriver:

Hej..

Sikke en situation at havne i og sikke en dum veninde!  Øv at det blev dig der fik det sagt til manden, det burde konen helt klart selv have gjort og hvor tarveligt at satse på at snuppe manden igen hvis affæren ikke skulle fungere i virkeligheden. Synes egentlig at manden har ret til at vide hvad der sker så han med åbne øjne kan tage beslutning om fremtiden. Ærgeligt at det blev dig der brast ballonen. Veninden ville jeg bestemt også sætte på køl for at stykke tid, hvis jeg overhovedet nogensinde ville have tillid til hende igen. Nå ville bae lige sende min sympati, det blev vist lidt langt.

MVH Malene

Jeg føler mig så verdens mest usle person. Jeg tænker rigtig meget på, hvad mit motiv er. Er det mon fordi, at jeg går i så små sko over, at hun ikke er der for mig.. pyhh en grim tanke.

Jeg er bare så led og ked af at høre deres historier fra hver side, og føler så meget med den mand!

Ville sgu ønske, at jeg også havde fået det at vide, hvis det skete for mig!

Anmeld

8. marts 2010

MyBaby

Ih, sikken en træls situation! Jeg kan godt forstå, at du er rystet og ikke rigtig ved op eller ned. Men jeg synes ikke, du skal føle dig skyldig! I det lange løb, må det være rart for manden at have fået at vide, hvordan tingene egentlig forholder sig!

Men nogle gange kan man bare ikke komme udenom sådanne situationer, hvor man næsten ikke kan holde ud at være i det! Og desværre kan man nok ikke rigtig gøre andet end at holde ud!

Så sender dig lige et par krammer - ved nøjagtig hvordan du har det!

Nina

Anmeld

8. marts 2010

XXSS

Pyyy! Undskyld mig "sikke en veninde"!

Jeg har desværre selv haft en af slagsene, som var meget egocentrisk både i forhold til mig og alle andre. Derfor er vi hellere ikke veninder den dag i dag - det kunne jeg simpelthen ikke holde ud i længden!

Og at hun ikke bakker dig op når du har brug for det er da totalt selvisk! Jeg synes, egentlig at manden har ret til at få af vide, hvem han netop ikke skal sidde og være "til grin" overfor, ved at lette sit hjerte... at det så nok ikke burde komme fra dig, men hende selv er en anden side af sagen! Jeg kunne også godt have fundet på at sige det, hvis jeg havde været i dit tilfælde!

Jeg synes på ingen måde, at du behøver at have dårlig samvittighed eller være rystet - hun har bragt sig selv i en dårlig situation, som hun bare må stå til ansvar overfor, og involvere hun dig, nu så må du bare være egocentrisk overfor hende og fortælle hende at du ikke kan leve med hendes løgne og bedrag!

Jeg synes det er utroligt, som folk bare vader henover andre uden at se sig tilbage, det er så skræmmende og heldigvis bliver det til tider opdaget - så der kan blive sat en stopper for at forvolde andre skade.  Nu ved hendes ekskæreste dog trods alt, at han ikke ønsker hende tilbage, samt at den ven han havde åbenbart ikke var en ven for livet! Hellere nu end at bruge mange flere år på dem.!

Jeg synes du har gjort det helt rette og jeg tror ikke, at du mister så meget på det, det virker som om at ekskæresten er den eneste der har haft en reel interesse i, hvordan du har det - så hold fast i hans venskab og bak hinanden op

Knus Tanja som undre sig over andre menneskers opførsel!

Anmeld

8. marts 2010

Vial

*A* skriver:

Hej,

Sejt du deler sådan en historie med os andre... Personligt kan jeg godt forstå at du har det dårligt med det, men på den anden side var jo ikke dig der lagde ordene i munden på ham vel?

Hendes bil er set hjemme hos ham vennen, og de er set sammen flere steder - så jov, han havde en ret voldsom anelse. De to turtelduer har også været sammen i byen med kys og kram - hvor de mødte nogle af hans andre venner!

Men jov, jeg kan ikke løbe fra, at det er mig, der bekræftede det!

Føj, min krop ryster helt. Har aldrig fucket nogle så meget før.

Veninder bliver vi aldrig igen!

Anmeld

8. marts 2010

Malene76

KaMa skriver:

Jeg føler mig så verdens mest usle person. Jeg tænker rigtig meget på, hvad mit motiv er. Er det mon fordi, at jeg går i så små sko over, at hun ikke er der for mig.. pyhh en grim tanke.

Jeg er bare så led og ked af at høre deres historier fra hver side, og føler så meget med den mand!

Ville sgu ønske, at jeg også havde fået det at vide, hvis det skete for mig!

Ja lige præcis, så ville jeg virkelig også gerne selv vide besked og hvis manden ikke selv kom, og det tror jeg altså er de færreste mænd der gør, så håber jeg at der er nogle andre mennesker omkring mig der giver mig besked. Kan godt forstå at du efterrasionaliserer, men du er bestemt ikke verdens mest usle person. Du har fortalt en god ven at han bliver holdt for nar. Det gør en god ven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.