Vi har et dilemma i voes studiegruppe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2010

Honningblomst

Ja, du har ret..i begge indlæg...er bare virkelig svært, for det er nemt sådan alle ser på en hvis man udelukker en, så er man den hårde og ikke forstående og man må jo liiiiige give folk og bla bla bla...

Men ja, du har ret, jeg har mit med tre unger fuldtid men det skal andre jo ikke lide under eller have ondt af eller tage hensyn til....jeg kan bare ikke forstå at en som ham ikke bare gør noget for at man får lyst til at hjælpe ham..men det er slut nu..oveni har han kørt med mig frem og tilbage i skole flere gange om ugen og ikke givet en krone for det...men er så træls man skal komme helt derud hvor man bare skriger STOOOOOPPPP...for jeg vil virkelig gerne forstå alle, men jeg har også mit jo og min udd. Har sgu selv kæmpet for det her...øv... men ja,du har ret, nu vil jeg være bare lidt hård og den måde der var bare ikke gået andre steder....hvorfor skal det være så slasket på den udd....hmmm

Knus til dig...

tinpou skriver:

Og Eva jeg gentager, denne her sag er soleklar, du skal ikke plage digs elv med samvittighedskvaler, der må du altså være lidt hård. Hvis han ikke løfter sin del, så er det ud med ham. Sådan er det altså også den dag I kommer ud på arbejdsmarkedet. DU SKAL IKKE PÅTAGE DIG ANSVARET FOR HAM OG HANS UDDANNELSE!!! Du har sgu da mere at se til selv med at klare en videregående uddannelse og (er det ikke 3) børn!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

Ja, du har ret..i begge indlæg...er bare virkelig svært, for det er nemt sådan alle ser på en hvis man udelukker en, så er man den hårde og ikke forstående og man må jo liiiiige give folk og bla bla bla...

Men ja, du har ret, jeg har mit med tre unger fuldtid men det skal andre jo ikke lide under eller have ondt af eller tage hensyn til....jeg kan bare ikke forstå at en som ham ikke bare gør noget for at man får lyst til at hjælpe ham..men det er slut nu..oveni har han kørt med mig frem og tilbage i skole flere gange om ugen og ikke givet en krone for det...men er så træls man skal komme helt derud hvor man bare skriger STOOOOOPPPP...for jeg vil virkelig gerne forstå alle, men jeg har også mit jo og min udd. Har sgu selv kæmpet for det her...øv... men ja,du har ret, nu vil jeg være bare lidt hård og den måde der var bare ikke gået andre steder....hvorfor skal det være så slasket på den udd....hmmm

Knus til dig...

Jamen Eva før eller siden så når de andre også til den samme erkendelse, tro mig! Det er sådan et eller andet med en meget rosenrød og studentikos opfattelse af solidaritet og fællesskab som de andre også kommer til at lægge fra sig før eller siden - for den holder ikke i den virkelige verden. Du er bare længere i dit liv og mere moden og din hverdag med børn gør bare at du ikke "har råd" til at lade andre køre frihjul på din bekostning.

Og jeg kender bare den type, også bare det du nævner med at han kører gratis med dig igen og igen - det er bare over hele linjen med den type, ikke - en rigtig blodigle!

Du ved jo godt indeni hvad der er rigtigt og fair og stå du roligt ved det! Som sagt, de andre studerende kommer til at nå til den samme erkendelse på et tidspunkt og bliver dødtrætte af ham. og havd så hvis de lige et kort øjeblik synes at du er lidt hård i kanten, det er lynhurtig glemt igen....

Men altså, nu lyder jeg enormt kølig, og det er slet ikke fordi jeg er en intolerant og urummelig person, OVERHOVEDET faktisk. Og jeg kan også selv have utrolig svært ved at sige fra i situationer som din. Men jeg har bare set det for mange gange, og min holdning er ret klar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.