Vi har et dilemma i voes studiegruppe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2010

Honningblomst

NikitasMoar skriver:

Skriver I navne ved jeres stykker af opgaven, eller står de samlet på opgaven, for der er nogen der skriver navnet efter hvert afsnit så man kan se hvem der har skrevet hvad, det var jo selvfølgelig en mulighed, men ja jeg ville for at redde min egen røv lave hans del og så forsøge at gøre opmærksomt på det inde ved eksamen eller snakke med læreren inden, det lød bare som om den skulle afleveres lige om lidt.. 

Knuz 

Jamen, det der egentlig er smart er at han skal stå for sin teoridel og den skal han skrive navn under, så alle kan se det han er kommet med...hvis du forstår. Det er vidst en ny måde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

Honningblomst

MorpåSjælland skriver:

Jamen du kontakter de andre i studiegruppen og siger at du ikke synes den person der ikke har deltaget skal være med på produktet. Det har jeg gjort en gang, ja det var ubehageligt at sige til 3 parten men ikke om jeg gad hive en igennem

Vi er i kontakt, mig og den anden...men vi har skrevet under på at vi tre er sammen, så kan jo ikke smide ham ud...

Anmeld

6. marts 2010

N&J

Eva skriver:

Jamen, det der egentlig er smart er at han skal stå for sin teoridel og den skal han skrive navn under, så alle kan se det han er kommet med...hvis du forstår. Det er vidst en ny måde..

Det var der nogle grupper der gjorde, og så længe det ikke er ved bacheloropgaven så går det nok, jeg ville så bare skrive navnet enten under afsnittet eller ved under overskriften i parentes, hvis du forstår mig, håber I når at blive færdige så du kan få den tid du bør have med Konrad..

Anmeld

6. marts 2010

Honningblomst

NikitasMoar skriver:

Det var der nogle grupper der gjorde, og så længe det ikke er ved bacheloropgaven så går det nok, jeg ville så bare skrive navnet enten under afsnittet eller ved under overskriften i parentes, hvis du forstår mig, håber I når at blive færdige så du kan få den tid du bør have med Konrad..

Det skal og kommer til at stå der...han skal faktisk og lave sin egen del af ananlysen, så det er fint nok alle kan se hvad han kan eller ikke kan. har lige hørt fra min søster at det ikke er første gang han laver det her nummer....hmmm...havde jeg gerne ville vide inden.Til bachelor er det jo heldigvis ikke i en gruppe..

Planen med konrad i morgen er morgenhyggefødselsdag over hos hans far og så ellers aftensmad med min mor og holde det deroppe i morgen....men lidt rodet når nu man har planlagt ud fra noget der så vælter...øv-bøv.

Men det er så sidste gang jeg er i gruppe med ham.. noget værre møg at starte i en ny klasse når det handler om at finde en god gruppe..

Knus..

Anmeld

6. marts 2010

MariaJ

Nej, hvor irriterende. Det er præcis grunden til at jeg aldrig har brudt mig om gruppearbejde i studiesammenhæng. Jeg har vist ikke bedre råd end de andre er kommet med, men ville hvis det overhovedet er muligt få tydeliggjort overfor underviseren at denne person ikke har bidraget på niveau med resten af gruppen. 

Anmeld

6. marts 2010

Honningblomst

MariaJ skriver:

Nej, hvor irriterende. Det er præcis grunden til at jeg aldrig har brudt mig om gruppearbejde i studiesammenhæng. Jeg har vist ikke bedre råd end de andre er kommet med, men ville hvis det overhovedet er muligt få tydeliggjort overfor underviseren at denne person ikke har bidraget på niveau med resten af gruppen. 

ja, og så er det tvang, med de grupper...hader det også og som ny i en klasse er det bare super svært...

Men ja, vi tager en snak med vejleder mandag også...

Tak for svar..

Knus..

Anmeld

6. marts 2010

Mettemus

Hvor jeg bare aldrig synes at gruppearbejde fungerer som det skal....

Hvis han har gjort det før, er det jo virkelig fordi han er doven og beregnende og så er det bare overhovedet ikke ok. Synes han skulle ha' en kæmpe skideballe. Hvad siger han selv andet end at han er for langt væk? Synes bare i skal aflevere det han har sendt til jer og gøre ham opmærksom på at det er det i gør allerede nu, så er der måske stadig en chance for at der på mystisk vis dukker noget mere sammenhængende teori frem fra ham inden torsdag.

Og øv med fødselsdag... kan i ikke guilt trippe ham på en eller anden måde eller er han helt uden for rækkevide?

Håber det går. Synes i hvert fald under ingen omstændigheder at i skal bære ham igennem.

Anmeld

7. marts 2010

N&J

Eva skriver:

Det skal og kommer til at stå der...han skal faktisk og lave sin egen del af ananlysen, så det er fint nok alle kan se hvad han kan eller ikke kan. har lige hørt fra min søster at det ikke er første gang han laver det her nummer....hmmm...havde jeg gerne ville vide inden.Til bachelor er det jo heldigvis ikke i en gruppe..

Planen med konrad i morgen er morgenhyggefødselsdag over hos hans far og så ellers aftensmad med min mor og holde det deroppe i morgen....men lidt rodet når nu man har planlagt ud fra noget der så vælter...øv-bøv.

Men det er så sidste gang jeg er i gruppe med ham.. noget værre møg at starte i en ny klasse når det handler om at finde en god gruppe..

Knus..

Lyder godt Eva..  Håber I får en dejlig fødselsdag..

Kender godt det med at starte i en ny klasse, og skulle finde sig til rette.. 

Anmeld

7. marts 2010

Ina33

Eva skriver:

eller nok nærmere et problem.

Sagen er den at vi skal lave en eksamensopgave til torsdag. Vi er tre i gruppen og en af parterne har så valgt at tage til koncert hele den her weekend og jeg og den anden i gruppen har sagt vi godt kunne begynde at skrive analyse osv bare teorien var i hus og teorien skal vi skrive en del hver.

Vi delte det så op i går og teorien fra x skulle vi have i dag, så modtager jeg en mail der ikke er vedhæftet noget og endvidere har personen kun samlet en masse teori men ikke skæret det ned og skrevet det så vi kan bruge det. Men intet er vedhæftet og nu står han i fredericia, siger han, det er så en løgn da det tager noget længere tid at nå derover.

Jeg er virkelig så irriteret og skuffet. Nu skal vi sidde og skrive hans også, må droppe Konrads fødselsdag pga alt det her...eller i hvert fald kun se ham to timer i morgen...

Men hvad pokker gør man...egentlig så har jeg ikke lyst til at hive en igennem som ikek engang gør noget for det. Ok at vi alle har vores evner forskellige steder, men altså...så må man da vise man vil det.

Undskyld min galde...er bare ØV, lige nu.

Knus Eva

Altså jeg ville ganske enkelt sige til lærerne, at personen ikke har deltaget i projektet!

På mit studie, skal der skrives under når projektet er færdigt. Vi har stået i situationer, hvor der er én der ikke har bidraget, og så får personen ganske enkelt ikke lov til at skrive under, og dermed må han/hun jo så selv finde en løsning.

Hvad studerer du?

Louise

Anmeld

7. marts 2010

Honningblomst

Tak for alle svar....Vi har valgt at meddele den tredje part i gruppen at han skal komem med teori og analyse i dag, til hans del og så laver vi resten sammen i morgen...samler det lige i aften og så skal det bare overståes. Men for pokker der bruges mere energi på det bøvl i grupper end det der skal laves...håber det er bedre med samarbejde når man kommer ud i praksis..

Men tak igen allesammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.