Vi har et dilemma i voes studiegruppe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

eller nok nærmere et problem.

Sagen er den at vi skal lave en eksamensopgave til torsdag. Vi er tre i gruppen og en af parterne har så valgt at tage til koncert hele den her weekend og jeg og den anden i gruppen har sagt vi godt kunne begynde at skrive analyse osv bare teorien var i hus og teorien skal vi skrive en del hver.

Vi delte det så op i går og teorien fra x skulle vi have i dag, så modtager jeg en mail der ikke er vedhæftet noget og endvidere har personen kun samlet en masse teori men ikke skæret det ned og skrevet det så vi kan bruge det. Men intet er vedhæftet og nu står han i fredericia, siger han, det er så en løgn da det tager noget længere tid at nå derover.

Jeg er virkelig så irriteret og skuffet. Nu skal vi sidde og skrive hans også, må droppe Konrads fødselsdag pga alt det her...eller i hvert fald kun se ham to timer i morgen...

Men hvad pokker gør man...egentlig så har jeg ikke lyst til at hive en igennem som ikek engang gør noget for det. Ok at vi alle har vores evner forskellige steder, men altså...så må man da vise man vil det.

Undskyld min galde...er bare ØV, lige nu.

Knus Eva

ÅÅÅHHR jeg føler med dig! De der studiegruppe-processer er bare SÅ hårde og frustrerende og jeg må erklære mig enig med Tjuhl i at jeg også hader studiegrupper!

Kan godt forstå hvis du er ved at bræ.... dig over det der!

Hvad læser du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Honningblomst

tinpou skriver:

ÅÅÅHHR jeg føler med dig! De der studiegruppe-processer er bare SÅ hårde og frustrerende og jeg må erklære mig enig med Tjuhl i at jeg også hader studiegrupper!

Kan godt forstå hvis du er ved at bræ.... dig over det der!

Hvad læser du?

Jamen, det er jeg rigtig meget...det er virkelig træls og man skal selvfølgelig helst være tre eller fire, nu da jeg endelig har fundet en hvor vi bare går i spænd på alle områder, så håber lidt vi bare kan være hende og jeg i fremtiden. Men altså....ja, det er bøvlet og så det med at finde nogen i en ny klasse...øv..

Jeg læser til pædagog..

knus..

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

Jamen, det er jeg rigtig meget...det er virkelig træls og man skal selvfølgelig helst være tre eller fire, nu da jeg endelig har fundet en hvor vi bare går i spænd på alle områder, så håber lidt vi bare kan være hende og jeg i fremtiden. Men altså....ja, det er bøvlet og så det med at finde nogen i en ny klasse...øv..

Jeg læser til pædagog..

knus..

Det lyder da bare rigtig godt - hold fast i hende så!

Altså det faglige i studiet er jo krævende nok, og det er bare SÅ træls når det at holde en studiegruippe kørende skal kræve 90 % af éns ressourcer, ikke... Det skal sgu helst bare køre...

Kh Tina

Anmeld

7. marts 2010

Honningblomst

tinpou skriver:

Det lyder da bare rigtig godt - hold fast i hende så!

Altså det faglige i studiet er jo krævende nok, og det er bare SÅ træls når det at holde en studiegruippe kørende skal kræve 90 % af éns ressourcer, ikke... Det skal sgu helst bare køre...

Kh Tina

Præcis....og hvis bare mennesker ville melde ud så man ikke skulle gætte sig til ting eller finde ud af hvad der foregår, har altså andet jeg hellere ville bruge tid på..feks Konrads fødselsdag..

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

Præcis....og hvis bare mennesker ville melde ud så man ikke skulle gætte sig til ting eller finde ud af hvad der foregår, har altså andet jeg hellere ville bruge tid på..feks Konrads fødselsdag..

Ja, det var fandme også synd for dig at det skulle gå udover hans fødselsdag - endnu mere øv og endnu flere agressioner rettet mod ham klaphatten!

Anmeld

7. marts 2010

Honningblomst

tinpou skriver:

Ja, det var fandme også synd for dig at det skulle gå udover hans fødselsdag - endnu mere øv og endnu flere agressioner rettet mod ham klaphatten!

Præcis...skulle virkelig beherske mig i går da han løj og kom med dumme bortforklaringer og det er simpelthen fordi han ikke kan det skriftlige, men når han bare tager til koncert og ikke gør noget for det, så gider jeg ikke gå ind i det, nu må han bare aflevere noget eller indse det måske ikke er ham med sådan en udd.

Fik af vide af min søster af den sidste store opgave i gruppe som skulle beståes for at han kunne komme videre der havde han slet ikke mødt op når der skulle skrives...og så lod lærerne ham bestå...grrr...men slut med at arbejde i gruppe med ham...

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

Præcis...skulle virkelig beherske mig i går da han løj og kom med dumme bortforklaringer og det er simpelthen fordi han ikke kan det skriftlige, men når han bare tager til koncert og ikke gør noget for det, så gider jeg ikke gå ind i det, nu må han bare aflevere noget eller indse det måske ikke er ham med sådan en udd.

Fik af vide af min søster af den sidste store opgave i gruppe som skulle beståes for at han kunne komme videre der havde han slet ikke mødt op når der skulle skrives...og så lod lærerne ham bestå...grrr...men slut med at arbejde i gruppe med ham...

Ja, du skal fandme ikke påtage dig ansvaret for hans uddannelse, det har ved gud aldrig været meningen! Godt du kom af med ham! Åhh tro mig, jeg kan bare huske typen. De er SÅ belastende og det værste er at netop pga gruppearbejdsformen så kan det lykkes den type studerende at hænge på og køre frihjul i alt for lang tid før det går op for dem at det måske ikke lige er sådan et studie der er det rigtige for dem. Men det er fandme træls at den erkendelsesproces skal trækkes i langdrag og foregå på bekostning af andre! Basta!

Anmeld

7. marts 2010

Honningblomst

Helt enig....og så tror jeg virkelig at pædagog udd. giver for mange chancer og er alt for rummelige og nu skal vi jo være søde ved alle-agtig.

Hvad der ikke starter af mennesker på den udd....nu vil jeg ikke gå i detaljer med ham her og hvad han har oplevet og lavet gennem livet...men han er snart 40 år og bliver ved med at sige at nu stopper han og han kan ikke osv osv...hans eksamen har han udsat en fra sidste år og tror egentlig godt han ved han ikke kan...men for pokker da, så spring fra så ikke vi skal rode med det her. Men nu ser vi i aften, har han lavet noget, så er det jo ok at blive, men har han intet lavet, så kan vi ikke arbejde med ham, for det er ikke vores opgave, men for pokker det er svært...for jeg kan jo godt se hvad han kommer af og hvad der sker...men jeg er ikke pædagog for ham, han er sgu voksen og må tage ansvar og de konsekvenser det kræver...

Undskyld mit brok...men grrrrr....er så skide træt af gruppebøvl...

Knus..

tinpou skriver:

Ja, du skal fandme ikke påtage dig ansvaret for hans uddannelse, det har ved gud aldrig været meningen! Godt du kom af med ham! Åhh tro mig, jeg kan bare huske typen. De er SÅ belastende og det værste er at netop pga gruppearbejdsformen så kan det lykkes den type studerende at hænge på og køre frihjul i alt for lang tid før det går op for dem at det måske ikke lige er sådan et studie der er det rigtige for dem. Men det er fandme træls at den erkendelsesproces skal trækkes i langdrag og foregå på bekostning af andre! Basta!

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

Helt enig....og så tror jeg virkelig at pædagog udd. giver for mange chancer og er alt for rummelige og nu skal vi jo være søde ved alle-agtig.

Hvad der ikke starter af mennesker på den udd....nu vil jeg ikke gå i detaljer med ham her og hvad han har oplevet og lavet gennem livet...men han er snart 40 år og bliver ved med at sige at nu stopper han og han kan ikke osv osv...hans eksamen har han udsat en fra sidste år og tror egentlig godt han ved han ikke kan...men for pokker da, så spring fra så ikke vi skal rode med det her. Men nu ser vi i aften, har han lavet noget, så er det jo ok at blive, men har han intet lavet, så kan vi ikke arbejde med ham, for det er ikke vores opgave, men for pokker det er svært...for jeg kan jo godt se hvad han kommer af og hvad der sker...men jeg er ikke pædagog for ham, han er sgu voksen og må tage ansvar og de konsekvenser det kræver...

Knus..

Jamen det er altså noget med det der ofte på de lidt "blødere" uddannelser kan herske en fuldstændig misforstået solidaritetes- og fællesskabsopfattelse - det kan simpelthen provokere mig sådan! Det er sgu da pinligt at sådan en voksen mand han skal have lov til at sejle igennem på den måde på andres bekostning...

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

Knus..

Og Eva jeg gentager, denne her sag er soleklar, du skal ikke plage digs elv med samvittighedskvaler, der må du altså være lidt hård. Hvis han ikke løfter sin del, så er det ud med ham. Sådan er det altså også den dag I kommer ud på arbejdsmarkedet. DU SKAL IKKE PÅTAGE DIG ANSVARET FOR HAM OG HANS UDDANNELSE!!! Du har sgu da mere at se til selv med at klare en videregående uddannelse og (er det ikke 3) børn!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.