Vi har et dilemma i voes studiegruppe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.197 visninger
31 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

Honningblomst

eller nok nærmere et problem.

Sagen er den at vi skal lave en eksamensopgave til torsdag. Vi er tre i gruppen og en af parterne har så valgt at tage til koncert hele den her weekend og jeg og den anden i gruppen har sagt vi godt kunne begynde at skrive analyse osv bare teorien var i hus og teorien skal vi skrive en del hver.

Vi delte det så op i går og teorien fra x skulle vi have i dag, så modtager jeg en mail der ikke er vedhæftet noget og endvidere har personen kun samlet en masse teori men ikke skæret det ned og skrevet det så vi kan bruge det. Men intet er vedhæftet og nu står han i fredericia, siger han, det er så en løgn da det tager noget længere tid at nå derover.

Jeg er virkelig så irriteret og skuffet. Nu skal vi sidde og skrive hans også, må droppe Konrads fødselsdag pga alt det her...eller i hvert fald kun se ham to timer i morgen...

Men hvad pokker gør man...egentlig så har jeg ikke lyst til at hive en igennem som ikek engang gør noget for det. Ok at vi alle har vores evner forskellige steder, men altså...så må man da vise man vil det.

Undskyld min galde...er bare ØV, lige nu.

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

oo

jeg HADER studiegrupper af lige præcis den grund!

kan I ikke snakke med underviser om, at det altså er jer der har skrevet opgaven uden hjælp fra ham fisteren? jeg ved at min ene veninde der går på pædagogseminariet i efteråret skulle skrive en opgave med fire andre og den ene af dem havde kopieret hele sit stof fra internettet (og nægtede det da hun blev konfronteret med det) og der snakkede de med underviser om, at det absolut ikke var en gruppeindsats der gjorde at opgaven var blevet færdiggjort.

Anmeld

6. marts 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

kan I ikke snakke med underviser om, at det altså er jer der har skrevet opgaven uden hjælp fra ham fisteren? jeg ved at min ene veninde der går på pædagogseminariet i efteråret skulle skrive en opgave med fire andre og den ene af dem havde kopieret hele sit stof fra internettet (og nægtede det da hun blev konfronteret med det) og der snakkede de med underviser om, at det absolut ikke var en gruppeindsats der gjorde at opgaven var blevet færdiggjort.

Og det gør jeg også...hader det virkelig og det fungerer slet ikke.... eller jo, det er ok med mig og hende den anden, men ville da helst selv.

Jo, vi kan sagtens sige det og gør det også, men der er så megen fletten tæer og rummelighed helt ud på kvalmestadiet, så tror virkelig ikke vi kan gøre noget som helst... men jo, vi vil sige det, men ja, har bare lyst til at skrive at ham gutten enten kommer hjem og er med eller må vælge sygeeksamen...det her er bare for meget...

Uhhhh....dårlig karma...

Knus Eva...

Anmeld

6. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Puha, ja den type kender jeg alt for godt.

Man er skideirriteret over at de ikke bidrager, men samtidig synes man det er lidt hårdt at "smide" dem ud. Men på den anden side får han jo ikke noget ud af at tage en uddannelse han i princippet ikke ved hvad handler om. Hvad læser du?

Tror det bedste er at tage en snak med ham. Ved godt det ikke hjælper lige nu. Men man kan ikke lade folk ride på ryggen af en igennem en uddannelse.

Anmeld

6. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Tjuhl skriver:

Det er vist egentlig noget med at hvis man kopierer fra litteratur, internet etc. er det en lovlig grund til at blive smidt ud fra en uddannelse.

Da det jo er plagiat. Og det er forbudt.

Anmeld

6. marts 2010

oo

Rikke&Liam skriver:

Det er vist egentlig noget med at hvis man kopierer fra litteratur, internet etc. er det en lovlig grund til at blive smidt ud fra en uddannelse.

Da det jo er plagiat. Og det er forbudt.

ja lige præcis. det er jo noget svineri at man er villig til at risikere hele sin gruppes uddannelse fordi man er for sløv/dum til selv at skrive sin del af opgaven

Anmeld

6. marts 2010

N&J

Eva skriver:

eller nok nærmere et problem.

Sagen er den at vi skal lave en eksamensopgave til torsdag. Vi er tre i gruppen og en af parterne har så valgt at tage til koncert hele den her weekend og jeg og den anden i gruppen har sagt vi godt kunne begynde at skrive analyse osv bare teorien var i hus og teorien skal vi skrive en del hver.

Vi delte det så op i går og teorien fra x skulle vi have i dag, så modtager jeg en mail der ikke er vedhæftet noget og endvidere har personen kun samlet en masse teori men ikke skæret det ned og skrevet det så vi kan bruge det. Men intet er vedhæftet og nu står han i fredericia, siger han, det er så en løgn da det tager noget længere tid at nå derover.

Jeg er virkelig så irriteret og skuffet. Nu skal vi sidde og skrive hans også, må droppe Konrads fødselsdag pga alt det her...eller i hvert fald kun se ham to timer i morgen...

Men hvad pokker gør man...egentlig så har jeg ikke lyst til at hive en igennem som ikek engang gør noget for det. Ok at vi alle har vores evner forskellige steder, men altså...så må man da vise man vil det.

Undskyld min galde...er bare ØV, lige nu.

Knus Eva

Vi stod med samme problem ved en eksamesopgave, og valgte at netop lade hende køre hendes eget løb, vi mente at det var meget tydeligt at hun ikke havde skrevet noget, eller det hun havde skrevet ihvertfald var yderst mangelfuldt, men det gav bagslag, for selv om vi skulle have individuel karakter, var der ingen grupper på årgangen der fik det, selvom underviserne mente at det havde de gjort, der var nogle grupper der overvejede at klage, men vi var så tæt på at være færdige og ja havde mange andre ting om ørene.. 

Så konklusionen på min alt for lange smøre, jeg vil lave det og så håbe på at han brænder nallerne til eksamen og det ikke påvirker jeres karakter.. ja og så giv ham en skideballe.. 

Anmeld

6. marts 2010

Honningblomst

NikitasMoar skriver:

Vi stod med samme problem ved en eksamesopgave, og valgte at netop lade hende køre hendes eget løb, vi mente at det var meget tydeligt at hun ikke havde skrevet noget, eller det hun havde skrevet ihvertfald var yderst mangelfuldt, men det gav bagslag, for selv om vi skulle have individuel karakter, var der ingen grupper på årgangen der fik det, selvom underviserne mente at det havde de gjort, der var nogle grupper der overvejede at klage, men vi var så tæt på at være færdige og ja havde mange andre ting om ørene.. 

Så konklusionen på min alt for lange smøre, jeg vil lave det og så håbe på at han brænder nallerne til eksamen og det ikke påvirker jeres karakter.. ja og så giv ham en skideballe.. 

Det er så træls... men altså, du tænker at vi bare skal lave det for ham og skrive hans navn på eller skal vi presse ham for hans teori og så bruge det, så han står skrevet på sit og vi så skal vente til i morgen og bare lave hvad vi selv kan i dag? Egentlig synes jeg han selv skal lave noget, om så det gør opgaven ikke bliver som ønsket, men det er jo eneste måde hvorpå andre og ham selv måske kan indse det ikke lige kører for ham..

Knus og tak for svar..

Anmeld

6. marts 2010

N&J

Eva skriver:

Det er så træls... men altså, du tænker at vi bare skal lave det for ham og skrive hans navn på eller skal vi presse ham for hans teori og så bruge det, så han står skrevet på sit og vi så skal vente til i morgen og bare lave hvad vi selv kan i dag? Egentlig synes jeg han selv skal lave noget, om så det gør opgaven ikke bliver som ønsket, men det er jo eneste måde hvorpå andre og ham selv måske kan indse det ikke lige kører for ham..

Knus og tak for svar..

Skriver I navne ved jeres stykker af opgaven, eller står de samlet på opgaven, for der er nogen der skriver navnet efter hvert afsnit så man kan se hvem der har skrevet hvad, det var jo selvfølgelig en mulighed, men ja jeg ville for at redde min egen røv lave hans del og så forsøge at gøre opmærksomt på det inde ved eksamen eller snakke med læreren inden, det lød bare som om den skulle afleveres lige om lidt.. 

Knuz 

Anmeld

6. marts 2010

Lullaby

Jamen du kontakter de andre i studiegruppen og siger at du ikke synes den person der ikke har deltaget skal være med på produktet. Det har jeg gjort en gang, ja det var ubehageligt at sige til 3 parten men ikke om jeg gad hive en igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.