Kok amok :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

otlitrom

Ansemusen skriver:

Vi har købt en mindre kummefryser til kun 1500 kr. i Elgiganten. Den er super fin!

Hvilken energi-klasse er den?

Vi skal have fat i sådan en. Jeg har kun lige i toppen af køleskabet, og der er jo ikke engang plads til 2 liter is!

og så liiiige en anden ting. Du nævnte gulerodssuppe. Hvordan laver du den? Elsker grøntsagssupper!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

ooo

Ansemusen skriver:

Vi har købt en mindre kummefryser til kun 1500 kr. i Elgiganten. Den er super fin!

Det kunne være at vi skulle kigge på sådan en. Jeg har det i hvert fald sådan, at jeg i perioder eeeellllsker at bage og lave mad, og så kunne det være fedt at have muligheden for at fryse ned.

Anmeld

5. marts 2010

Majastina skriver:

Jeg har jo fået at vide, at det er en god ide at lave mad til fryseren, så det er let, når babyen kommer, og så man ikke fristes til take away Så er jeg gået amok i dag, har stået i køkkenet i over 6 timer nu, så jeg er lidt træt, men prøv at høre, hvor meget jeg har fået lavet:

3 kg fiskefrikadeller
2 kg alm frikadeller
2 kg oksefrikadeller m. spidskommen
3 store almindelige lasagner
3 store prosciutto og svampelasagner
2 Laksespinat lasagner
5 store portioner chili con carne

Hvad siger I så de damer, jeg er lidt stolt af mig selv

Imorgen skal jeg bage brød, pizza og samozas ligeledes til fryseren.

Nu tror jeg, at jeg har fortjent at se lidt Desperate Housewifes

Hold da kæft, hvor er du sej!!       Det er fandedme en skide god idé!!  Det skal jeg vist også igang med! 

Jeg er bare altid i tvivl om det nu også kan fryses, det jeg har gang i... Vi er meget glade for thaimad herhjemme, og der er tit kokusmælk i... Nogle der ved om man kan fryse det? Ligesådan mad med fløde i!?

Stien 31+2

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Tilmeldt skriver:

Hold da kæft, hvor er du sej!!       Det er fandedme en skide god idé!!  Det skal jeg vist også igang med! 

Jeg er bare altid i tvivl om det nu også kan fryses, det jeg har gang i... Vi er meget glade for thaimad herhjemme, og der er tit kokusmælk i... Nogle der ved om man kan fryse det? Ligesådan mad med fløde i!?

Stien 31+2

Jeg ved ikke med kokosmælken, men jeg har fløde i flere af mine ting, og det fryser jeg ned uden problemer Du kan lave en test med kokosmælken og så se, hvordan det bliver, og så lige fortælle, hvordan det er gået til os andre

Anmeld

5. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Sådan!!!Det bliver du SÅ glad forJeg frøs også lidt ned,men der var ikke så meget plads,så det forsvandt hurtigt,og selv et par uger efter fødslen er der altså ikke tid og overskud til at lave mad...for ikke at snakke om at planlægge,købe ind osv.

Anmeld

5. marts 2010

Miamaja

haha... det lyder som noget rede byggeri det der

Anmeld

6. marts 2010

N&J

Majastina skriver:

Jeg har jo fået at vide, at det er en god ide at lave mad til fryseren, så det er let, når babyen kommer, og så man ikke fristes til take away Så er jeg gået amok i dag, har stået i køkkenet i over 6 timer nu, så jeg er lidt træt, men prøv at høre, hvor meget jeg har fået lavet:

3 kg fiskefrikadeller
2 kg alm frikadeller
2 kg oksefrikadeller m. spidskommen
3 store almindelige lasagner
3 store prosciutto og svampelasagner
2 Laksespinat lasagner
5 store portioner chili con carne

Hvad siger I så de damer, jeg er lidt stolt af mig selv

Imorgen skal jeg bage brød, pizza og samozas ligeledes til fryseren.

Nu tror jeg, at jeg har fortjent at se lidt Desperate Housewifes

En af de ting jeg har lært efterhånden er at købe grønsager frisk og så skære dem i mundrette stykker, det er noget af det jeg har haft svært ved at få tid til med en baby på armen, og så har man altid grønt ved hænderne og det er langt billigere end at købe dem frosne.. 

Men fryseren lyder allerede til at være godt fyldt op.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.